اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد به کما رفت!

تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد به کما رفت!
عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی این بود که تولید فولاد تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تُن باشد، در حالی که برخی مسئولان دنبال سود بودند نه توسعه.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر قاضی‌پور، عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح دستاوردهای حوزه صنایع در راستای تحقق اهداف افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: چشم‌انداز ۱۴۰۴ تکلیفی بر دولت‌های مختلف بود که مقام معظم رهبری با تأکید بر دستیابی به اهداف آن را ترسیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی اضافه کرد: پیش‌بینی این بود که تولید فولاد تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تُن باشد، در حالی که اکثر مسئولان قبلی دولتی دنبال سود بودند نه توسعه و بازسازی و این موضوع در دولت روحانی تشدید شد و به این ترتیب تولید فولاد به کما رفت!
,
 
,
عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه خودروسازی نیز راهبرد افق ۱۴۰۴ ارتقای توانمندی بنگاه‌ها، توسعه سرمایه‌گذاری برای ایجاد و تکمیل واحدها، افزایش نفوذ فناوری در صنعت خودرو، توسعه همکاری‌های بین‌بنگاهی، افزایش همکاری‌های بین‌المللی، تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین مالی، مدیریت واردات خودرو و قطعات و ... بود.
,
 
,
قاضی‌پور یادآور شد: در دولت‌های گذشته اراده‌ای برای تولید داخلی وجود نداشت، در حالی که مقرر شود ۳ میلیون خودرو تولید شود، اما اکنون توان تولید یک‌میلیون خودرو را هم نداریم.
,
 
,
وی متذکر شد: از سوی دیگر برای تولید خودروی داخلی باکیفیت نیاز به قطعات باکیفیت‌تر داریم و مقرر شده بود خودروهای باکیفیت داخلی تولید شود نه اینکه خودروهای بی‌کیفیت خارجی وارد کنند.
,
 
,
عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه صنایع نیازمند برنامه‌های کاربردی است.
,
 
,
قاضی‌پور در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر باید از مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی حمایت شود و نباید با فروش خودروهای بی‌کیفیت با قیمت بالاتر مردم را دلسرد کرد.
,
 
,
وی عنوان کرد: فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی نیازمند کیفیت بالای خودروها و متناسب بودن قیمت با کیفیت آن است، نه اینکه خودروهای بدون کیفیت را با قیمت بالاتر به مردم بفروشیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه