اخبار داغ

گزارشی از یک چالش؛

وقتی معضلات ۳۰ ساله مرکز حلقه دره روی سر کرج آوار شد/ از انباشت روزانه ۱۵۰۰ تن زباله تا تعطیلی کارخانه کمپوست

وقتی معضلات ۳۰ ساله مرکز حلقه دره روی سر کرج آوار شد/ از انباشت روزانه ۱۵۰۰ تن زباله تا تعطیلی کارخانه کمپوست
طی ۳۰ سال اخیر مرکز زباله حلقه دره به معضلی آزار دهنده برای کرج و مناطق همجوار آن مبدل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، طی ۳۰ سال اخیر مرکز زباله حلقه دره به معضلی آزار دهنده برای کرج و مناطق همجوار آن مبدل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
روزانه ۸۰۰ تن زباله در این کلانشهر جمع آوری می شود، این آمار را معاون خدمات شهری شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید.
,
 
,
غلامرضا رضوانی ادامه می دهد؛ "قریب به ۲۵۰۰ مخزن زباله در محلات کرج وجود دارد اما شهروندان ناراضی بوده و درخواست مخزن دارند.
,
 
,
, ,
 
,
تا پایان ماه آینده ۱۰ محله در ۱۰ منطقه طرح جمع آوری یک روز در میان زباله را اجرا می کنند اما تحقق آن در گرو فرهنگسازی است.
,
 
,
با اجرای طرح مذکور به سمت جمع آوری مخازن پیش می رویم، زباله های تر استاندارد خاصی دارند و ماندگاری آنها قریب به ۳ روز است.
,
 
,
استانداردهای حمل زباله باید رعایت شود و پیمانکار موظف است روی خودروها توری بیاندازد، ضعف نظارتی موجب این چالش می شود.
,
 
,
, ,
 
,
طرح جمع آوری سبدهای زباله در محلات اقدام کاملا درستی بود چرا که به مکانی برای افزایش زباله گردها و حیوانات موذی تبدیل می شد.
,
 
,
روش حذف سبدهای زباله اشتباه بود چرا که بستر آن فراهم نشد، حذف یک شبه آنها هنر نبود اما به دلایل زیست محیطی باید برداشته می شد.
,
 
,
وظیفه ما جمع آوری زباله گردها در کرج است و در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت بیش از ۸۰ درصد آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند.
,
 
,
, ,
 
,
در قرارداد ما پیش بینی شده است که موضوع تفکیک از مبداء را هم می توان بر عهده پیمانکار جمع آوری گذاشت تا زباله گردها حذف شوند".
,
 
,
سرپرست اداره کل محیط زیست البرز هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "نمی توانیم بدون مشارکت مردم شرایط زیست محیطی را بهبود ببخشیم.
,
 
,
مجید درگی ادامه می دهد؛ خبرنگاران رسالت سنگینی به عهده دارند و همیاران واقعی محیط زیست البرز برای پای کار آوردن مردم خواهند بود.
,
 
,
, ,
 
,
مسئله حلقه دره یک معضل ۳۰ ساله است و ۱۵۰۰ تن زباله شهری تولیدی استان البرز یا همان طلای کثیف در این مکان زیر خاک دفن می شود.
,
 
,
شیرابه ها و معضلات زیست محیطی زباله ها را باید مرتفع کرد، ۳۰ درصد زباله های شهری خشک و قابل بازیافت و فروش خواهند بود.
,
 
,
بخشی از این زباله توسط کودکان کار جمع آوری می شود در حالی که اگر وارد چرخه صحیح شود می توان از آن برای کمپوست استفاده کرد.
,
 
,
, ,
 
,
و اما رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ "کارخانه کمپوست به دلیل مشکل حقوقی که با پیمانکار پیدا کرده‌ ایم، فعلا تعطیل است.
,
 
,
محمدرضا خسروی ادامه می دهد؛ در کارخانه کمپوست دو خط تکفیک و پردازش وجود دارد و پذیرش ۵۰۰ تن زباله را خواهد داشت.
,
 
,
متاسفانه مشکلات مرکز دفن حلقه دره ۳۰ سال جمع شده و برای آن راهکار اساسی دیده نشده بود و از شهرداری ها ارقامی طلب داریم.
,
 
,
, ,
 
,
تا زمانی که طلب پرداخت نشود نمی توانیم اقداماتی برای حل معضلات حلقه دره انجام داد، با پیگیری های استاندار البرز موضوع زباله سوز مطرح شد.
,
 
,
۳ هزار میلیارد تومان هزینه احداث مرکز زباله سوز بوده و ۳ سال زمان خواهد برد، اگر این کار عملیاتی شود مشکل زباله البرز مرتفع می شود.
,
 
,
, ,
 
,
با توجه به اینکه اقدام مذکور منابع مالی سنگینی نیاز دارد از توان شهرداری خارج است اما از توان مالی بانک ها می توان در این راستا استفاده کرد".

حال باید منتظر ماند و دید این راهکارها می تواند باری را از روی دوش کرج بردارد یا همچنان حلقه دره کرج با انباشتی از معضلات به کار خود ادامه می دهد.
,
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه