اخبار داغ

امام‌جمعه سرخس:

مطالبه‌گری‌ها در فضای مجازی باعث حل برخی موضوعات در سرخس شده است/ مدیران باید سواد رسانه‌ای داشته باشند

مطالبه‌گری‌ها در فضای مجازی باعث حل برخی موضوعات در سرخس شده است/ مدیران باید سواد رسانه‌ای داشته باشند
حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه مدیران باید سواد رسانه‌ای داشته باشند، گفت: نتیجه مطالبه‌گری‌ها و پیگیری‌ها در فضای مجازی منجر به حل برخی موضوعات در شهرستان سرخس شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در دیدار با مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع)، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی و فعالان فضای مجازی شهرستان سرخس با بیان اینکه فضای مجازی مانند میدان مین است، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در فضای مجازی قرارگاه شکل بگیرد و هرکس در جای خود کارش را انجام دهد؛ کسی که بدون یادگیری، درعرصه فضای مجازی وارد شود به جای خنثی کردن این میدان مین‌گذاری شده، خود قربانی آن خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه سرخس درباره انتشار مطالب دروغ در فضای مجازی افزود: امروزه ابزار و نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که با تقطیع صدا و تصویر، مردم را فریب می‌دهند و به‌جز متخصصان فضای مجازی کسی این فریب‌ها را نخواهد فهمید.

,

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید سواد رسانه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: مدیران حتما باید به سواد رسانه مجهز شوند و سپاه و بسیج باید مانند زمان جنگ در عرصه سواد رسانه ورود و کار انجام دهد.

,

بختیاری در ادامه افزود: باید در فضای مجازی امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد و مردم از امر به معروف و نهی از منکر نترسند؛ چراکه قطعا امر به معروف و نهی از منکر هزینه‌های ابتدایی دارد ولی بالاترین هزینه را امام حسین(ع) و خانواده ایشان در این زمینه پرداخت کردند.

,

امام جمعه سرخس درباره بی‌در و پیکر بودن فضای مجازی عنوان کرد: امروزه در داخل کشور هم عده‌ای هم‌صدا با رسانه‌های معاند کار می‌کنند؛ همان‌طورکه ما از مرزهای خاکی خود دفاع می‌کنیم، باید از مرزهای مجازی خود نیز دفاع کنیم و آن‌گونه که ما فضای مجازی را بی‌در و پیکر در اختیار دشمن قرار دادیم، هیچ کشوری این کار را نکرده است و برای خود ضابطه و قانونی دارند.

,

وی ادامه داد: ما نباید پهنای باند را در اختیار رسانه‌ها و شبکه‌های معاند قرار دهیم و باید بودجه را در اختیار رشد و بومی‌سازی شبکه‌ها و کانال‌های خود قرار دهیم.

,

بختیاری با اشاره به وجود گروه‌های نخبه در زمینه فضای مجازی در سرخس بیان کرد: مشاهده می‌کنیم که هر هفته خطبه‌های برخی ائمه جمعه را تقطیع می‌کنند و امام جمعه باید طوری صحبت کند تا امکان سوءاستفاده شبکه‌های معاند نباشد.

,

امام جمعه سرخس درباره مطالبه‌گری در فضای مجازی گفت: نتیجه مطالبه‌گری‌ها و پیگیری‌ها در فضای مجازی منجر به حل برخی موضوعات در شهرستان سرخس شده است البته ما هنوز جایگاه خود را آنطورکه باید در فضای مجازی پیدا نکردیم.

,

وی در پایان با اشاره به موضوع گازرسانی به روستاهای سرخس عنوان کرد: فاصله روستای زالوغال تا خط اصلی انتقال گاز حدود ۵۰۰ متر است که تا مدتی پیش این روستا گاز نداشت و اکنون گازرسانی آن انجام شده است؛ هم اکنون شهرستان نیشابور جشن پایان گازرسانی خود را گرفته است اما شهرستان سرخس هنوز ۴۰ درصد از روستاهایش گاز ندارند این‌درحالی است که ما به ۶ استان گازرسانی می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه