اخبار داغ

داغ عطش بر لبان تشنه روستانشینان منطقه تربت‌جام؛

تربت‌جام در انتظار تدبیر مسئولان برای حل بحران کم‌آبی/ ۱۵۳ روستا در تربت‌جام با کم آبی مواجه است

تربت‌جام در انتظار تدبیر مسئولان برای حل بحران کم‌آبی/ ۱۵۳ روستا در تربت‌جام با کم آبی مواجه است
با شروع فصل گرما دوباره قصه بی آبی در منطقه تربت‌جام و ۱۵۳ روستای تربت‌جام تکرار شد. این قصه آزار دهنده به لطف کم توجهی مسئولان شهرستان به بهانه کمبود منابع اعتباری باعث می‌شود روستانشینان برای مدت زیادی در بی آبی به سر ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ طی سال‌های اخیر مسئله آب به چالشی ملی تبدیل شده است و ضرورت دارد همه مردم در کنار مسئولان امر برای گذر از این بحران تلاش کنند؛ با شروع فصل گرما دوباره قصه بی آبی در منطقه تربت‌جام و ۱۵۳ روستای تربت‌جام تکرار میشود این قصه آزار دهنده به لطف کم توجهی مسئولان شهرستان به بهانه کمبود منابع اعتباری باعث می‌شود روستا نشینان برای مدت زیادی در بی آبی به سر ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بیش از ۵۰۰ شهر کشور با مشکل آب روبه‌رو هستند و تنش آبی به چالش و موضوع مهم کشور تبدیل شده است و منطقه تربت‌جام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و روستاهای مختلف این منطقه با چالش بی آب روبه‌رو هستند که می‌طلبد مسؤلین شهرستان و استان  با نگاه تخصصی برای حل این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

,

, ,

مسعود رضائی رئیس شورای اسلامی شهر سمیع آباد بخش تربت‌جام در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: بخش محروم و مرزی بخش پایین جام با جمعیتی بیش از ۲۱ هزار نفر هر ساله شاهد کمبود آب در بخش مصارف خانگی می‌باشد این با وجودی است که  که یک حلقه چاه در ضلع جنوبی سمیع آباد در (جامرود) حفر شده و نیاز مبرم به اعتبار جهت تاسیسات برق و شبکه انتقال لوله دارد؛ از طرفی دیگر تنها آب شرب روستای حیانو می‌باشد که قرار است در فصل گرما آب سمیع آباد و حدود ۱۸ روستای دیگر را تامین کند.

, صبح توس,

وی تصریح کرد: روستاهای شهدآباد، شهرستانک وچند روستای دیگر با کمبود شدید آب و یا بهتر بگوییم نبود آب مواجه هستند لذا از مسئولان تربت‌جام خواهشمندیم تدابیری اندیشیده تا ان شاءالله در اسرع وقت مشکل بی آبی در منطقه تربت‌جام  و مخصوصاً روستاهای بخش پایین جام مرتفع شود.

,

, ,

در پیگیری به عمل آمده در رابطه با گزارش محمدرضا جعفری سرپرست آبفای تربت‌جام با بیان اینکه سیاستهای دولت مردمی و عدالت محور ایران قوی آبرسانی به مناطق محروم و بی بهره از آب پایدار و سالم درسال جاری با شتاب بیشتری اجرا خواهد شد، در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: براساس تشکیل شورای جهادآبرسانی در وزارت نیرو برای سرعت دادن به پروژه های آبرسانی به مناطق محروم همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم ویژگی این شورا‌ استفاده از توان نیروهای جهادی و خیران درکناردست اندرکاران بخش دولتی برای هم افزایی موثر و ایجاد تحول درامرآبرسانی به روستاها و مناطق محروم کشور است.

,

وی تصریح کرد: درسال گذشته وضعیت آبی مناطق مختلف تحلیل و اطلاعات روستاهای کم آب و فاقد تاسیسات آبرسانی گردآوری و به واحدجهاد آبرسانی تشکیل شده در ستاد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ارسال شده است که به تناسب اعتبارات تصویب شده  و براساس اولویت بندی، تعدادی از پروژه‌ها انتخاب و نقشه ها و مدارک و مستندات قانونی جهت برگزاری فراخوان مناقصه انجام شده است و براساس قراردادهای منعقد شده در وزارت نیرو تعدادی از پروژه های آبرسانی مناطق محروم توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد شد.

,

سرپرست آبفای تربت‌جام اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی به روستای قلعه گک، شهرسمیع آباد، تعدادی از روستاهای مجتمع شهید گل لاله، گوی و میانسرا در مجتمع شهید محبی، تکمیل پروژه آبرسانی به 6 روستای بخش نصرآباد فاز صومعه سرا در مجتمع شهید محبی و اصلاح بخشی از خط انتقال مجتمع شهید شوشتری منصوریه در بخش بوژگان از پروژه‌های اولویت دار است که عملیات آبرسانی در تعدادی از این روستاها در سال جاری تکمیل خواهد شد و مردم از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی، پایدار و مستمر برخوردار خواهند شد.

,

وی در پایان اظهار داشت: عملیات آبرسانی در‌ دیگر روستاها براساس تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی ملی از جمله پروژه آبرسانی به روستای بزرگ قلعه گک نیز درسال جاری شروع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه