اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار هواشناسی به کشاورزان/ وقوع طوفان شن در برخی مناطق کشور

هشدار هواشناسی به کشاورزان/ وقوع طوفان شن در برخی مناطق کشور
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به طوفان گردوخاک در استان‌های غربی و احتمال خسارت به کشاورزان،‌ آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اشیاء هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، استان‌های واقع در نوار شرقی کشور شامل خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروز آسمان در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است.

,

بعدازظهر امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان‌های همدان، مرکزی و قم وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

,

بر اساس اعلام این سازمان روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور هوای گرم و پایدار مستقر می‌شود و تنها در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

,

همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد. شنبه آینده برای منطقه زابل وقوع طوفان شن پیش‌بینی شده است.

,

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم خواهد شد.

,

توصیف سامانه: گردوخاک

, توصیف سامانه: گردوخاک,

نوع مخاطره: گردوخاک، وزش باد شدید

,

منطقه اثر: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان.

, منطقه اثر: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان.,

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و خسارت به صنعت کشاورزی، تأخیر و احتمال لغو پروازها، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع.

,

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

, توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه