اخبار داغ

معاون وزیر دادگستری:

نظارت و پایش عملکرد دستگاه‌های مسئول بر عهده مرجع کنوانسیون حقوق کودک است/ ساز و کار قانونی برای جلوگیری از معضلات زباله‌گردی وجود ندارد

نظارت و پایش عملکرد دستگاه‌های مسئول بر عهده مرجع کنوانسیون حقوق کودک است/ ساز و کار قانونی برای جلوگیری از معضلات زباله‌گردی وجود ندارد
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه کودکان، سرمایه‌های انسانی جامعه و نیروی محرکه توسعه انسانی پایدار هستند، گفت: این مرجع، وظیفه سیاستگذاری، پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مسئول را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتاح احمدی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک استان زنجان اظهار داشت: زنجان در برخی موارد، ویژه و انحصاری بوده که از جمله آن‌ها پایتخت شور و شعور حسینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه معضلاتی در حقوق کودک داریم، خاطرنشان کرد: برخی معضلات به اندازه‌ای پیچیده است که تبدیل به معادله چندمجهولی شده است.

,

احمدی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان زنجان وجود دارد که باید به خدمت گرفته شود تا از هر حیث به موضوع کودک پرداخته شود.

,

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک افزود: نبود ساز و کار در اجرای قوانین سبب ایجاد معضلاتی از جمله زباله‌گردی شده که اگر تفکیک زباله از مبدا باشد شاهد زباله‌گردی نخواهیم بود.

,

وی در خصوص کنوانسیون حقوق کودک گفت: به عنوان مرجع ملی و الزاماتی که شرع و قوانین داخلی بر دوش ما گذاشته همه‌ساله به مدت 2 هفته در اجلاس جهانی شورای حقوق بشر در ژنو حاضر شده و در کنار بیان دستاوردها، پاسخگوی مجموعه‌ای از ادعاها نیز هستیم.

,

احمدی با بیان اینکه تمام دغدغه نسل ایرانی، فرزندان و کودکان هستند، اظهار داشت: موضوع کودکان، خیلی مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و علی‌رغم اقدامات موثر و مثبتی که انجام شده اما مشکلات همچنان باقی است.

,

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه نگاه کمّی به معضلات و مشکلات باید داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف را باید در کنار هم قرار دهیم که هم مشکلات به مرور کاهش یابند و هم به میزان مشکلات اضافه نشود چرا که نقش ما این است که بتوانیم بر مشکلات فائق آییم که البته می‌توانیم.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها را باید به خدمت بگیریم، افزود: نتایج ملموسی از تحقیقات و پژوهش‌ها را باید داشته باشیم تا معضلی از معضلات موجود را حل کند.

,

احمدی با بیان اینکه کودکان، سرمایه‌های انسانی جامعه و نیروی محرکه توسعه انسانی پایدار هستند، ابراز کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، وظیفه سیاستگذاری، پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مسئول را دارد و جمع‌بندی‌ها را به مرجع بین‌المللی گزارش می‌دهد.

,

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: چالش‌ها و آسیب‌های استان‌ها را شناسایی و تحلیل کرده و به تناسب نیازهایی که مطرح می‌شود هم از شدت نیازها آگاه می‌شویم و هم چالش‌های بعدی را پیش‌بینی می‌کنیم و خلاءها را نیز شناسایی می‌کنیم که نیاز به هم‌افزایی و در کنار هم بودن دارد.

,

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه تغذیه، آموزش، سلامت، بهداشت، و آرامش از حقوق مسلم کودکان است، گفت: هدف از برگزاری چنین جلساتی، هم‌افزایی دست‌اندرکاران دولتی و نهادهای مردمی بوده و هنر مدیران استانی در این است که کمپانی‌های پولدار را به خدمت کودکان بگیرند چرا که کودکان، نیاز شدید به این حمایت دارند.

,

وی با بیان اینکه بودجه دولت برای حل مشکلات به‌صورت مطلوب، محدود است، اظهار داشت: زنجانی‌های مقیم سایر شهرها و کشورها ظرفیت خوبی هستند که باید شناسایی شده و توجه آن‌ها به استان معطوف شود تا هم از لحاظ تمکن مالی و هم ایده و فکر به خدمت کودکان بیایند.

,

احمدی افزود: باید دید چه ابتکاراتی برای جلوگیری از گسترش مشکلات و معضلات می‌توان ابداع کرد و آن‌ها را در راستای تامین حقوق کودکان به کار برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه