اخبار داغ

کولیوند مطرح کرد؛

آمادگی هلال‌احمر برای ارسال دارو و پزشک به سریلانکا

آمادگی هلال‌احمر برای ارسال دارو و پزشک به سریلانکا
رئیس جمعیت هلال احمر، از آمادگی هلال احمر برای ارسال دارو و اعزام کاروان سلامت به سریلانکا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آپونسو سفیر کشور سریلانکا در ایران در دیداری که با رئیس هلال‌احمر کشورمان داشت، گفت: وضعیت اقتصادی امروز سریلانکا بخصوص در زمینه نفت، سوخت، دارو و…، به شدت بحرانی است و وضعیت ناگواری در بیمارستان‌های سریلانکا از نظر کمبود داروی مربوط به بیماران سرطانی، دیابتی و داروهای مربوط به بیماری‌های کودکان به وجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به اینکه کشور ایران؛ تولید کننده دارو، اقلام و تجهیزات پزشکی به حساب می‌آید، خواستار همکاری هلال‌احمر کشورمان با سریلانکا در این زمینه شد و افزود: کشور سریلانکا نه تنها برای تأمین دارو دچار مشکل است، بلکه در حوزه اقلام و تجهیزات پزشکی نیز با مشکلات فراوانی مواجه شده است.
,
 
,
نماینده وزارت امور خارجه کشورمان هم که در این دیدار، سفیر سریلانکا را همراهی می‌کرد به قدمت و پیشینه همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: کشور ایران و سریلانکا از زمان قدیم روابط بسیار نزدیک و قرابت بالایی دارند اما وضعیت اقتصادی این کشور به دلیل بحران کرونا، با مشکلاتی مواجه شده است که در حال حاضر با جنگ روسیه و اوکراین این مشکلات به اوج خود و به مرحله بحرانی رسیده و خواستار بهره‌مندی از تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال‌احمر ایران است.
,
 
,
پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران نیز در این دیدار تاکید کرد: هلال‌احمر حاضر است اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز سریلانکا را با قیمت تولیدشده به این کشور ارسال کند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه، بشر به امنیت و سلامت نیاز دارد، افزود: نگرانی حال حاضر، وضعیت سلامت مردم سریلانکا است و قاعدتاً برای جمعیتی که دچار بیماری‌های مزمن و حاد است، حداقل کاری که می‌توان انجام داد، تأمین دارو و درمان مورد نیاز آنهاست.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در راستای اهداف والای انسانی و بشردوستانه خود می‌تواند پس از بررسی نیازهای دارویی کشور سریلانکا، کمک‌هایی ارسال کند اما برای تأمین مقادیر بیشتری از داروی مورد نیاز این کشور، می‌توانیم بدون در نظر گرفتن سود و با قیمت تولید، از دارو و اقلامی که موجود است، به سریلانکا ارسال کنیم.
,
 
,
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه پیشنهاد کرد که اگر دولت سریلانکا اعلام نیاز کرده و محلی برای ارائه خدمات در نظر بگیرد، هلال‌احمر ایران می‌تواند تیم کاروان سلامت خود را که شامل کادر پزشکی و درمانی داوطلب است، برای مدتی به منطقه‌ای محروم در این کشور اعزام و خدمات ویزیت، دارو و درمان مورد نیاز بیماران را ارائه کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه