اخبار داغ

در گفت‌وگوی سایت فیبا با پدیده جدید ایرانی صورت گرفت؛

امینی: در یک بازی ۴۰ امتیاز گرفتم و عاشق بسکتبال شدم/ نیک‌خواه‌بهرامی مبارزی است که هرگز تسلیم نشد؛ از صمد الهام گرفتم

امینی: در یک بازی ۴۰ امتیاز گرفتم و عاشق بسکتبال شدم/ نیک‌خواه‌بهرامی مبارزی است که هرگز تسلیم نشد؛ از صمد الهام گرفتم
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال به گفت‌وگو با ستاره تیم بسکتبال نوجوانان کشورمان پرداخت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال پس از درخشش محمد امینی، گارد رأس تیم بسکتبال نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به این ستاره جدید دنیای بسکتبال ایران تمجید و توجه داشت و به گفت‌وگو با امینی پرداخت.

,

امینی در ابتدای این گفت‌وگو اظهار داشت: پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخاری بزرگ برای هر ورزشکار است و من هم از آن بسیار لذت می‌برم. ضمن این که پیش از من نام‌های بزرگی این پیراهن را پوشیده‌اند. تمرکز من فقط روی بازی است و هر چه که در جریان مسابقه و در لحظه به ذهنم برسد را انجام می‌دهم. 

,

وی پیرامون به‌ثمر رساندن دانک‌های خود به شکلی زیبا بیان داشت: هرگز به زدن دانک‌ فکر نمی‌کنم و قضاوت را فقط به کسانی که بازی را تماشا می‌کنند می‌سپارم. امسال در لیگ یک ایران مسابقه‌ای داشتیم؛ توپ حریف را از قوس ۳ امتیازی ربودم و همه آماده فست‌برک بودند، اما من توپ را گرفتم، برگشتم عقب و محکم آن را دانک زدم.

,

ستاره نوجوان بسکتبال ایران در ادامه عنوان داشت: بسکتبال اولین رشته‌ای نبود که به آن پرداختم. برادری دارم که ۳ سال از خودم بزرگ‌تر است و هر ورزشی که او دنبالش می‌رفت من هم انجام می‌دادم؛ ژیمناستیک، تکواندو، فوتبال، کشتی و سرانجام هم بسکتبال. حدود یک هفته بود که بسکتبال بازی می‌کردم و تیم ما در یک دیدار ۴۲ - ۴۰ به برتری رسید. من ۴۰ امتیاز گرفتم و از آن‌ وقت فهمیدم عاشق بسکتبال شده‌ام.

,

امینی درباره نسل طلایی بسکتبال کشورمان تاکید داشت: تماشای بازی نسل طلایی در دوران کودکی فوق‌العاده بود؛ حضور آن‌ها در مسابقات مختلف و تمام قهرمانی‌هایشان. صعود به المپیک، جام جهانی و همه افتخاراتی که کسب کردند باعث خوشحالی بود. همه این موفقیت‌ها انگیزه‌ای شد که من هم تلاش زیادی کنم.

,

گارد رأس تیم نوجوانان در رابطه با الگویش در بسکتبال ایران تصریح داشت: صمد نیکخواه‌بهرامی برای من بهترین الگو بود و بازی‌های او را درک می‌کردم. ارزشمندترین چیز درباره صمد برای من، اشتیاقی است که به رقابت و مبارزه در بازی‌ها داشت. او مبارزی بود که هرگز تسلیم نشد و از این ذهنیت او بسیار به وجد می‌آمدم، واقعا از صمد الهام گرفتم. هر وقت او را می‌بینم یا هر زمان که فرصت دارد با من تماس می‌گیرد و توصیه‌هایی کاربردی و ارزشمند به من می‌کند.

,
امینی درباره بازی در رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال پسران آسیا نیز گفت: این بالاترین سطحی است که تا به حال تجربه کرده‌ام، برای حضور در مسابقات و رقابت با این تیم‌ها هیجان‌ زده‌ام.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه