اخبار داغ

معاون استاندار زنجان:

تامین حقوق کودکان در آموزه‌های دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است/ ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تامین حقوق کودکان

تامین حقوق کودکان در آموزه‌های دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است/ ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تامین حقوق کودکان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه افتخار ما این است که نظام حاکمیتی‌مان تحت آموزه‌های دین مبین اسلام است، افزود: برای اینکه بتوانیم حقوق مساوی و لازم برای کودکان تامین کنیم باید هم‌افزایی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل رفیعی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک استان زنجان اظهار داشت: کودکان در کل دنیا آسیب‌پذیرترین گره جوامع انسانی هستند و در معرض عوارض مختلفی قرار دارند که آسیب‌ها از ناحیه‌ای غیر از خودشان به آن‌ها وارد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه افتخارمان این است که در آموزه‌های دین مبین اسلام، تاکید زیادی در زمینه رعایت حقوق کودکان شده است، خاطرنشان کرد: این آموزه‌ها از سقط جنین گرفته و زنده به گور کردن دختران گرفته تا نامگذاری بعد از تولد و جزئیات دیگر مربوط به علم‌آموزی که مباحث آن به‌صورت جدی در آموزه‌های دینی آمده است.

,

رفیعی با بیان اینکه افتخار ما این است که نظام حاکمیتی‌مان تحت آموزه‌های دین مبین اسلام است، افزود: برای اینکه بتوانیم حقوق مساوی و لازم برای کودکان تامین کنیم باید هم‌افزایی داشته باشیم.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تمام آنچه که در بضاعت است باید در تامین حقوق کودکان مورد توجه قرار گیرد، گفت: اولویت‌بندی‌ها طبق آمار و اطلاعات تعیین می‌شود اما آموزش، بهداشت و تغذیه در اولویت قرار دارند.

,

وی با بیان اینکه ایجاد گفتمان لازم برای تامین حقوق کودکان در دستور کار است که در تمام برنامه‌ریزی‌ها باید مد نظر و توجه باشد، تصریح کرد: در بخش پشتیبانی نیز پیش‌بینی تامین و تخصیص اعتبارات این حوزه به‌موقع باید صورت پذیرد.

,

*‌ هم‌افزایی دستگاه‌ها در حوزه تامین نشاط کودکی

, *‌ هم‌افزایی دستگاه‌ها در حوزه تامین نشاط کودکی, *‌ هم‌افزایی دستگاه‌ها در حوزه تامین نشاط کودکی,

حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه گفت: در تمام اقداماتی که انجام می‌شود، کم‌توجهی ناخواسته‌ای در سیستم بروکراتیک به کودک وجود دارد اما فرهنگ غنی اسلامی سبب شده که همواره متوجه این امر باشیم.

,

وی با اشاره به اقدامات حوزه کودک که در دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان انجام شده است، اظهار داشت: سعی بر این است که تمام آنچه که متعلق به حقوق کودک است از لحاظ روحی، جسمی و تربیتی را دنبال کرده و وظایف دستگاه‌ها را گوشزد کنیم.

,

نجفی با بیان اینکه کودک‌همسری، یکی از عوامل بازماندن از تحصیل است، خاطرنشان کرد: قرار است در این زمینه با همکاری دستگاه‌های مختلف در یکی از شهرستان‌ها طرحی را پیگیری کنیم.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه در حوزه نشاط کودکی نیز قرار است با کمک دستگاه‌های مربوطه هم‌افزایی کنیم، ابراز کرد: از شهرداری و راه و شهرسازی انتظار می‌رود در صدور مجوزها به جای اینکه فقط هزینه در دریافت کنند، حضور کودک را نیز در صدور مجوزهای ساخت‌وساز و احداث پارک‌ها مورد توجه قرار دهند.

,

*‌ بسیاری از سوءتغذیه‌ها به دلیل ناآگاهی است

, *‌ بسیاری از سوءتغذیه‌ها به دلیل ناآگاهی است, *‌ بسیاری از سوءتغذیه‌ها به دلیل ناآگاهی است,

مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز گفت: جمعیت زیر یک ساله‌های استان 14602 نفر و جمعیت زیر 5 ساله‌ها نیز 93504 نفر است.

,

وی با اشاره به انجام 59647 مورد مراقبت‌های کودک سالم و پایش رشد برای کودکان در سال 1400 اظهار داشت: پایش غربالگری تکامل نیز در سال گذشته برای 18770 نفر انجام شده است.

,

تقی‌لو با اشاره به برخی از اقدامات این حوزه خاطرنشان کرد: سوءتغذیه به معنای کم خوردن نیست بلکه به معنای بد خوردن است و بسیاری از سوءتغذیه‌ها نه به دلیل اقتصادی بلکه به دلیل ناآگاهی است.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه متوسط مرگ و میر کودکان استان زنجان از سال 1395 تا 1398 پایین‌تر از میانگین کشور بود، گفت: این میزان در سال‌های 1399 و 1400 بالاتر از میانگین کشوری رفته است.

,

سلمان حسینی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: بهزیستی، جزء معدود دستگاه‌هایی است که خدمات گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها ارائه خدمات به کودکان است که در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

,

افزود: اخیراً برنامه‌ای از سوی سازمان جهت حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی ابلاغ شده که تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه