اخبار داغ

رئیس اورژانس کشوردر اردبیل مطرح کرد؛

نیاز اورژانسی کشور به۳ هزار دستگاه آمبولانس/ عملکرد اورژانس اردبیل درخشان است

نیاز اورژانسی کشور به۳ هزار دستگاه آمبولانس/ عملکرد اورژانس اردبیل درخشان است
رئیس اورژانس کشور گفت: اورژانسی ترین مشکل اورژانس کمبود ناوگان خودرویی بخصوص آمبولانس است مجوز ۱ هزار دستگاه را اخذ کردیم اما بودجه متناسب با تعداد خرید نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، جعفر میعادفر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تغییرات درون مجموعه که دولت جدید انجام داده است نقشه راهی برای ارتقا زیرساخت و مهارت های اورژانس کشور ترسیم کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی افزود: استان اردبیل دارای 55 پایگاه زمینی ،یک پایگاه هوایی ،97 آمبولانس و 5 مورد موتور لانس است ؛از نظر تعداد دستگاه های مشکلی نداریم و از نظر عمر این آمبولانس دچار مشکل هستیم.

,

 رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه  هماهنگی بین اورژانس و پلیس و هلال احمر سبب کاهش مرگ و میر جاده‌ای در اردبیل شده است گفت: این استان از نظر عملکرد اورژانس،دارای رتبه بسبار خوبی است و گرچه  از عملکردها دیگر استانهای رضایت نداریم ولی نمی توانیم اقدامات مسئولان این استان را نادیده بگیریم.

,

وی تصریح کرد: بحث آموزش های اورژانس با توجه به شیوع کرونا دچار وقفه هایی شد که در نظر داریم با مشارکت صداوسیما آموزش 250 برنامه آموزشی برای پیشگیری و کاهش مخاطرات تدوین کنیم و همیچین آموزش ها داخل سازمانی را نیز بهبود ببخشیم.

,

میعادفر گفت: امسال به لطف خدواند اربعین شاهد حضور گسترده مردم در عتباب عالیات خواهیم بود که بدین منظور اورژانس کشور با آمادگی کامل به استقبال این ایام خواهد رفت.

,

وی تاکید کرد: ترافیک و ساختار شهری یکی از چالش های بزرگ در زمینه به موقع رسیدن اورژانس است که در این زمینه افزایش  موتور لانس ها در کشور را برنامه ریزی کرده ایم.

,

این مسئول افزود: در کشور حدود ۱۸ الی ۱۹ میلیون تماس داریم و متاسفانه حجم قابل توجهی ارتباط با شماره 115 مربوط به مزاحمین تلفنی است ولی قوانین برای این مخاطره زشت و زیان بار اجتماعی بازدارنده نیست که در این این زمینه با مرکز پژوهش های مجلس جلسات متعددی برگزار کردیم.

,

 رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه 3 هزار آمبولانس با عمر بالای 15 سال داریم گفت: اورژانسی ترین مشکل اوژانس کمبود ناوگان خودرویی بخصوص  آمبولانس است ،500 میلیارد تومان دربرای تجهیز تخصیص داده شده ولی رقم کمی است اما رئیس جمهوری در این زمینه شخصا پیگیر اند و مجوز خرید 1 هزار دستگاه را خذ کرده ایم اما دولت و مجلس باید اعتبارات را همسان با مجوز اعطایی تزریق کنند.

,

وی تصریح کرد: همچنان که خیرین در حوزه مدرسه سازی ورود کرده اند در مبحث سلامت مردم نیز خواهشمندیم عنایت داشته باشند چرا که ما 350 پایگاه کانکسی داریم که محیط مناسبی برای اورژانس نیست و امبولانس های کشور نیز فرسوده است.

,

میعادفر اظهار داشت: برای کاهش زمان رسیدن اورژانس و افزایش دقت در آدرس دهی در طول 6 ماه گذشته با اپراتورهای تلفن همراه جلسات متعددی داشتیم که تا سامانه ها و زیرساخت این طرح بزرگ در تهران پیاده و در شهرستان های تسری یابد اما همچنان پاشنه آشیل ما در گرفتن تماس و یافتن مسیر ها مشکلات حوزه آنتن دهی در کشور است که در ماجرای طبس نیز علیرغم سرعت علم مناسب گریبانگیر ما بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه