اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود اعلام کرد:

صادرات ۲۰۰ تن هلو از میاندورود به کشورهای همسایه/پیش‌بینی تولید ۸۲ هزار تن هلو و شلیل

صادرات ۲۰۰ تن هلو از میاندورود به کشورهای همسایه/پیش‌بینی تولید ۸۲ هزار تن هلو و شلیل
اسماعیل علوی از صادرات ۲۰۰ تن هلو به کشورهای عراق، روسیه و هند از شهرستان میاندورود خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد تومان خبر داد و گفت: با افتتاح این واحد تعداد واحدهای مرغداری میاندورود به ۷۰ واحد رسید که یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در ماه ظرفیت جوجه ریزی آنها است.

وی درباره مشکل به‌وجود آمده برای برنج کاران بخش گهرباران، اظهار کرد: با توجه به اینکه اراضی پایین دست در انتهای خط آب رسانی قرار دارند به همین دلیل در معرض تهدید کم آبی قرار دارند به همین دلیل باید با مداومت و شدت بیشتری آب رسانی به این منطقه انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب رسانی به کلیه اراضی پایین دست انجام شد اما با توجه به اینکه ذخیره آب سد شهید رجایی کاهش چشمگیری داشته است و ما نیز هشدارهای لازم را داده بودیم لازم است کشاورزان آمادگی لازم برای وضعیت بحرانی را داشته باشند.

علوی با اشاره به اینکه از سطح ۹ هزار و ۴۸۶ هکتار اراضی شالیزاری حدود ۹۵ درصد اراضی زیر کشت رفتند، بیان کرد: سطح زیر کشت ارقام پرمحصول سه هزار و ۶۳۵ هکتار و ارقام محلی پنج هزار و ۷۴۱ است و سطوح کشت شده به صورت مکانیزه هشت هزار و ۱۶۶ هکتار می‌باشد.

وی همچنین به کشت محصول مهم کلزا در میاندورود اشاره کرد و گفت: از سطح هزار و ۸۳ هکتار تقریبا ۷۰۰ هکتار برداشت شد ضمن اینکه ارقام زمستانه شرکت زراعی دشت ناز برداشت نشد و پیش بینی ما تولید دو هزار و ۱۶۶ تن کلزار در سال جاری است.
 
علوی تصریح کرد: خرید کلزا توسط شرکت‌ها در مرکز خرید تضمینی جمعاً ۶۱۲ تن بوده و این در حالی است که شرکت زراعی دشت ناز محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل ندادند.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم، افزود: از سطح سه هزار و ۳۵ هکتار سطح زیر کشت گندم، در بیش از هزار هکتار برداشت صورت گرفت که توسط مرکز خرید مومنی و شرکت‌های تعاونی جمعاً ۲ هزار و ۵۰۰ تن خرید انجام شد و پیش پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۶۵۷ تن تولید گندم در سال جاری باشد.

مدیر جهادکشاورزی میاندورود با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۸ هکتار باغات سیاه ریشه در میاندورود وجود دارد، افزود: سه هزار و ۲۷۹ هکتار باغ هلو و شلیل در میاندورود داریم که در هزار و ۵۰۰ هکتار برداشت انجام شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۸۱ هزار و ۹۷۵ تن تولید هلو و شلیل در این شهرستان برداشت شود و همچنین تاکنون ۲۰۰ تن هلو به کشورهای عراق، روسیه و هند صادر شد.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه