اخبار داغ

گزارش/

آشنایی با گزینه مدنظر تراکتور/ مردی که هیولای پپ را به زانو درآورد!

آشنایی با گزینه مدنظر تراکتور/ مردی که هیولای پپ را به زانو درآورد!
گزینه مدنظر باشگاه تراکتور برای جانشینی ارطغرل ساغلام هرچند مربی پا به سن گذاشته‌ای است اما سوابق درخشانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تراکتوری‌ها پس از عدم توافق و قطع همکاری با «ارطغرل ساغلام» رسما از گزینه مدنظر خود برای جانشینی این سرمربی ترکیه‌ای رونمایی کردند. طبق اعلام باشگاه تراکتور، «قربان بردیف» مربی صاحب‌نام اهل کشور ترکمنستان قرار است امروز جهت مذاکره و عقد قرارداد با این باشگاه به ایران بیاید. با توجه به اینکه اکثریت هواداران تراکتور خواهان تمدید قرارداد ساغلام بودند، از انتخاب بردیف استقبال نشده و حتی مورد انتقاد نیز قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این گزارش با گزینه مدنظر باشگاه تراکتور آشنا می‌شویم:

, در این گزارش با گزینه مدنظر باشگاه تراکتور آشنا می‌شویم:,

۱۴ سال بازیگری در مستطیل سبز

, ۱۴ سال بازیگری در مستطیل سبز,

قربان بردیف متولد سال ۱۹۵۲ میلادی در شهر عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان است و هم‌اکنون ۶۹ سال سن دارد. بردیف در دوران بازیگری خود به صورت حرفه‌ای اولین بار در ۱۹ سالگی با تیم «کوپات داغ» ترکمنستان قرارداد بست و «غیرت» قزاقستان آخرین و معروف‌ترین تیمی است که در آنجا توپ زده است. او که یک هافبک بود و به عنوان لژیونر در لیگ‌های روسیه و قزاقستان نیز به میدان رفت، پس از ۱۴ سال بازی در سال ۱۹۸۵ کفش‌هایش را آویخت و اعلام بازنشستگی کرد.

,

مردی که خیلی زود وارد چرخه مربیان شد

, مردی که خیلی زود وارد چرخه مربیان شد,

این مربی ترکمن بلافاصله بعد از پایان فوتبالش در کشور قزاقستان در همین کشور شغل مربیگری را آغاز کرد. تراز، غیرت و کاسپی قزاقستان، نسا ترکمنستان، گنچلربیرلیغی ترکیه، کریستال اسمولنسک، روبین کازان و روستوف روسیه تیم‌های باشگاهی هستند که قربان بردیف روی نیمکت آن‌ها نشسته است. وی در رده ملی نیز سابقه هدایت تیم ملی کشورش را دارد. بردیف در فصل گذشته دوره کوتاهی سکاندار تیم غیرت بود و با این تیم در لیگ کنفرانس اروپا حضور داشت.

,

پدر فوتبالی سردار در تراکتور!

, پدر فوتبالی سردار در تراکتور!,

قربان بردیف به واسطه کار با بازیکنان ایرانی نامی آشنا برای فوتبال دوستان کشورمان است. سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و رضا شکاری بازیکنانی هستند که زیر نظر این سرمربی در لیگ روسیه بازی و پیشرفت کرده‌اند. از قربان بردیف به عنوان پدر فوتبالی سردار آزمون یاد می‌کنند. مهاجم تیم ملی کشورمان در محافل مختلف بارها از علاقه خود به تیم تراکتور صحبت کرده و رابطه خوبی نیز با مالک این تیم دارد، اینکه انتخاب بردیف به این بازیکن ارتباطی دارد یا خیر؟ الله اعلم!

,

بهترین مربی روسیه به تبریز می‌آید

, بهترین مربی روسیه به تبریز می‌آید,

بردیف در روسیه مربی بزرگ و صاحب سبکی به حساب می‌آید. وی نزدیک به دو دهه در سرزمین تزارها مربیگری کرده و دوران درخشانی را در این دیار تجربه کرده است. دو قهرمانی در سوپرلیگ (لیگ برتر)، یک قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرجام از افتخارات این مربی در فوتبال روسیه است. بردیف همچنین در سال ۲۰۰۹ به عنوان برترین مربی این کشور برگزیده شد. وی دو قهرمانی در لیگ و جام حذفی ترکمنستان نیز کسب کرده است.

,

پیروزی بزرگ برابر هیولای پپ

, پیروزی بزرگ برابر هیولای پپ,

اما پیروزی با روبین کازان مقابل بارسلونا در نیوکمپ از خاطره‌انگیزترین بازی‌های دوران سرمربیگری قربان بردیف است که باعث شهرت این مربی ترکمنستانی شد. این بازی در چارچوب مسابقات مرحله گروهی فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و روبین کازان با هدایت قربان بردیف توانست بارسلونای جوزپ گورادیولا را با تمامی ستارگانش در زمین خود ۲ بر یک شکست دهد. زلاتان ابراهیموویچ زننده تگ گل آبی‌واناری‌ها در آن دیدار بود.

,

هر بازی آخرین فرصت خواهد بود

, هر بازی آخرین فرصت خواهد بود,

«ایوان دانیلیانتیس» سرمربی سابق تیم روستوف که هموطن قربان بردیف است، چند سال قبل پیش از دیدار این تیم با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در وصف تفکرات بردیف در فوتبال گفت: «تفکر قربان بردیف این است که هر دیدار آخرین فرصت خواهد بود. همین استراتژی باعث شد تا تیم روستوف در لیگ برتر روسیه از سقوط به دسته پایین‌تر نجات یافته و در ادامه به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. تفکر بردیف مبارزه در هر صحنه بازی و توپ به‌دست آمده است.»

,

تراکتور – بردیف؛ پیوند دهمی!

, تراکتور – بردیف؛ پیوند دهمی!,

در مورد حضور قربان بردیف در تراکتور جالب است بدانید که در صورت نهائی شدن این پروسه، تراکتور دهمین تیم بردیف در عرصه مربیگری خواهد شد و در مقابل، بردیف دهمین سرمربی خارجی تاریخ تراکتور لقب خواهد گرفت. واسیلی گودجا، بوریس تیبیلوف، ارنست میدن‌دورپ، تونی اولیویرا (سه مقطع)، ارطغرل ساغلام (دو مقطع)، جان توشاک، جرج لیکنز، مصطفی دنیزلی و زوونیمیر سولدو مربیانی هستند که پیش از این به عنوان سرمربی خارجی در تراکتور حضور داشته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه