اخبار داغ

کارگردان تئاتر:

نمایش کودک و نوجوان "اتاق سفید" در کرج روی صحنه می‌رود/ فقر مکان مناسب تئاتر در استان البرز

نمایش کودک و نوجوان "اتاق سفید" در کرج روی صحنه می‌رود/ فقر مکان مناسب تئاتر در استان البرز
مهسا جعفری گفت: تئاتر البرز به مردم معرفی نشده و بسیاری از افراد از اجرای تئاتر در کرج مطلع نیستند و برای دیدن هنر نمایش به پایتخت مراجعه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارگردان نمایش "اتاق سفید" در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نمایش ما کاری گروتسک است که در یک بستر فانتزی روایت شده و رویکردی جدید نسبت به مقوله عشق و مرگ دارد.

مهسا جعفری ادامه داد: هنرمندان بزرگی در این کار کنار ما هستند که در رشته خودشان در تئاتر جزء بهترین ها هستند، طراح لباس و صحنه سمانه احمدی مطلق، طراح نور رضا خضرایی شاد، طراح پوستر و گرافیک اشکان قازانچایی، عکاسان اثر رضا جاویدی، مهدی معصومی و مهدی کرم بخش هستند و در این مدت همراه ما بودند تا این کار نتیجه بهتری داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه این نمایش به مدت ۱۸ ماه تمرین شد، افزود: به دلیل کرونا وقفه های طولانی در بین تمرینات افتاد. پیک های جدید کرونا می آمدند و باعث می شد که تمرینات را با تایم های طولانی تعطیل کنیم تا شرایط به حالت اول برگردد و سر کار برگردیم.

جعفری تصریح کرد: با همه این شرایط هیچ دورنمایی از تاریخ دقیق اجراها نداشتیم اما امیدوار بودیم و کار را برای زمانی که شرایط فراهم شود، آماده کنیم بنابراین روند آماده سازی و اجرا تئاتر طولانی تر شد و به طبع آن هزینه های بیشتری به گروه تحمیل شد.

وی ادامه داد: با بهبود شرایط کرونایی این نمایش ایتدا در تهران و اکنون در کرج در حال اجراست و جزو نمایش های منتخب جشنواره بین المللی کودک و نوجوان شده است و در تیر ماه سال جاری در همدان روی صحنه می رود.  

این هنرمند افزود: اکنون یک شب از اجرای تئاتر در کرج را پشت سر گذاشته ایم و با استقبال خوب مخاطبان شب اول را سپری کردیم و مردم کار را دوست داشتند.

جعفری با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر عاشق حرفه شان هستند، گفت: این قشر جامعه به سختی آثارشان را روی صحنه می برند خصوصاً در شهرستان ها بخش زیادی از تئاتر دلی است و عواید مالی زیادی ندارد و این تایمی که ما برای تئاتر می گذاریم اگر بر روی کار دیگری بگذاریم قطعاً درآمد بسیار بیشتری دارد.

وی به مهمترین مشکل هنرمندان تئاتر استان اشاره کرد و گفت: تئاتر البرز به مردم معرفی نشده و بسیاری از افراد از وجود تئاتر شهر کرج   مطلع نیستند و برای دیدن هنر نمایش به پایتخت مراجعه می کنند.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم اتفاق های خوبی برای تئاتر کرج رخ دهد و ما شاهد پیشرفت استعداد های استان باشیم واقعا حس می کنم که در حق تئاتر البرز کم لطفی شده و خیلی از بچه های با استعداد و پرتلاش ما نادیده گرفته می شوند.

نمایش اتاق سفید به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مهسا جعفری و مسعود هاشمی نژاد از از ۲۵ الی ۲۹ خرداد ماه در تئاتر شهر کرج ساعت ۱۹روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه