اخبار داغ

در بررسی دلایل طلاق عاطفی عنوان شد؛

طلاق عاطفی از عدم توانایی زوجین در پاسخگویی به نیازهای یکدیگر رخ می‌دهد/ تحسین، صداقت و تعهد؛ راز شاداب زیستن

طلاق عاطفی از عدم توانایی زوجین در پاسخگویی به نیازهای یکدیگر رخ می‌دهد/ تحسین، صداقت و تعهد؛ راز شاداب زیستن
بسوز و بساز قدیم این روزها رنگ عوض کرده و جای خودش را به کلمات شیک‌تر و امروزی‌تر به نام طلاق عاطفی داده است. طلاق پنهانی که به دلایل بسیاری در جامعه و خصوصا در بین زوج های جوان رواج یافته، بی توجه به اینکه آسیب های جدی را به بنیان خانواده و جامعه وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، این روزها پای درد و دل زوج های جوان که حداقل یک یا دوسال بیشتر از زندگی مشترک آنان نمی گذرد بنشینید کاملا به سردی رابطه ی این زوج ها بایکدیگر پی خواهید برد  سردی که بنیان یک خانواده را تحدید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

به اصطلاح علم امروزی طلاق عاطفی به سردی رابطه میان زن و شوهر گفته می شود که وجود این مشکل زمینه بی مهری و کم شدن انرژی مثبت در خانواده می شود، در این حالت زوج ها در بیگانگی دنیای یکدیگر گم شده و فقط حکم یک همخانه  و به تعبیر بسیاری از این زوج ها بیشتر حکم هم قفس  را برای یکدیگر دارند.

,

 اگرچه آمار دقیقی از میزان وجود طلاق عاطفی در دست نیست اما می توان به جرات گفت که آمار طلاق عاطفی در کشور ما از طلاق قانونی بسیار بیشتر است.

,

, ,

سر هر چیزی باهم می‌جنگیدیم

, سر هر چیزی باهم می‌جنگیدیم,

زوج جوان کردستانی که نخواستند اسمی از آنها برده شود در گفتگو با خبرنگار کردتودی  اظهار داشت: نزدیک به 3 سال است که از زندگی مشترکمان می گذرد زندگی که روزهای اول آن توأم با عشق و دوست داشتن بود اما متاسفانه بعد از گذشت چند سال  عشق و علاقه جای خود را به بی تفاوتی و یک نوع سردی رابطه وعادت های تکراری داد که حتی بسیاری از مواقع  تحمل آن برای خودمان نیز مشکل می شود.

,

وی افزود: با گذشت زمان اختلافمان  بالا می گیرد و بیشتر مواقع جنس اختلافاتمان هم سر مسائل جزئی  است و دیگر زندگی جذابیت و شیرینی روزهای اول را برایمان ندارد و همین امر باعث شده است تا ما از هم دور شویم  تا جایی که به جرأت می توانم بگویم که هر کدام از ما ساز خودمان را میزنیم.

,

این زوج جوان کردستانی  به فضای مجازی و به حضور بیش از حدشان در این فضا اشاره کردند و گفتند: وجود شبکه های مجازی و مقایسه ی ظاهر زندگی بعضی ها با باطن زندگی خودمان باعث ایجاد یک نوع نارضایتی و دل سردی نسبت به همدیگر در زندگی مشترکمان شده است و این امر تاثیر بسیار زیادی را در این نوع رابطه داشته است.

,

وی می گوید: این روزها خیلی ها هستند که بظاهر زندگی مشترک خود را حفظ و زیر یک سقف زندگی می کنند و در واقع ممکن است ساعت ها با یکدیگر ارتباط کلامی نداشته وجای آن را با گوشی و ارتباط با دوستان مجازی خود سپری کنند.

,

, ,

 

,

راه حل درمان طلاق عاطفی از نظر روانشناسی

, راه حل درمان طلاق عاطفی از نظر روانشناسی,

مهناز کریمی استاد روانشناسی در خصوص طلاق عاطفی می گوید: زندگی اجتماعی امروز طوری شکل گرفته که پیش از پیش موجبات جدایی و تفرقه و از هم گسستن پیوند های خانوادگی را فراهم کرده است .

,

وی گفت: آمارهای موجود در کشور ما فقط طلاق های رسمی را نشان میدهد ولی در مورد طلاق عاطفی در میان زوج ها که مهمترین تحدید علیه بنیان خانواده به شمار میرود تا کنون آمار رسمی معتبری در این مورد اعلام نشده است.

,

وی افزود: هیچ تعلق روحی و روانی بین آنها وجود ندارد زیر یک سقف به دور از هرگونه پیوند روحی و عاطفی همچون دو فردی هم خانه یا هم خوابگاهی زندگی میکنند و در این زمان انحرافات اخلاقی ، آسیب‌های اجتماعی و روحی-روانی پیش می‌آید که ناشی از نبود آموزش و نداشتن مهارت های ارتباطی سالم است.

,

کریمی خاطر نشان کرد: زمانی که یک طرف رابطه برای امور خود اقدام به مشورت با شریک زندگی اش نکند و تصمیمات مهم زندگی را به تنهایی بگیرد می‌تواند به مرور زمان همسر خود را به سمت بی تفاوتی نسبت به زندگی مشترک سوق دهد.

,

وی اضافه کرد: هر کدام از زوجین با چنگ و دندان برای رسیدن به تفاهم و داشتن یک رابطه مشترک سالم تلاش می‌کردند و در این مسیر هم گاهاً جر و بحث هایی می کنند اما امروز به طور کل سکوت کرده و هیچ گونه گله و شکایتی ندارند. در این صورت حتماً باید به فکر راه چاره باشید.

,

کریمی اضافه کرد: مهمترین نکته‌ای که توجه به آن می‌تواند منجر به بروز بسیاری از جدایی ها و فاصله های عاطفی شود این است که همسران در شناخت یکدیگر و برطرف کردن نیازهای عاطفی خود و طرف مقابل ناموفق هستند و باید به فکر راه حل اساسی برای درمان این نوع جدایی های در کنار هم بودن باشند.

,

وی به تاثیر طلاق عاطفی بر فرزندان اشاره کرد و افزود: طلاق عاطفی علاوه بر زوجین بر روی فرزندان هم تاثیرات مخرب متعددی دارد که لازم است والدین از آنها اطلاع داشته باشند والدینی که به هم عشق ندارند ، ابراز عشق بلد نیستند و گفتگو موثر و هدفمند و خالی از توهین را هرگز در رابطه‌ی زوجی خود تجربه نکرده‌اند الگوی مناسبی برای فرزندان خود نبوده و نمی توانند عشق و برقراری رابطه مناسب را به آنها آموزش دهند.

,

این کارشناس روانشناسی گفت: حمایت خانوادگی، تحسین، اعتباربخشی، دریافت توجه ،همراهی در تفریحات، محبت، گفتگو، صداقت، حمایت مالی، تعهد خانوادگی از مهمترین نیاز های اساسی که برای مردان تعریف شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه