اخبار داغ

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

تنها مشکل آلودگی هوای زنجان ریزگردها است

تنها مشکل آلودگی هوای زنجان ریزگردها است
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در زنجان با نوع آلودگی‌هایی که در کلانشهرها وجود دارد مواجه نیستیم، گفت: تنها مشکل آلودگی هوای زنجان ریزگردها هستند که دلیل آن نیز عامل فرامنطقه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص دلیل وقوع ریزگردها و آلودگی هوای زنجان اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله دخالت‌های انسانی در محیط زیست، برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی، بیابان‌زایی، تغییر کاربری اراضی، نابودی جنگل‌ها، تخریب مراتع، چَرای بی‌رویه دام‌ها و عوامل منطقه‌ای در ریزگردها دخیل هستند و دست به دست هم می‌دهند تا در آلودگی هوا با مشکل مواجه شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در زنجان با نوع آلودگی‌هایی که در کلانشهرها وجود دارد مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: تنها مشکل آلودگی هوا در زنجان ریزگردها هستند که دلیل آن نیز عامل فرامنطقه‌ای است.

,

محمدی با بیان اینکه اندازه‌گیری سایر ایستگاه‌ها از جمله گازهای SO2 و... نشان می‌دهد که آلودگی‌های اخیر هوا در زنجان فقط ناشی از ذرات ریزگردها بوده است، افزود: هوای زنجان در روزهای عادی یا پاک است و یا قابل قبول مگر اینکه ریزگردها وارد زنجان شوند.

,

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به شاخص آلودگی هوای زنجان در سال گذشته گفت: در سال گذشته 152 روز هوای پاک، 188 روز قابل قبول، 12 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 6 روز ناسالم برای همه گروه‌ها و 2 روز هم خطرناک بوده که شاخص آلودگی در وضعیت خطرناک از 300 به بالا رفته است.

,

وی با اشاره به شاخص آلودگی هوای استان در 2 ماهه اول سال جاری افزود: طی مدت مذکور نیز 6 روز هوای پاک، 46 روز قابل قبول، 3 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 4 روز ناسالم برای همه گروه‌ها و یک روز نیز وضعیت خطرناک در زنجان داشتیم که مدارس و ادارات تعطیل شدند.

,

محمدی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع‌رسانی کامل در زمینه آلودگی هوا انجام می‌دهد و کارگروه اضطرار آلودگی هوا در مواقع مورد نیاز تشکیل و تصمیمات لازم در این رابطه متخد می‌شود.

,

به گزارش موج رسا؛ محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز چندی پیش در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست در خصوص ریزگردها گفت: واقعیت این است که با توجه به منطقه‌ای که در آن هستیم و در اقلیم خشک زندگی می‌کنیم، ریزگردها با ما خواهد بود که دلایل مختلفی دارد اما باید بتوانیم ریزگردها را مدیریت کنیم.

,

وی افزود: ریزگردها فقط مختص فصل تابستان نیست و در سایر فصول نیز ممکن است وجود داشته باشند لذا آموزش و پرورش، آموزش مجازی را همواره به عنوان یک جایگزین باید داشته باشد.

,

یافتیان ابراز کرد: آلودگی‌های اخیر زنجان طبق داده‌های ایستگاه‌ها فقط بر اثر ریزگردها بوده و ناشی از سایر آلاینده‌ها نبوده است.

,

وی تصریح کرد: اصل موضوع ریزگردها را نمی‌توان حل کرد بلکه می‌توان آن را مدیریت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه