اخبار داغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بهره‌برداری از ۱۰۱ طرح در هفته جهاد کشاورزی در سطح استان کرمان/ اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر با اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری

بهره‌برداری از ۱۰۱ طرح در هفته جهاد کشاورزی در سطح استان کرمان/ اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر با اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری
محمد خیراندیش با اشاره به اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۱ طرح کشاورزی و دامپروری مورد بهره برداری رسیده و خواهد رسید، گفت: با اجرای طرح‌های یاد شده هزار و ۱۳۰ شغل ایجاد و ۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد خیراندیش ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی دارای چندین زیر مجموعه است، گفت: هدف اصلی ما در سازمان جهاد کشاورزی، امنیت غذایی در زمینه تولیدات دامی و گیاهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه زراعت و باغات دو عرصه فعالیت در زمینه تولیدات گیاهی است، عنوان کرد: در زمینه زراعت به امنیت غذایی می پردازیم که از جمله این کارها، تولید گندم است.
,
 
,
وی بیان کرد: تاکنون در استان کرمان ۱۳۰ هزار تن گندم برداشت شده است و میزان تولیدات باغات بیش از 399 هزار هکتار بوده است و در زمینه تولیدات دامی، تولید شیر، گوشت سفید و قرمز را به طور کامل نمی توانیم داشته باشیم اما ۷۰ درصد تولید گوشت سفید را در سطح استان انجام می دهیم.
,
 
,
خیراندیش اظهار کرد: تولید گوشت قرمز در استان با وجود مشکلاتی که در عرصه نهاده های دامی وجود دارد، اما تا حدی نهاده در اختیار قرار گرفته و هم اکنون شرایط خوبی است.
,
 
,
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۱ طرح کشاورزی و دامپروری مورد بهره برداری رسیده و خواهد رسید، ابراز کرد: با اجرای طرح های یاد شده هزار و ۱۳۰ شغل ایجاد و ۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
,

وی افزود: طرح های مورد بهره برداری ۷۲ طرح آب و خاک با ۷۰۷ میلیارد ریال اعتبار است که این طرح ها شامل ۴۶ طرح سیستم نوین آبی، دو استخر ذخیره اب با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال، ۱۴ طرح کانال انتقال آب به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبا ۳۸ میلیارد ریال، مرمت دو رشته قنات با تخصیص هزینه ۱۵ میلیارد ریال و یک سد خاکی در بردسیر با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال است.
,
,
 
,
خیراندیش اظهار کرد: ۱۴ طرح دامپروری با اعتبار ۲۳۶ میلیارد ریال و ۵۸ شغل در سطح استان داشته ایم که این طرح شامل پرورش گاو شیری، گوسفند، مرغ گوشتی، ماهی، پرورش شترمرغ بوده است.
,
 
,
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: ۹ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی در عرصه کارخانه دویست تنی خوراک آبزیان، بسته بندی گیاهان دارویی، فرآوری پسته و همچنین ۶ پروژه گلخانه سبزی و صیفی جات و ۲ گلخانه هیدروپونیک مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های کشاورزی اختصاص داده شد که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده است.
,
,
,
 
,
خیراندیش با اشاره به اینکه بیش از ۵۵۰ مرغدار و دامدار جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند و تاکنون ۶۷ میلیارد تومان به دامداران و مرغداران تسهیلات پرداخت شده است، اظهار کرد: با کمک استاندار توانسته ایم از بانک رسالت در این زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرغداران و دامداران کمک بگیریم.
,
 
,
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان  ابراز کرد: 318 مجموعه در سطح استان در زمینه شیلات فعالیت می کنند و در سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۸۵۰ تن آبری به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد:  بیش از 97 هزار هکتار از اراضی استان کرمان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند که  3 هزار هکتار در دست اجراست و 4 هزار هکتار در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است که این اقدام موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.
,
,
,
 
,
وی با اشاره به وجود پنج هزار رشته قنات در سطح استان بیان کرد: عملیات بازسازی و لایه روبی تعداد دویست و ۵۰ رشته قنات در سال ۱۴۰۰ انجام شده و  50  کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب در سال گذشته صورت گرفته است.
,

خیراندیش با اشاره به اینکه در زمان هدفمندی یارانه ها جلساتی را با دامداران و مرغداران برگزار شد تا در روند تولید دام مشکلی ایجاد نشود، خاطر نشان کرد: ۲۵۰ تن مرغ خریداری و در سردخانه ها نگهداری می شود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه