اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در خراسان جنوبی دایر می شود

۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در خراسان جنوبی دایر می شود
موسوی نژاد گفت: تابستان امسال ۳۷۱ پایگاه برای اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استان خراسان جنوبی دایر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا موسوی نژاد امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص کمبود نیروی انسانی اظهار کرد: تاکنون ۶۵۹ نفر معلم برای سال تحصیلی جدید نیاز است که امسال وزارت آموزش و پرورش اجازه داده است از ظرفیت دانشجو معلمان سال سوم به صورت حق التدریس استفاده شود که این مهم در حال پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پروژه ساختمان در حال احداث اداره کل در سایت اداری بیرجند با متراژ پنج هزار مترمربع و سه طبقه در حال انجام است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده است و با هزنیه کرد ۲۶ میلیارد تومان اکنون ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

وی ادامه داد: تکمیل پروژه ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان نیازمند ۶۰ میلیارد تومان است که درخواست می شود در ذیل پروژه های متمم سفر اول رئیس جمهور و مصوبات سفر آینده گنجانده شود.

,

موسوی نژاد از برگزاری اولین جشنواره کشوری هنر سمپاد خبر داد و افزود: این جشنواره در چهار رشته پوستر، انیمیشن، نقالی و عکاسی برگزار می‌شود و دو رشته پوستر و انیمیشن با محوریت نشان سمپاد (مدارس استعداد‌های درخشان کشور) برگزار می‌شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون هشت هزار اثر در رسته های مختلف به دربیرخانه این جشنواره ارسال شده است که داوری خواهد شد و مراسم اختتامیه با حضور ۱۰۰ دانش آموز از سراسر کشور در تیرماه در بیرجند برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اینکه بدون دلایل موجه نباید گواهی نامه المثنی صادر شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از این کار و سوء استفاده احتمالی شخص متقاضی پیشنهاد می شود مبلغ صدور به پنج میلیون ریال افزایش یابد و سالانه نیز ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

,

موسوی نژاد گفت: در بررسی به عمل آمده تعداد ۶ هزار و ۱۵۸ نفر از دانش آموزان که در طی سه سال گذشته به پایه های بالاتر ارتقا بافته اند علی رغم تلاش مجدانه و دلسوزانه آموزگاران اما به دلایل از جمله نبود زیرساخت های و امکانات، عدم همراهی و پشتیبانی والدین در پایه دوم و ششم تحصیلی مهارت لازم برای خواندن و نوشتن را کسب نکرده اند که در همین راستا با تأمین اعتبار مورد نیاز طرح جبران مهارت خواندن و نوشتن در تابستان امسال اجرا خواهد شد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تشکیل ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت درخراسان جنوبی برای تابستان امسال خبر داد و گفت: این پایگاه در کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه ها، دارالقرآن ها، سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها، کانون‌های پرورش فکری، انجمن اسلامی، هلال احمر، سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی فعالیت خواهند کرد.

,

وی شعار اصلی اوقات فراغت امسال را (هر دانش آموز یک مهارت) برشمرد و افزود: تحقق شعار امسال و سیاست‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین سیاست های اوقات فراغت دانش آموزی امسال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه