اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد خبر داد؛

تاغزارهای خلیل آباد، خط مقدم مبارزه با ریز گردها/ ۲۰ هزار هکتار تاغ کاری در مناطق بیابانی خلیل آباد انجام شده است

تاغزارهای خلیل آباد، خط مقدم مبارزه با ریز گردها/ ۲۰ هزار هکتار تاغ کاری در مناطق بیابانی خلیل آباد انجام شده است
ترابی با بیان اینکه تاغزارهای خلیل آباد، خط مقدم جبهه مبارزه با ریز گردها هستند، گفت: ۲۰ هزار هکتار تاغ کاری در مناطق جنوبی و بیابانی شهرستان خلیل آباد انجام شده که توانسته زندگی اهالی ۱۵ روستا را نجات دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ترابی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه حدود 60 درصد مساحت شهرستان خلیل آباد را مناطق مرتعی و بیابانی تشکیل می دهد، اظهار داشت: غالباً سطح این اراضی پوشیده از ماسه های روان و در مناطق جنوبی دارای خاک شور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ماسه ها و خاک های شور با بروز بادهای غالب، به حدود 15 روستاهای مناطق جنوب هجوم می برند و کشاورزی و زندگی را برای اهالی این روستا مختل می کند، خاطرنشان کرد: غالب مناطق بیابانی شهرستان خلیل آباد جزو مناطق بحرانی هستند که نیاز به تثبیت دارند.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد با تاکید بر اینکه تثبیت مناطق بیابانی با عملیات های مختلفی نظیر بوته کاری نظیر گیاه مقاوم تاغ انجام می شود، تصریح کرد: مناطق بیابانی زندگی اهالی 15 روستای شهرستان که درگیر طوفان های شن بودند را با مشکلات و سختی هایی مواجه کرده بود که با شروع تاغکاری این مشکل برطرف شد.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 20 هزار هکتار تاغ کاری در مناطق جنوبی و بیابانی شهرستان خلیل آباد انجام شده است، اذعان کرد: جلوگیری از بروز ریزگردها، ایجاد اکسیژن، تولید علوفه دام، توسعه کشاورزی و دامداری و تثبیت زندگی در شهر و روستا از اثرات مثبت تاغکاری در این منطقه است.

,

ترابی با بیان اینکه تاغزارها 15 روستا را در احاطه خود قرار داده و اولویت اول ما، حفظ جنگل های تاغ است که این امر به تنهایی امکان پذیر نیست و به همین منظور نیازمند همکاری مردم هستیم، عنوان کرد: مردم می تواند در صورت مشاهده تخریب یا تصرف اراضی ملی و قطع برش تاغزارها این مهم را به شماره تلفن 1504 و 139 امداد جنگل گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه