اخبار داغ

پارلمان سوریه در بیانیه‌ای:

طرح ترکیه تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه است

طرح ترکیه تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه است
پارلمان سوریه تاکید کرد که اقدام ترکیه برای ایجاد طرح موسوم به «منطقه امن» اقدام به اشغالگری و تجاوز آشکار است که در چارچوب مهاجرت اجباری و تغییر بافت جمعیتی منطقه صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری سانا، پارلمان سوریه با اعلام اینکه طرح ترکیه تحت عنوان ایجاد منطقه امن در تلاش برای کوچ اجباری شهروندان و تغییر بافت جمعیتی صورت می‌گیرد، تاکید کرد که دمشق با همه ابزارهای ممکن با اشغالگری و تروریسم مقابله می‌کند.

پارلمان سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: رئیس جمهور ترکیه همچنان به مشی خود در اظهارات چالش برانگیز و مخالف قوانین و میثاق‌های بین المللی و انسانی ادامه می‌دهد و اخیراً نیز عادت کرده است با سوء استفاده از شرایط بین المللی به وجود آمده، از تحرکات نظامی آنکارا در شمال سوریه و اقدام به اشغال بخش‌هایی جدیدی از خاک این کشور سخن می‌گوید.

در این بیانیه آمده است: سیاست ترکیه و اظهارات متناقض در سایه کشمکش‌های بین المللی، سو استفاده از اوضاع انسانی برای تحقق اهداف و دستاوردهای خلاف قوانین و عرف‌های بین المللی، بر کسی پوشیده نیست.

در بیانیه پارلمان سوریه آمده است: واقعیت رخدادها و شرایط منطقه‌ای و بین المللی، بر غیر قانونی بودن این مداخله نظامی اشغالگرانه در خاک سوریه تاکید می‌کند، یک اجماع بین المللی در مورد عدم اجازه به هر گونه تشدید تنش در خاک سوریه وجود دارد و مخالفت جامعه بین الملل با طرح موسوم به منطقه امن همچنان پابرجاست.

پارلمان سوریه بر حفظ حاکمیت، استقلال و یکپارچگی سرزمینی این کشور و حق ملت سوریه در دفاع مشروع سیاسی و نظامی از خود در مقابله با اشغالگری آمریکا، ترکیه، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی وابسته به آنها تاکید کرد.

پارلمان سوریه در بیانیه خود ضمن محکوم کردن اقدام ترکیه برای ایجاد منطقه امن، تاکید کرد که این اقدام اشغالگری و تجاوز آشکار با ابزارهای و روش‌های نخ نما و تلاش برای کوچ اجباری و تغییر بافت جمعیتی منطقه با تکیه بر گروه‌های تروریستی است.

پارلمان سوریه همچنین شانه خالی کردن ترکیه از پایبندی و اجرای توافقات حاصله در نشست‌های آستانه و سوچی و بمباران روستاهای شمال سوریه توسط ارتش این کشور و گروه‌های تروریستی وابسته به آنکارا را که منجر به کشته شدن غیر نظامیان و انسان‌های بی دفاع و تخریب منازل آنها شد، محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه