اخبار داغ

اقدامات تقابلی ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی؛ چشم در برابر چشم، گوش در برابر گوش!

اقدامات تقابلی ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی؛ چشم در برابر چشم، گوش در برابر گوش!
استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه سیاست کلی ایران تاکنون عدم درگیری مستقیم با اسرائیل بوده و آن ها هم تا این اواخر به شکل نیابتی در حال مقابله بودند اما افزایش توان تسلیحاتی ایران و افزایش نگرانی های امنیتی اسراییل باعث شد آنان وارد فاز جدیدی از رویارویی شوند و ایران هم در مقابل به شکل پدافندی اقدامات تقابلی را انجام داد و به اصطلاح قرآنی چشم در برابر چشم و گوش در برابر گوش.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “مجید بهستانی” استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با ۸دی در همین رابطه با اشاره به تغییر مناسبات بین المللی در منطقه، اظهار کرد: ضعف قدرت های بزرگ را شاهد هستیم و در دوره گذار از یک نظم امنیتی پیشین به یک‌ نظم جدید قرار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه قدرت های منطقه ای به دنبال بازسازی ترتیبات امنیتی به سود منافع ملی خودشان هستند، تصریح کرد: در منطقه غرب آسیا، چند قدرت درگیر وجود دارد که در بعضی از این قدرت ها، تضاد منافع ملی به درگیری نظامی منجر شده است که اوج آن در قضیه بیداری اسلامی یا بهار عربی شکل گرفت که چندین نقطه در غرب آسیا و شمال آفریقا کشورهایی مانند عربستان، ترکیه، ایران و روسیه و آمریکا به عنوان دو قدرت فرامنطقه ای با هم درگیر شدند که البته بازیگران دیگری هم در این قضیه دخیل بودند.
,
 
,
این استاد دانشگاه افزود: در این فاصله زمانی، ایران هم نشان داد که تحولات بهار عربی را به نفع خودش مدیریت کرده و قدرتش را در منطقه بسط داده و از طرفی قدرت مدیریت بحران از طرف امریکایی ها در قرن ۲۱، علیرغم ائتلاف تروریسم به رهبری آمریکا در قرن ۲۱ که قراربود هژمونی امریکا را تثبیت کند، تضعیف شده و آمریکا عملا از منطقه چه به شکل رسمی و چه غیر رسمی در حال خروج است.
,
 
,
وی تصریح کرد: بازیگران منطقه ای که تا دیروز بر توانایی سیاسی نظامی آمریکا حساب باز کرده بودند در چند سال اخیر به یک نتیجه عکس رسیدند این در حالی است که آخرین برگ برنده شان ترامپ بود که با رفتارهای جسورانه و به اصطلاح خودش دیوانه وار سعی در تثبیت هژمونی امریکا را داشت که برای حامیان‌ منطقه ثمر خاصی نداشت.
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: با توجه به قدرت بازدارندگی ایران و نگرانی ها از اینکه ایران قدرت منطقه ای شود منجر شد در سال های اخیر کشورهایی مانند عربستان و برخی کشورهای عربی سعی کردند با اسرائیل رابطه نزدیک راهبردی برقرار کنند و دولت رژیم اشغالگر هم عملیات های تروریستی را به شکل هوشمندانه با اهدافی علیه جمهوری اسلامی اجرا کرده مانند ترور شهید صیاد خدایی و عملیات هک سامانه شهرداری.
,
 
,
بهستانی افزود: ایران در مقابل به شکل پدافندی اقدامات تقابلی را انجام داد و به اصطلاح قرآنی چشم در برابر چشم و گوش در برابر گوش. سیاست کلی ایران تاکنون عدم درگیری مستقیم با اسرائیل بوده و آن ها هم تا این اواخر به شکل نیابتی در حال مقابله بودند اما افزایش توان تسلیحاتی ایران و افزایش نگرانی های امنیتی اسراییل باعث شد آنان وارد فاز جدیدی از رویارویی شوند و در واکنش به این قضیه، ایران با رویکرد تدافعی در قالب دفاع مشروع در راستای اهداف با ضربات وارده، توانست ضرباتی را وارد کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بنابر این کشته شدن فرمانده ترور موساد و سلسله اقدامات هک و همچنین آسیب به زیر ساخت های فناورانه اسراییل در این پازل قرار دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه