اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند/"سلام فرمانده" مصداق بارز جهاد تبیین است

دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند/"سلام فرمانده" مصداق بارز جهاد تبیین است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز,

دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند

, دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند, دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: گرانی و تورم در تمام نقاط دنیا به چشم می خورد و مختص کشور ما نیست ولی دشمنان با هجمه رسانه ای خود و تکرار این مساله در صدد هستند تا ایران اسلامی را کشوری فلاکت زده نشان دهند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه ای در خصوص اقتصاد و همچنین بیان مکرر مشکلات، ایجاد ناامیدی بین مردم است.

,

وی افزود: با نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی می توان تورم و گرانی در این کشورها و نیز افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی، اجاره بها و مسکن در کنار سایر موارد را مشاهده کرد به گونه ای که در صدد تاسیس وزارت فقرزدایی هستند.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز اصناف، گفت:  انصاف بزرگترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از اصناف است و بر اساس روایتها بازاریانی که در مسیر تامین نیاز شهروندان تلاش می کنند کارشان مانند جهاد در راه خداست و کسانی که احتکار می کنند مانند ملحدان بوده و اقدامشان به مانند انکار خداست.

,

قریشی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مساله خشکسالی گفت: مدیریت بهینه مصرف آب بسیار ضروری است و شهروندان همواره نسبت به صرفه جویی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل جهاد سازندگی از اقدامات مهم و تدابیر امام راحل (ره) بود، ادامه داد: امروز کشاورزی و جهاد در مسیردستیابی به خودکفایی از مهمترین مسایل کشور است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی در جهان امنیت غدایی و تامین مایحتاج مردمی نیازمند تلاشی جهادی است.

,

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: حفظ استقلال و امنیت غذایی در کنار دست یابی به خودکفایی کامل از مسایلی است که در اولویت جهاد گران باید باشد.

,

دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب و حذف نام و یاد امام خمینی (ره) است

, دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب و حذف نام و یاد امام خمینی (ره) است, دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب و حذف نام و یاد امام خمینی (ره) است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام راحل(ره)، اظهار کرد: دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب است و لذا باید هوشیار بود و نباید اجازه داد تا دشمنان جای شهید و جلاد را عوض کنند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: کسانی که به دنبال حذف شهید فهمیده ها از کتب درسی بوده و یا هستند، همانها دنبال عوض کردن هویت انقلاب اسلامی هستند.

,

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مدیون امام خمینی(ره) است، گفت: تمام هم و غم برخی این است که نام و یاد امام خمینی (ره) را حذف کنند ولی این را بدانند که این چراغ و نور الهی است و خاموش شدنی نیست.

,

حسن زاده با اشاره به جنگ رسانه ای و روانی دشمنان و با تاکید بر اینکه باید مراقب جنگ روانی دشمنان بود، تصریح کرد: آیا فقط در ایران سیل و زلزله و… رخ می‌دهد؟ این توطئه‌ دشمنان است که سیاه نمایی کرده و کمبودها و مشکلات در ایران را بزرگنمایی کند ولی از موفقیت ها چیزی نگوید همچنانکه در شبکه های ماهواره ای نیز از موفقیت های کشورمان چیزی نمی گوید.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: موفقیت های ایران اسلامی در دنیا در حوزه های مختلف علمی، پزشکی، فناوری و دانشگاهی، نانو، تکنولوژی و موشکی زبانزد است ولی دشمنان از آنها چیزی نمی گویند و مشکلات را بزرگنمایی می کنند و ما نیز کتمان نمی کنیم که در حوزه اقتصاد مشکلاتی داریم ولی باید قضاوت منصفانه و در تمام حوزه ها باشد.

,

وی هم چنین با تاکید بر لزوم هوشیاری نیروهای انقلابی، افزود: عده ای به دنبال تفرقه افکنی بین نیروهای انقلابی هستند و تاکنون در چند بخش موفق شده اند و لذا نیروهای انقلابی باید مراقب این توطئه باشند.

,

حسن زاده با بیان اینکه ما از مسئولان انقلابی، ولایی و جهادی حمایت می کنیم، گفت: نیروهای انقلابی اهل معامله نیستند و کسانی که تفرقه افکنی می کنند، انسان های مشکل دار هستند که به آنها باج نمی دهیم و عقب گرد نیز نمی کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب هم چین بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: صرفه جویی کردن به معنای عدم مصرف نیست بلکه باید برق، آب و گاز و… را درست مصرف کنیم و همه نیز تمام تلاش خود را در راستای مدیریت مصرف و ترویج صرفه جویی به کار گیریم.

,

وی هم چنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب گفت: متاسفانه جای تاسف است که اداره ای چند ساختمان بلاصاحب دارد ولی اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب سازمان بی ساختمان است و لذا باید مسئولان شهرستانی، استانی  به فکر این موضوع بوده و این مشکل را حل کنند.

,

حسن زاده به هفته جهاد کشاورزی نیز اشاره و اظهار کرد:کشاورزی قلب تپنده است که هم در اشتغال و هم در تولید محصولات نقش تاثیرگذار دارد.

,

"سلام فرمانده" مصداق بارز جهاد تبیین است

, "سلام فرمانده" مصداق بارز جهاد تبیین است, "سلام فرمانده" مصداق بارز جهاد تبیین است,

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در یک تنگنای راهبردی گرفتار شده و برای فرار از این تنگنا به سیاست صدور بحران روی آورده است.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: رژیم صهیونیستی از یک طرف حملات خود را به سوریه تشدید کرده است، از سوی دیگر به سیاست ترورهای کور و بازی کثیف در منطقه روی آورده است و در وجهی دیگر با فعال کردن زمینه‌های اختلاف با حزب الله در مرزهای دریایی سعی دارد توجهات را از داخل اراضی اشغالی و چالش‌های بیشمار منحرف کند.

,

وی با اشاره به لفاظی جدید، نفتالی بنت، نخست وزیر دولت لرزان صهیونیستها، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی برای غارت منابع گازی لبنان یک واکنش و اقدام منفعلانه برای رهایی از شرایط و تنگناهای داخلی است. تا پیش از این، مخالفان حزب الله ادعا می‌کردند که بعد از خروج رژیم صهیونیستی از خاک لبنان دیگر نیازی به سلاح این نیروی مقاومت نیست اما اکنون با تعرض این رژیم به حوزه گازی لبنان این ادعا زیر سوال می‌رود و سلاح حزب الله بیش از پیش اهمیت و ضرورت می‌یابد زیرا تنها عاملی که دولت لبنان با توسل به آن می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند همین توان حزب الله است که از قبل اعلام کرده در قبال تعرض اسرائیل ساکت نخواهد ماند.

,

جلالی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده مردم ایران و دنیا از سرود "سلام فرمانده" و در تحلیل این پدیده، تصریح کرد: این سرود آمیزه‌ای از اخلاص و صفا است که تردیدی نیست صفا و اخلاص دست‌اندرکاران ساخت و پرداخت این سرود، خصوصاً صفا و پاکی نونهالان عزیز لنگرودی در وسعت انتشار آن بسیار مؤثر بوده و چه بسا اصلی‌ترین عامل آن باشد.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: آموزه‌ی تأثیر اُنس صادقانه با امام عصر(عج) و موضوع مهدویت و اُنس با حضرت صاحب‌الامر ارواحنا فداه، امری نشاط‌بخش، بهجت‌افزا، امیدزا، آینده‌ساز، فراگیر و عمومی در میان شیعیان و مسلمین، انسجام‌بخش و وحدت‌آفرین است که اتفاقاً جریان انقلابی باید پرچمدار این ارتباط معجزه‌آفرین باشد نه جریان متحجر و قاعدین مانند انجمن حجتیه.

,

وی با اشاره به مقبولیت آمیزه‌ای از معنویت و انقلابی‌گری، اظهار کرد: این سرود نشان داد که جامعه اسلامی ما به‌خصوص نسل نو با نمادهای معنوی و انقلابی به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند که این را در وجود نام‌های علی بن مهزیار، میرزا کوچک خان، آیت الله بهجت، حاج   قاسم، و عهد سربازی برای امام زمان و ایستادن پای نظام را در این سرود می بینیم.

,

جلالی با بیان اینکه تکرار میلیونی این سرود خط بطلانی بر این گزاره غلط که در فضای دینی و مذهبی نباید کار انقلابی و سیاسی کرد، کشید، تصریح کرد: "مسجد" خاستگاه این سرود است و یک روحانی جوان ایده‌پرداز و تهیه‌کننده آن است و یک شاعر و یک مداح با دو صفت جوانی و انقلابی پای کار آن که این نشان می‌دهد که حرکت‌های آتش به اختیار، به معنای کار فرهنگی خودجوش و داوطلبانه و تمیز، کاربردی بسی فراگیرتر و عمیق‌تر از ده‌ها کار و محصول نهادها و سازمان‌های عریض و طویل دارد.

,

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: اگر مساجد ما و ائمه جماعات ما با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و نیروهای مخلص انقلابی در شهر و دیار خود در عرصه‌های مختلف ترویجی و تبلیغی بخواهند همت کنند و پای کار بایستند، شگفتی‌ها آفریده شده و نقطه‌ها و جرقه‌ها تبدیل به خط ممتد و جریان ممتدی، از نور خواهدشد.

,

وی به حماسه‌آفرینی بزرگ سرود "سلام فرمانده" اشاره کرد و گفت: این سرود نشان داد نگاه ما هم به اقشار مردم و خصوصاً نونهالان باید تصحیح شود چرا که وقتی در تهران با یک فراخوان ۳۰۰ هزار نفر نام‌نویسی می‌کنند و بیش ازیکصدهزار نفر در ورزشگاه آزادی و اطراف آن تجمع می‌کنند و در مراکز استانها و شهرهای کوچک و بزرگ حماسه‌ها آفریده می‌شود، نشان می‌دهد که باید به جریان فرهنگی و دینی جامعه خود عمیق‌تر نگاه کنیم.  

,

امام جمعه چهاربرج از سرود "سلام فرمانده" به عنوان یک مصداق برای تبیین نام برد و افزود: تبیین فقط به گفتن و نوشتن خلاصه نمی‌شود، واقعیت این است که قاب تصویر و فیلم و صدایی که از نماهنگ‌های مختلف در جهان منتشر می‌شود هرکدام یک حرکت تبیینی است و  اینجاست که اهمیت شعر، سرود، تئاتر، فیلم در تبیین ابعاد معارف اسلامی و انقلابی مشخص می‌شود و اهمیت رسالت فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی و متولیان فرهنگ عمومی و دینی را می رساند.

,

 وی از سرود "سلام فرمانده" به عنوان یک حرکت الهام‌بخش و الگویی نام برد و تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی و آثار هنری در جهاد تبیین باید دوباره مورد واکاوی و بازنگری قرار گیرد، "سلام فرمانده" یک نقطه آغاز است که یک حرکت الهام‌بخش و الگویی بوده و نشان می‌دهد پول و امکانات و شهرت و موقعیت، کمترین مولفه در کار فرهنگی است.

,

جلالی اظهار کرد: اگر کار به درستی و بااخلاص و هنرمندی انجام شود می‌تواند از یک مسجد ناشناخته که مزین به نام امام حسین(ع)است از گوشه یک محله از شهر لنگرود در استان گیلان، در سطح ملی و بین‌المللی فراگیر شود و از یک سو شور و نشاط و شعف معنوی و خرسندی مردم و رهبری را درپی داشته باشد و از دیگر سو شعله‌های سوزنده آتشی باشد بر خرمن دشمنان یاوه‌گو و صدای جیغ بنفش آنان را بلند کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه