اخبار داغ

دور زدن تبریز توسط هواپیمایی آتا/ کاهش پروازهای تبریز و انتقال پروازها به تهران و مشهد

دور زدن تبریز توسط هواپیمایی آتا/ کاهش پروازهای تبریز و انتقال پروازها به تهران و مشهد
هواپیمایی آتا که با هدف تامین پرواز شمالغرب کشور در تبریز تاسیس شد این روزها پروازهای تبریز را کاهش داده و هواپیماهایش را به تهران و مشهد برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از گروه اجتماعی آناج: هواپیمایی آتا در سال ۸۸ با حمایت دولت و استانداری وقت با مرکزیت تبریز تاسیس شد تا کمبود پرواز و هواپیما در شمالغرب کشور جبران شود. حتی در زمان تاسیس این هواپیمایی به تمام مسئولین استان توصیه شده بود تا برای پروازهای تهران از این شرکت هواپیمایی بلیط تهیه کنند تا حمایتی از این هواپیمایی تازه تاسیس انجام شود. اما با گذشت نزدیک به ۱۳ سال از تاسیس هواپیمایی آتا این شرکت پروازهای خود از تبریز را کاهش داده و به شهرهای دیگر انتقال داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حتی دفتر مدیریت این شرکت هواپیمایی که مطابق با قانون باید در تبریز باشد در سالهای قبل به تهران برده شده است، اما کم و کیف ماجرای دور زدن تبریز توسط آتا چیست؟

,

کاهش پرواز و افزایش قیمت بلیط‌های آتا

, کاهش پرواز و افزایش قیمت بلیط‌های آتا,

یکی از کارمندان فرودگاه تبریز در خصوص کاهش پروازهای آتا از تبریز اظهار داشت: هواپیمایی آتا قبلا هرروز ۱۰ پرواز تبریز-تهران داشت که حالا به ۳ هواپیما کاهش یافته و قبلا دو هواپیما شب‌ها در تبریز بود تا پروازهای صبح انجام گیرد اما حالا هیچ هواپیمایی شب را نمی‌ماند.

,

وی ادامه داد: دستور داده‌اند که به هواپیمای امبرائر را که ۴۷ صندلی دارد خدمات CIP و کترینگ اضافه کنند و بلیط ۸۰۰ هزار تومانی را به دو میلیون افزایش داده‌اند.

,

وی با بیان اینکه روزانه ۱۶۰۰ نفر از تبریز به تهران پرواز داشتند که این روزها فقط ظرفیت ۲۵۰ نفری برای پرواز وجود دارد، گفت: ایرلاین‌هایی مانند ماهان و ایران ایر می‌خواستند که بیس پروازی در تبریز داشته باشند اما به دلیل حضور آتا به آنها اجازه داده نشد و حالا با کاهش پروازها توسط آتا مردم به مشکل خورده‌اند و هیچکس نمی‌تواند بلیط پیدا کند.

,

به نام تبریز به کام تهران و مشهد

, به نام تبریز به کام تهران و مشهد,

این کارمند فرودگاه در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مسافر در پرواز تبریز-تهران وجود دارد، عنوان کرد: تقاضا برای بلیط تبریز به تهران کاهش نیافته و اگر مسافر کم بود پرواز ساهایی که برای جبران کمبود هواپیما گذاشته شده بود، پر نمی‌شد.

,

وی با بیان اینکه هواپیماهای تبریز را برای پرواز به شهرهای دیگر برده‌اند، ابراز داشت: مارقبلا پرواز تبریز-کیش و تبریز-نجف داشتیم اما حالا هواپیماها به مشهد و تهران رفته‌اند و جالب است که به جای اینکه مسافران تبریز را جابجا کنند، پرواز تهران رفسنجان گذاشته‌اند!

,

این کارمند فرودگاه با اشاره به اینکه هواپیمایی آتا مدعی است که چهار هواپیمای اکتیو دارد، توضیح داد: اولا که هواپیمایی آتا با حساب دو هوایپمای امبرائر شش هواپیمای اکتیو دارد و ثانیا هر چند هواپیمای اکتیوی که باشد باید به مردم تبریز خدمات بدهد نه اینکه مردم در تبریز به دنبال بلیط باشند و آتا هواپیماهایش به تهران و مشهد ببرد.

,

به نظر می‌رسد نمایندگان و مسئولین استانی باید به کاهش پروازهای آتا که برای ارتقای خدمات پروازی در شمالغرب تاسیس شده و حالا به معضلی برای پروازهای تبریز تبدیل شده ورود کنند و این مساله بررسی شود که چرا این شرکت هواپیمایی ابتدا دفتر مرکزی‌اش و سپس هواپیماهایش را از تبریز برده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه