اخبار داغ

آخرین وضعیت وقوع سیلاب در روستاهای خراسان شمالی؛

۱۵ میلیارد تومان خسارت اولیه سیل در شهرستان راز و جرگلان/ تخریب ۱۵ منزل مسکونی و استقرار ۱۰ کانکس برای اسکان اضطراری

۱۵ میلیارد تومان خسارت اولیه سیل در شهرستان راز و جرگلان/ تخریب ۱۵ منزل مسکونی و استقرار ۱۰ کانکس برای اسکان اضطراری
وقوع سیلاب در شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، سبب خسارت به بخش کشاورزی و تخریب کامل ۳ باب منزل مسکونی در روستای تکله قوز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، بارش باران در عصر پنجشنبه گذشته سبب خسارت در برخی روستاهای شهرستان راز و جرگلان شد.

در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در روستای تکله قوز رازوجرگلان بلافاصله تیم های عملیاتی امداد و نجات در سیلاب این شهرستان به منطقه حادثه اعزام شدند و نسبت به تخلیه سیلاب ها از منازل مسکونی اقدام کردند.

در این حادثه 3 باب منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد و به 12 واحد مسکونی خسارت هایی وارد شد، همچنین خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و زیرساخت های روستاهای سیل زده وارد شد.

15 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل 

مصطفی حسن زاده، فرماندار راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در راز و جرگلان اظهارکرد: طی بارندگی های روز پنجشنبه در این شهرستان خسارت هایی به زیرساخت ها، بخش کشارورزی و منازل مسکونی در چهار روسته تکله قوز، قره باطر، آتالی و بخشی از روستای بش دره وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
, 15 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل , 15 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل ,
,
, عصر اترک,  ,

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت های مربوط به تخریب منازل در روستای تکله قور بود، افزود: هنوز میزان نهایی خسارت ها مشخص نیست اما در برآورد اولیه 15 میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف در روستاهای مورد نظر وارد شده است.

حسن زاده گفت: از ساعات اولیه وقوع سیلاب، نیروهای امدادی در منطقه حضور داشتند و هم اکنون نیز در حال برآورد نهایی میزان خسارت ها هستیم .

وی اضافه کرد: با تلاش شرکت های خدمات رسان،  برق و آب روستاهای سیل زده وصل شده و تمهیداتی نیز برای گاز رسانی انجام شده است.

خسارت به 15 واحد روستایی

به گفته علی روحانی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی بارندگی و سیل اواخر هفته گذشته به ۱۵ واحد روستایی شهرستان مرزی راز و جرگلان خسارت وارد کرد که این واحدها باید بازسازی شود.

,
,
,
,
,
,
, خسارت به 15 واحد روستایی, خسارت به 15 واحد روستایی,
,
,

وی با بیان اینکه خانواده های خسارت دیده برای بازسازی منازل تخریب شده خود از تسهیلات بازسازی بهره مند می شوند، گفته است، سقف تسهیلات برای بازسازی هر واحد مسکونی خسارت دیده 200 میلیون تومان است.

,

استقرار ۱۰ کانکس در مناطق سیل زده

, استقرار ۱۰ کانکس در مناطق سیل زده, استقرار ۱۰ کانکس در مناطق سیل زده,

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام خراسان شمالی نیز گفت: ۱۰ کانکس برای اسکان خانواده‌های آسیب دیده از سیل روستای تکله قوز که منزل آن‌ها به طور کامل تخریب شده، مستقر خواهد شد.

,

محسن پولادی با اشاره به قطعی آب این منطقه، افزود: ۴ هزار عدد آب معدنی بین مردم توزیع شد.

,

وی همچنین از توزیع ۴۸۰ کنسرو و ۳۰ بسته معیشتی برای رفع بحران اولیه این منطقه خبر داد.

,

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام خراسان شمالی گفت: ۱۰ کانکس برای اسکان خانواده‌های آسیب دیده از سیل روستای تکله قوز که منزل آن‌ها به طور کامل تخریب شده، مستقر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه