اخبار داغ

رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران:

دستیابی به ایده‌آل‌ها در حوزه‌ اقتصادی از مسیر کارآفرینی می‌گذرد

دستیابی به ایده‌آل‌ها در حوزه‌ اقتصادی از مسیر کارآفرینی می‌گذرد
عربیون با تأکید بر اینکه کارآفرینی و اقتصاد مکمل یکدیگر هستند، گفت: در صورتی که وضعیت اقتصادی یک شهر و استان بهتر بود یعنی در حوزه کارآفرینی موفق عمل کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم عربیون، رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه کارآفرینی در مسیر افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: ابتدا باید بدانیم کارآفرینی چیست و در کشور چه کارآیی داشته است و سپس دنبال پاسخ به این سوال باشیم که نرخ اشتغال در کشور کم بوده یا بیشتر؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: فردی که مدعی می‌شود استاندار خوبی است باید ابتدا شرایط قبل و بعد از استاندار شدن آن فرد را بررسی کرد که میزان فقر و بیکاری روند کاهشی داشته با خیر و سپس درباره استاندار اظهارنظر کرد.
,
 
,
رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه جذب توریسم از دیگر شاخص‌های مدنظر برای قضاوت درباره مسئولان است، یادآور شد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که کارآفرینی همان اشتغالزایی است، در حالی که اینگونه نیست و کارآفرینی فراتر از اشتغال است.
,
 
,
عربیون مطرح کرد: کارآفرینی یعنی توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .... و به‌زیستی، بنابراین بررسی شاخص‌های یک شهر یا شهرستان می‌تواند این را آشکار کند که مسئولان آن شهر در حوزه کارآفرینی چه کرده‌اند.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه کارآفرینی و اقتصاد مکمل یکدیگر هستند، یادآور شد: بهبود کارآفرینی به بهبود اقتصادی می‌انجامد و در صورتی که وضعیت اقتصادی یک شهر و استان بهتر بود یعنی در حوزه کارآفرینی موفق عمل کرده‌اند، در غیر اینصورت باید کار بیشتری در آن شهر صورت بگیرد.
,
 
,
رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری و توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه کارآفرینی با شعار محقق نمی‌شود، متذکر شد: شاخص‌های ترسیم شده در افق ۱۴۰۴ به وضوح نشان می‌دهد که برای دستیابی به ایده‌آل‌ها در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و ... باید به کارآفرینی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
,
 
,
عربیون تأکید کرد: کارآفرینی رکن اصلی اشتغالزایی است و در دولت‌های مختلف نیز برای تحقق آن شعار داده شده، اما در عمل با ایده‌آل فاصله داریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه