اخبار داغ

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان مطرح کرد؛

رسانه ها ابزار ساخت نگرش و اراده بشر امروز/ فرصتِ خلوت، تفاوت زندگی آمریکایی و شیعی

رسانه ها ابزار ساخت نگرش و اراده بشر امروز/ فرصتِ خلوت، تفاوت زندگی آمریکایی و شیعی
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در دهمین جلسه مربی‌گری سواد رسانه ای گیلان با بیان اینکه به هیچ‌وجه نمی‌شود با یک جلسه بچه ها را به سواد رسانه تجهیز کرد بلکه آموزش سواد رسانه باید تدریجی باشد، گفت: در کلاس‌های سواد رسانه یک اتفاق باید بیافتد و آن این است که اهمیت موضوع سواد رسانه به فرد شرکت کننده به خوبی منتقل شود و ما به عنوان مربی سواد رسانه وظیفه داریم اهمیت سواد رسانه را برای والدین تبیین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سجاد ستوده، در دهمین جلسه حضوری و مجازی مربی‌گری سواد رسانه گیلان که در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی استان و به همت سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان و نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی گیلان (نسرا) برگزار شد اظهار داشت: سواد رسانه یک موضوع کاملا علمی است که با انسان سر و کار دارد و انسان هم یک موجود چند بعدی است و باید در موضوع آموزش سواد رسانه ای آرام آرام منتظر نتیجه فعالیت خودمان باشیم.

وی افزود: به هیچ‌وجه نمی‌شود با یک جلسه بچه ها را به سواد رسانه تجهیز کرد بلکه آموزش سواد رسانه باید تدریجی باشد. در کلاس‌های سواد رسانه یک اتفاق باید بیافتد و آن این است که اهمیت موضوع سواد رسانه به فرد شرکت کننده به خوبی منتقل شود. ما به عنوان مربی سواد رسانه وظیفه داریم اهمیت سواد رسانه را برای والدین تبیین کنیم.

این مربی سواد رسانه گفت: مخاطب شناسی اساس کار مربیان سواد رسانه است و گاهی لازم است اصلا سواد رسانه را تدریس نکنید و این موضوع را مربی سواد رسانه باید تشخیص دهد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: به عنوان مربی سواد رسانه نباید در کلیشه ها و چهارچوب های دانشگاهی گیر کنید. گاهی لازم است با مخاطب خود درباره مشکلات مخاطب صحبت کنید و گاهی لازم است با مخاطب بازی کنید و در حین این گفتگو و با بازی پیام خود را به مخاطب منتقل کنید.

ستوده تاکید کرد: تعریف دیروز رسانه این بود که رسانه ابزار انتقال پیام از تولید کننده به مخاطب است اما امروز رسانه ابزاری برای انتقال پیام به مخاطب است که روی مخاطب اثرگذار است. یعنی اگر رسانه روی مخاطب اثرگذار نباشد اصلا رسانه نیست.

او با بیان اینکه با تعریف جدید رسانه، ابزارهای رسانه‌ای گاهی رسانه هستند و گاهی رسانه نیستند اظهار کرد: ابزارهای رسانه ای می تواند یک شبکه تلویزیونی یا یک سایت خبری و یا یک منبر باشد اما این ابزارها تنها در صورت اثرگذاری به عنوان رسانه محسوب می‌شوند.

ستوده ادامه داد: رسانه ابزار تسلط بر افکار و اراده بشر است و‌ امروز آنهایی که ابزار رسانه را در اختیار دارند، بر افکار و اراده بشر مسلط هستند.

این مربی تاکید کرد: داعش در دوره قدرتش بیشتر از اینکه ابزار جنگی داشته باشد دارای ابزار رسانه بود و به این ترتیب بود که برخی شهرها را بدون شلیک حتی یک گلوله فتح کرد.

ستوده افزود: رسانه به دنبال درگیر کردن ذهن و قلب مخاطب است و اگر رسانه بتواند قلب و ذهن مخاطب را تسخیر کند جغرافیای مخاطب را هم تصرف کرده است.
او با با بیان اینکه آمریکا پس از جنگ عراق به کشوری دیگر حمله نظامی نکرده است گفت: آمریکا پس از شکست در جنگ عراق به جای گرفتن جغرافیا به دنبال تسخیر قلوب و اذهان بوده است چرا که با فتح اذهان و قلوب در واقع جغرافیای مخاطب را هم فتح می‌کند. در واقع آمریکا مدل جنگ و تسلط بر کشورها را تغییر داده است. یکی از نمادهای توسعه آمریکا امروز آمریکایی‌های غیر آمریکایی است. یعنی تعداد کسانی که پاسپورت آمریکایی ندارند و به آمریکا سفر نکرده‌اند بلکه فکر و زندگی اش آمریکایی است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: آمریکا دیگر به دنبال حمله نظامی به کشورها نیست بلکه به دنبال ترویج سبک زندگی آمریکایی است تا از این طریق کشورها را فتح کند.

ستوده با بیان اینکه ایرانی ها امروز در معرض بمباران اطلاعاتی هستند اظهار داشت: انسان امروز دیگر فرصت خلوت ندارد و یکی از ویژگی‌های انسان آمریکایی این است که در همه جا آنلاین است و ما می بینیم که حتی در هنگام غذا خوردن و … هم آنلاین هستیم اما یکی از ویژگی‌های انسان شیعی خلوت است و این خلوت است که نفس شریف را به حرکت می آورد.

وی، پایش، دسته بندی و ذخیره اطلاعات را راه مدیریت بر فضای مجازی عنوان کرد و گفت: اگر اطلاعات‌و گروه‌ها و کانال‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی دسته بندی شده ذخیره نکنیم این اطلاعات هیچ وقت به کارمان نمی آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه