اخبار داغ

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه:

هدف از طرح عفاف و حجاب دستگیری از افراد است نه مچ‌گیری/ "مردمی بودن"؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح

هدف از طرح عفاف و حجاب دستگیری از افراد است نه مچ‌گیری/ "مردمی بودن"؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح
حجت الاسلام مسعود احمدی "مردمی بودن" طرح حجاب و عفاف را یکی از مهمترین ویژگی‌های آن برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: همانطور که می دانید دشمنان قسم خورده اسلام تلاش می کنند با کالاهای نامناسب و همچنین با برنامه های دیگر از طریق افرادی بی بندوباری را در جامعه رواج دهند و از این ولنگاری استفاده تجاری و.. کنند.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک طرح جامع عفاف و حجاب تهیه کرده که در این طرح علاوه بر بحث پیگیری عفاف و حجاب، یکی از وظایف خود ستاد هم که در جلسه 427 شورای انقلاب فرهنگی بر عهده ستاد نهاده شده، تعیین شاخصه های عفاف و حجاب است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: شاخصه هایی که در این جلسه تعیین شد به وزارت کشور ابلاغ شده که در اختیار ادارات قرار دهند و به نحوی عفاف و حجاب ساماندهی شود.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: وزارت کشور عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و دبیرخانه ستاد هم وظیفه نظارتی دارد.

وی گفت: در این طرح چند موضوع مد نظر است اینکه این طرح تنش زا نباشد بلکه تنش زدا باشد، ویژگی دیگر اینکه طرح ما توأمان با کارهای فرهنگی - اجرایی باشد. در مرحله بعد  طرح باید مرحله ای - منطقه ای باشد، همچنین طرح مستمر باشد  یعنی قرار نیست پس از مدتی طرح تعطیل شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: همچنین بحث بومی هر منطقه را در این طرح مد نظر قرار دادیم که مثلاً در مناطق غربی کرمانشاه حجاب چگونه تعریف شود با چه طرح و سایزی و در سایر مناطق چه بوم زیست هایی دارند.

وی افزود: در این طرح ما به بودجه دولت وابسته نشدیم بحث ما این است کسانی که به صورت جریانی با چنین قوانینی در کشور مقابله می کنند هزینه پرداز شوند، مثل کسانی که در مباحث اقتصادی هرج و مرج می کنند جریمه می شوند افرادی هم که در مباحث فرهنگی هرج و مرج می کنند جریمه شوند.

حجت الاسلام احمدی "مردمی بودن" این طرح را یکی از مهمترین ویژگی های آن برشمرد و گفت: این طرح ابتدا از ادارات شروع خواهد شد چرا که طبق آمار نیروی انتظامی 41 درصد تذکرات در بحث عفاف و حجاب کارکنان دولت بوده اند لذا گفتیم بهترین کار این است که از ادارات دولتی شروع کنیم.

وی در ادامه گفت: در گام اول شاخصه های عفاف و حجاب را به دستگاههای دولتی ابلاغ کردیم، در گام دوم باید مورد بررسی قرا بگیرد تا بدانیم آیا این شاخصه ها مطالعه شده و به ادارات زیردست رسیده است یا نه. مسئول همان اداره هم مسئول ابلاغ این طرح است.

 قرارگاه "۲۱ تیر" ناظر بر اجرای شاخصه های عفاف و حجاب

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: در گام بعدی بازرسی های نامحسوس و گزارش گیری را شروع می کنیم. که قرار است در این راستا یک قرارگاه تحت عنوان "قرارگاه 21 تیر" تشکیل شود و تا این تاریخ ابلاغیه به ادارات ارسال شده و ساماندهی لازم صورت گرفته باشد.

وی گفت: سپس پیگیری می کنیم کسانی که از رعایت این شاخصه ها استنکاف می کنند برخورد شود. البته برخی از معاندین که می خواستند جلوی طرح سنگ اندازی کنند مدعی بودند که ستاد بدنبال این است که افراد بدپوشش اخراج شوند در حالیکه چنین نیست ما بدنبال مچ گیری نیستیم بلکه بدنبال دستگیری هستیم. چرا که عفاف یک امنیت اخلاقی در فضای کار و جامعه بوجود می آورد.

حجت الاسلام احمدی گفت: بعد از ادارات این طرح در فضای عمومی جامعه برای سایر اقشار اجرا می شود که امیدواریم مردم عزیز همکاری لازم را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  قرارگاه "۲۱ تیر" ناظر بر اجرای شاخصه های عفاف و حجاب,  قرارگاه "۲۱ تیر" ناظر بر اجرای شاخصه های عفاف و حجاب,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه