اخبار داغ

مذاکره با حفظ عزت اقتدار ملی؛

دست برتر ایران مقابل آمریکا در احیای برجام/ هوچیگری غرب در برابر بن‌بست استراتژیک آمریکا

دست برتر ایران مقابل آمریکا در احیای برجام/ هوچیگری غرب در برابر بن‌بست استراتژیک آمریکا
استکبار جهانی در پی این اقدام جسورانه و منطقی جمهوری اسلامی ایران دست به هوچیگری رسانه‌ای توسط غول‌های رسانه‌ای غرب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اقدام اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی در صدور قطعنامه علیه ایران که مسبوق به سابقه است و در تاریخ نمونه‌های آن علیه کشورمان وجود دارد نکات بسیاری وجود دارد که قابل‌تأمل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

پس از ایستادگی جمهوری اسلامی در مذاکرات و نمایان شدن چهره کریه استکبار جهانی در برابر دیدگان تمامی کشورهای جهان؛ زمانی که آمریکا دید نمی‌تواند توافق موردعلاقه خود را تحمیل کند سعی کرده است تا با تهدید شورای امنیت و... ایران را وادار به عقب‌نشینی کند.

,

در پی این ادبیات استکبار جهانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک تصمیم غیرفنی و با زمینه سیاسی گزارشی علیه ایران مبنی بر عدم همکاری همه‌جانبه با آژانس تهیه و با ۳۰ رأی موافق اعضا به تصویب رساند تا جمهوری اسلامی را تحت‌فشار سیاسی و رسانه‌ای قرار دهد.

,

بلافاصله بعد از صدور این قطعنامه ایران هم اقداماتی در پاسخ به این اقدام ناجوانمردانه آژانس انجام داد که در پی این اقدام جمهوری اسلامی ایران تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس و همچنین فعالیت دستگاه اندازه‌گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM) که مخصوص آب‌سنگین است را قطع کرد.

,

استکبار جهانی در پی این اقدام جسورانه و منطقی جمهوری اسلامی ایران دست به هوچیگری رسانه‌ای توسط غول‌های رسانه‌ای غرب کرد.

,

این احتمال نیز وجود دارد که این ادبیات استکبار جهانی هم بر سر میز مذاکره و هم غول‌های رسانه‌ای غرب باشد تا ایران تحت تأثیر این اقدام استکبار روند عاقلانه و منطقی مذاکرات را رها کند و وارد فاز تقابل با استکبار جهانی شود.

,

به بیان تمامی کارشناسان واقع‌بین استکبار جهانی راه دیگری جر پذیرش برجام و احیای آن ندارد درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های بسیاری برای اقدام در پیش رو دارد که برخی از آن‌ها را نیز در پای میز مذاکره و یا به طرق دیگری به‌طرف مقابل اعلام کرده است.

,

پاسخ به قطعنامه سیاسی شورای حکام صرفاً محدود به کاهش دسترسی‌های فراپادمانی آژانس نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران در دو اقدام راهبردی دیگر، فرآیند گازدهی به برخی از سانتریفیوژ‌های پیشرفته (ازجمله IR۲ و IR۶) را آغاز کرده و نیز سرعت تولید انواع ماشین‌ها، سانتریفیوژ‌ها و قطعات موردنیاز در صنعت هسته‌ای کشور را افزایش داده است.

,

لزوم احیای برجام

, لزوم احیای برجام, لزوم احیای برجام,

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در پاسخ به موج رسا با بیان اینکه غرب‌گرایان به بهانه مردم کشور را تسلیم غرب کردند، افزود: متأسفانه نه زندگی مردم بهبود یافت، نه تسلیم انتهایی داشت.

,

وی با بیان اینکه در این شرایط باید برجام احیای شود، اما نه به هر قیمتی، ادامه داد: احیای برجام اگر همراه با حفظ عزت ملی نباشد حتماً بی‌فرجام خواهد بود همان‌طوری که در دولت‌های غرب‌گرا بود.

,

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به افرادی که مشکلات مردم را درک نمی‌کنند یا نمی‌خواهند درک کنند، اجازه تعیین تکلیف برای موضوعات مهمی همچون چگونگی مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داده شود، ابراز کرد: کشور نباید عقب‌گرد کند و یک‌بار دیگر گرفتار فصل ۷ منشور ملل شود که هزینه‌های گزاف به مردم تحمیل می‌کند.

,

هدف استکبار از صدور این قطعنامه امتیاز گرفتن در مذاکرات است

, هدف استکبار از صدور این قطعنامه امتیاز گرفتن در مذاکرات است, هدف استکبار از صدور این قطعنامه امتیاز گرفتن در مذاکرات است,

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام افزود: سرانجام با گزارش غلط و نادرست مدیرکل آژانس قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام با حمایت آمریکا، اروپا و اسراییل علیه ما صادر شد. مدیرکل آژانس قبل از صدور این قطعنامه به دیدار رئیس رژیم صهیونیستی رفت و معنای این دیدار هماهنگی کامل آن‌ها با این رژیم برای صدور این قطعنامه است. همه اطلاعاتی که این‌ها دارند دست‌پخت اسراییل است لذا مسئولان محترم ما با دوستان این رژیم یعنی مدیران آژانس و بازرسان در حوزه ردوبدل اطلاعات بخیل باشند زیرا برخی از این بازرسان چشمان آمریکا و اسراییل هستند و براثر گزارش آن‌ها اسراییل دانشمندان ما را ترور کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: هدف آن‌ها از صدور این قطعنامه این است که در مذاکرات امتیاز بگیرند اما این انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و بر دهان زورگو می‌زند. نسخه چهل‌ساله ما نسخه مقاومت است، قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس اولین گام ماست و اگر این شیطنت‌ها ادامه داشته باشد اقدامات ما هم ادامه خواهد داشت و آن‌ها کور خوانده‌اند که می‌توانند ما را به موضعی که می‌خواهند بکشند.

,

, ,

رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی‌هاست نه ما

, رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی‌هاست نه ما, رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی‌هاست نه ما,

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آمریکا و اروپا اخیراً پیام داده‌اند که اگر ایران بنا دارد پرونده هسته‌ای خود را مختومه کند باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد درحالی‌که جمهوری اسلامی اصلاً رژیم صهیونیستی را به‌حساب نمی‌آورند و معتقدیم که باید نابود شود.

,

وی عنوان کرد: قطعنامه اخیر شورای حکام علیه جمهوری اسلامی، تصمیم ایران را برای خروج و به تعلیق درآوردن اجرای داوطلبانه برخی اقدامات ذیل NPT سرعت می‌دهد.

,

جلالی ادامه داد: جمهوری اسلامی به‌هیچ‌وجه درباره رفع تحریم‌ها به مذاکرات دل نبسته است بلکه ما به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها هستیم که این امر هم محقق شده است البته رفع تحریم دست آمریکایی‌ها است که می‌توانند هم‌افزایی کنند ولی ما به آن‌ها توجهی نداریم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: رفع تحریم‌ها نیاز اصلی آمریکایی‌هاست نه ما؛ آن‌ها باید بدانند که با قطعنامه آبکی شورای حکام علیه جمهوری اسلامی هیچ کاری پیش نمی‌رود و ایران باقدرت بیشتر حق خود را بر اساس دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به دست می‌آورد.

,

وی در پایان افزود: رژیم صهیونیستی مشکل اساسی جهان اسلام است و باید قدرت کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کند تا بتوانیم لابی صهیونیست‌ها را هم مثل رژیم صهیونیستی محوکنیم.

,

نقش اساسی قدرت کشورها در فرآیند مذاکرات

, نقش اساسی قدرت کشورها در فرآیند مذاکرات, نقش اساسی قدرت کشورها در فرآیند مذاکرات,

فرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه در ارتباط با موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال قدرت‌های بزرگ از چشم‌انداز سیاست بین‌الملل چند نکته حائز اهمیت است، اظهار کرد: یکی از قواعد بازی در سیاست بین‌الملل که می‌تواند مستقل از سایر حوزه‌ها عمل کند این است که دولت‌ها به‌عنوان بازیگران اصلی سیاست بین‌الملل همواره باید در جستجوی کسب قدرت، افزایش قدرت ،و نمایش قدرت باشند.

,

وی با بیان اینکه دلیل این امر وضع اقتدارگریز سیاست بین‌الملل است که از آن تحت عنوان آنارشی یاد می‌شود، ابراز کرد: این وضع اشاره به این امر دارد که در نبود هیچ مرجع و ملجائی برای تأمین امنیت دولت‌ها، آنان باید خود دست‌به‌کار شده و بر اساس اصل خودیاری از طریق افزایش قدرت خود و استقرار اصل بازدارندگی، امنیت خویش را تأمین کنند.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افزایش دائمی قدرت و نمایش آن در شکل‌های مختلف، نقش اساسی در فرآیند و طی مذاکرات چندجانبه و  یا دوجانبه میان دولت‌ها ایفا می‌کند، عنوان کرد: از این‌رو دولت در فرایند مذاکرات بین‌المللی همواره سطح قدرت یکدیگر را رصد می‌کنند و برحسب آن و بر پایه‌ی اصل مقابله‌به‌مثل در امر قدرت، مذاکرات را به پیش می‌برند.

,

وی با بیان اینکه دولت‌ها همواره باید در طی مذاکرات دیپلماتیک نمونه‌هایی از برگ قدرت خود را در جیب خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: در ارتباط با احیای برجام و مذاکرات دیپلماتیک در باب آن لازم به ذکر است که دو نگاه متفاوت وجود دارد؛ اول نگاه همکاری جویانه بدون توجه به برگ‌های قدرت به‌پیش برنده‌ی مذاکرات؛ دوم نگاه همکاری جویانه با توجه و استفاده از پتانسیل‌های قدرت در فرایند مذاکرات.

,

جمهوری اسلامی ایران از اعطای امتیازات نامعقول خودداری می‌کند

, جمهوری اسلامی ایران از اعطای امتیازات نامعقول خودداری می‌کند, جمهوری اسلامی ایران از اعطای امتیازات نامعقول خودداری می‌کند,

جعفری بیان کرد: نگاه اول باعث می‌شود که طرف‌های مذاکره که عمدتاً از قدرت‌های بزرگ هستند همواره دست بالا را بگیرند و با مرعوب کردن جمهوری اسلامی ایران هم امتیازات نامعقولی را به نفع خود اخذ کنند و هم‌دایره و شمول موضوع مذاکرات را خارج از توافق‌های اولیه در باب موضوع مذاکره  گسترش دهند.

,

وی ادامه داد: نگاه دوم‌ با اینکه موضع همکاری جویانه ای دارد، اما چون از پتانسیل‌های قدرت خود استفاده می‌کند بنابراین در فازهای مختلف مذاکره و با استفاده از عناصر قدرت بادید بازدارندگی اولاً اجازه‌ی اخذ امتیاز نامعقول را به‌طرف های مذاکره نمی‌دهد، ثانیاً رخصت گسترش موضوع مذاکره به سایر موضوعات را نمی‌دهد.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تیم مذاکره‌کننده‌ی جدید هسته‌ای ایران در راستای احیای برجام بر اساس برداشت دوم عمل می‌کند، ابراز کرد: ازاین‌روست که شما می‌بینید اولاً از اعطای امتیازات نامعقول خودداری می‌کند؛ ثانیاً خارج از موضوع برجام اجازه‌ی ورود به‌طرف های مذاکره نمی‌دهد، کما اینکه بحث موشک‌های بالستیک ایران و موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که قدرت‌های بزرگ درصدد هستند که ضمیمه‌ی موضوع برجام کنند مورد مخالفت شدید قرار می‌گیرد حتی به بهای قطع مذاکرات.

,

وی ادامه داد: اقدام متقابل برحسب عناصر قدرت جمهوری اسلامی ایران متدی ست که تیم جدید در پیش‌گرفته است و نمود برجسته‌ی آن صدور قطعنامه شورای حکام و عمل مقابله‌به‌مثل جمهوری اسلامی ایران در قطع دوربین‌ها پادمانی است.

,

آمریکا همه را از مزایا و منافع برجام محروم کرد

, آمریکا همه را از مزایا و منافع برجام محروم کرد, آمریکا همه را از مزایا و منافع برجام محروم کرد,

حسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در به احیای برجام نکاتی وجود دارد باید به آن توجه کرد، اظهار کرد: نکته اول اینکه شواهد تعددی وجود دارد که تیم مذاکره‌کننده ایران با یک دیپلماسی فعال وارد احیای برجام شده است.

,

وی با بیان اینکه در طول مدت آغاز دوباره مذاکرات سناریوهای مختلفی از طرف جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مطرح و پیشنهادشده است، ابراز کرد: این نشانه دهنده این است که ایران به دنبال احیای منافع برجام برای طرفین است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نکته مهم این است طرفی که این مذاکرات و برجام را به هم زده است آمریکا است، ادامه داد: این آمریکا بود که یک‌طرفه از برجام خارج شد و ایران و اروپا را از مزایا و منافع برجام محروم کرد.

,

نقش منفی آمریکا در خروج از برجام بیان نمی‌شود

, نقش منفی آمریکا در خروج از برجام بیان نمی‌شود, نقش منفی آمریکا در خروج از برجام بیان نمی‌شود,

وی با بیان اینکه متأسفانه اکنون در رسانه‌ها نقش منفی آمریکا در خروج از برجام و بن‌بست‌هایی که در مذاکرات فعلی ایجاد کرده است بیان نمی‌شود، ابراز کرد: تلاش رسانه‌های غرب و استکبار بر این است تا بگوید ایران عامل اصلی شکل‌گیری این مشکلات است.

,

حسینی با اشاره به رأی مثبت چین و روسیه و رأی ممتنع سه کشور دیگر در شورای حکام، تصریح کرد: مردم دنیا به ایران در موضوع هسته‌ای حق می‌دهند و معتقد هستند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح‌های کشتارجمعی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره یک‌روال منطقی درستی را در مواجه با مسائل هسته‌ای در پیش‌گرفته است، عنوان کرد: رسانه‌های غرب تلاش کردند در وهله اول ازلحاظ فنی جمهوری اسلامی ایران را در موضوع هسته‌ای متهم کنند و تا زمینه برای فشار رسانه‌ای فراهم شود.

,

مقدمه‌چینی استکبار برای متهم کردن ایران

, مقدمه‌چینی استکبار برای متهم کردن ایران, مقدمه‌چینی استکبار برای متهم کردن ایران,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ورود سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و تشکیل شورای حکام تلاش جبه استکبار برای گزارش نادرست از فعالیت هسته‌ای است، افزود: این اقدام استکبار مقدمه‌ای است برای اینکه ایران را مقصر اصلی عدم احیای برجام نشان دهند درحالی‌که ایران تلاش بسیاری را برای احیای برجام انجام داده است و این راه عمده کشورهای دنیا می‌دانند.

,

وی با بیان اینکه متأسفانه عمده کشورهای عضو شورای حکام طرفدار و وابسته به آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که در این موضوع رأی منفی دادند.

,

حسینی با بیان اینکه ایران نباید اسیر تلاش‌های رسانه‌ای آمریکا و طرفداران آن شود، ادامه داد: تلاش غرب در این است که ایران دست از دیپلماسی فعال و منطقی خود بردارد و وارد فاز مقابله با اروپا و کشورهای دیگر شود که این اتفاق نخواهد افتاد.

,

وی با بیان اینکه ازجمله تلاش‌هایی که غربی‌ها برای جلوگیری از احیای برجام انجام می‌دهند تشکیل دوقطبی‌هایی مانند سپاه و برجام در ذهن مردم است، ابراز کرد: غرب می‌خواهد با دادن آدرس‌های غلط و مردم این‌گونه القا کند که مشکل اصلی در جای دیگری است.

,

, ,

آمریکا هیچ تضمینی به هیچ‌کس در خصوص برجام نمی‌دهد

, آمریکا هیچ تضمینی به هیچ‌کس در خصوص برجام نمی‌دهد, آمریکا هیچ تضمینی به هیچ‌کس در خصوص برجام نمی‌دهد,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا نه‌تنها به ایران بلکه حتی به کشورهای اروپایی نیز حاضر نیست که تضمینی برای ماندن در برجام بدهد، تصریح کرد: آمریکا در خصوص راستی آزمایی حاضر نیست هیچ اقدامی بکند.

,

وی با بیان اینکه نمایندگان سنا به‌شدت با احیای برجام مخالف هستند، عنوان کرد: آن‌ها معتقد هستند حتی زمانی که برجام اجرا می‌شد هیچ منفعتی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی نداشت و مشکل اصلی اینجاست.

,

حسینی با بیان اینکه متأسفانه روی این حقیقت‌ها سرپوش گذاشته می‌شود و تا اینکه آن‌ها بگویند ایران مقصر اصلی عدم اجرای برجام است، ادامه داد: درحالی‌که ایران منطقی و درست و طبق قوانین آژانس پیش رفته است.

,

وی با اشاره به هوچیگری‌های رسانه‌ای غرب مبنی بر اینکه ایران دوربین‌های مراکز هسته‌ای خود را خاموش می‌کند، افزود: این دوربین‌ها اصلاً در چهارچوب قواعد پادمانی آژانس نبوده‌اند و این دوربین‌ها دوربین‌های فرا پادمانی بوده و ایران کاملاً داوطلبانه برای نشان دادن حسن نیت بیشتر این دوربین‌ها را روشن نگه‌داشته است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با خاموش کردن جمهوری اسلامی از روال منطقی و قانونی آژانس خارج نمی‌شود و بازهم در چهارچوب هستیم، خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌خواهند همین را بهانه کنند درحالی‌که ما طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران موظف هستم از منافع ملتمان در برابر زیاده‌خواهی‌های آن‌ها دفاع کنیم.

,

درحالی‌که استکبار جهانی در برابر جمهوری اسلامی ایران به بن‌بست رسیده است و چاره‌ای جز قبول برجام و بازگشت به آن ندارد، جمهوری اسلامی ایران سناریوهای مختلفی را در مواجه با این مسئله می‌تواند دنبال کند.

,

این وعده‌ی صادق الهی، نصرت مجاهدان راه خدا است: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم و همین وعده الهی است که استکبار جهانی را در برابر جمهوری اسلامی به‌زانو درآورده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه