اخبار داغ

آیت الله رئیسی:

ساخت نفتکش ایرانی برای ونزوئلا اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است

ساخت نفتکش ایرانی برای ونزوئلا اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است
رئیس جمهور گفت: تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخت مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای کشورمان در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در این آیین که روز گذشته با حضور همتای ونزوئلایی خود برگزار شد گفت: تحویل این نفتکش را در روز میلاد امام هشتم به فال نیک می‌گیریم و صمیمانه از همه دست اندرکاران شرکت ایرانی صدرا تشکر می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تحویل این نفتکش به کشور دوست و برادر ونزوئلا افزود: در شرایطی که دشمنان ایران و ونزوئلا تلاش می‌کنند با اعمال محدودیت‌های بسیار و تحریم‌های ظالمانه سد راه پیشرفت ملت‌های آزاداین دو کشور شوند، تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخته شده توسط
,
 
,
مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.
,
 
,
آیت الله رئیسی اظهار داشت: ساخت و تحویل این نفتکش که مورد تایید گروه فنی و مهندسی ونزوئلا نیز قرار گرفته است، علاوه بر اینکه به دولت ونزوئلا در دستیابی به هدف استقلال در حمل و نقل دریایی کمک خواهد کرد، یک بار دیگر نشان می‌دهد که اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مبارز و انقلابی بسیار قوی‌تر و کارآمدتر از تحریم آمریکایی‌ها است.
,
 
,
رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر تهران و کاراکاس به عنوان دو اقتصاد مکمل و پشتیبان یکدیگر، از طریق تکمیل و مرتبط کردن زنجیره‌های تامین در هر دو کشور قادر خواهند بود در جهت رفاه و توسعه ملت‌های خود حرکت کنند. این نوع همکاری مشترک، الگویی مناسب برای همه کشورهای درحال توسعه و مستقل است که ببینند می‌توان با همکاری و تعامل کارهای بزرگی انجام داد.
,
 
,
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: دو فروند نفتکش‌ دیگر نیز در حال ساخت است که امیدوارم به زودی آماده تحویل به ونزوئلا شود.
,
 
,
مادورو:  ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است
, مادورو:  ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است,
 
,
رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این آیین ضمن تمجید از ساخت این نفتکش اظهار داشت: با دیدن این کشتی با ظرفیت ۸۰۰ هزار بشکه، اولین چیزی که از ذهنم گذشت، چهره رهبر محبوب‌مان، فرمانده چاوز بود که مطمئن هستم روح وی در این لحظه در هر کجا که باشد، از خوشحالی لبخند به لب دارد.
,
 
,
«نیکلاس مادورو» افزود: ساخت  نفتکش برای شرکت‌ دولتی نفت ونزوئلا، برنامه فرمانده چاوز برای تقویت صنعت نفت کشورمان بود، تا آن را در برابر کلیه تهاجمات خارجی خودکفا کند.
,
 
,
همتای آیت الله رئیسی تاکید کرد: ساخت این کشتی مدرن و قوی، نشان از توانمندی و ظرفیت بالا، فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز صنعتی جمهوری اسلامی ایران را دارد. ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است و ساخت این کشتی نیز از نشانه‌های عملی و مشخص این قدرت نوظهور است.
,
 
,
رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به همتای ایرانی خود گفت: از طرف ملت ونزوئلا و تمام  زنان و مردان و کارکنان و کارگران شرکت ملی نفت کشورم، برای تحویل این کشتی تشکر می‌کنیم، این دستاورد بزرگی است.
,
 
,
آیین تحویل دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) روز گذشته با حضور آیت‌الله رئیسی و  نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در تهران برگزار شد.
,
 
,
این کشتی نفتکش دومین کشتی از سفارش سال‌های گذشته ونزوئلا به ایران است. طبق قرارداد منعقد شده قرار است ایران دو نفتکش دیگر نیز پس از ساخت به این کشور تحویل داده شوند.
,
 
,
پیش از این ونزوئلا برای خرید چهار کشتی هر کدام به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار با ایران قرارداد امضا کرده بود و حالا نوبت تحویل کشتی دوم فرا رسیده است
,
 
,
کشتی آفراماکس دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع، ۱۴.۸ متر آبخور، با ۱۵ نات سرعت است که قابلیت حمل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.
,
 
,
همچنین در این مراسم به مناسبت میلاد امام هشتم(ع) و هشت ستاره پرچم ونزوئلا، بوق این نفتکش هشت بار به صدا درآمد.
,
 
,
رئیس جمهور ونزوئلا (جمعه) ۲۰ خردادماه و پس از پایان سفر به الجزایر و ترکیه در صدر هیأتی عالی‌رتبه به تهران سفر کرده که هدف آن امضاء سند جامع همکاری‌های ۲۰ ساله بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه