اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان در دست بررسی است

علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان در دست بررسی است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نمونه‌برداری از دانشجویان مسموم و همچنین مواد غذایی دانشگاه علوم پایه زنجان صورت گرفته که نتایج آن برای مشخص شدن علت مسمومین تا ۷۲ ساعت بعد اعلام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص علت مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان اظهار داشت: نتایج نمونه‌برداری‌ها هنوز مشخص نشده تا ببینیم علت مسمویت چه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه دیروز (جمعه 27 خرداد) تیم واکنش سریع شبکه بهداشت به محض اطلاع از این موضوع در محل دانشگاه خاضر شده‌اند، خاطرنشان کرد: نمونه‌گیری‌های لازم انجام شده و به آزمایشگاه ارسال شده که منتظر نتایج آزمایش‌ها هستیم.

,

تقی‌لو با بیان اینکه نتایج تست‌ها 72 ساعت طول می‌کشد، افزود: تمام دانشجویان مسموم به‌صورت سرپایی و سِرُم‌تراپی (سِرُم‌درمانی) درمان شده‌اند.

,

وی با بیان اینکه دانشجویان مسموم مشکلی ندارند و همگی به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند، تصریح کرد: فقط یک نفر از دانشجویان به دلیل ضعف و بی‌حالی، نیاز به تحت نظر بود که وی نیز درمان شده و مشکلی وجود ندارد.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در خصوص تشخیص اولیه از علت مسمومیت دانشجویان گفت: هیچ دلیلی نمی‌توان گفت و نتایح آزمایشات باید مشخص شود.

,

وی اظهار داشت: همکاران تیم واکنش سریع معاونت بهداشت از آب، غذا و محیط اطراف آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه نیز نمونه‌برداری کرده‌اند تا با مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها عامل مسمومیت مشخص شود.

,

تقی‌لو با بیان اینکه مرکز بهداشت به‌صورت منظم از آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه‌ها بازدید و نظارت می‌کند و مستندسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: دیروز نیز تیم واکنش سریع به محض اطلاع از این موضوع در دانشگاه علوم پایه حاضر شده و نمونه‌برداری‌های لازم را انجام داده‌اند.

,

به گزارش موج رسا؛ 50 نفر از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان پنج‌شنبه هفته گذشته به علت استفاده از غذای سلف سرویس دانشگاه مسموم شده بودند.

,

بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در این خصوص گفت: هم احتمال مسمومیت غذایی و هم احتمال مشکل ویروسی و هم تلفیقی از این 2 مورد را در نظر می‌گیریم اما باید منتطر جواب آزمایش‌ها باشیم تا علت دقیق مشخص شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه