اخبار داغ

نماینده مردم فسا در مجلس عنوان کرد:

عاقبت زوجین با طرح «اصلاح قانون مهریه» به‌خیر می‌شود؟

عاقبت زوجین با طرح «اصلاح قانون مهریه» به‌خیر می‌شود؟
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح «اصلاح قانون مهریه» در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: این طرح به صورت قطعی نمی‌توانند تضمین‌کننده کاهش میزان مهریه در جامعه و در نتیجه کاهش پرونده‌های قضائی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به طرح مدنظر کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در راستای اخذ ۱۵ درصد حق ثبت به ازای تعیین ۲۰۰ سکه و بالاتر اظهار کرد: مهریه اختیاری است که قانون در اختیار زوجه قرار داده و زوجه می‌تواند تعداد آن را مشخص کند، به عبارت بهتر زوجه باید تعداد مهریه را مشخص کند و زوج موظف به تبعیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
 
,
وی با طرح این سوال که آیا می‌شود مبلغ مهریه را به لحاظ قانونی محدود کرد؟ خاطرنشان کرد: در میزان مهریه نمی‌توان محدودیت ایجاد کرد، اما می‌توان با تعیین ساز و کار این موضوع را مدیریت کرد.
,
 
,
این کارشناس حقوقی با بررسی طرح «اصلاح قانون مهریه» در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: این طرح به صورت قطعی نمی‌توانند تضمین‌کننده کاهش میزان مهریه در جامعه و در نتیجه کاهش پرونده‌های قضائی باشد.
,
 
,
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت ازدواج به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی از جوانان سلب شده است، مطرح کرد: برخی خانم‌ها با درک شرایط زوج مهریه‌های کمتری را در نظر می‌گیرند تا به زندگی‌شان لطمه وارد نشود.
,
 
,
فیروزی متذکر شد: نهادهای حاکمیتی و قوای سه‌گانه می‌توانند با مدیریت و ساز و کار تعیین شده میزان حق ثبت را به گونه‌ای مدیریت کنند که فشاری به زوج زوجین وارد نشود.
,
 
,
وی بیان کرد: همانطور که دولتمردان می‌توانند با کاهش عوارض کالاهای صادراتی را بیشتر و از ورود کالاهای وارداتی مشابه تولید داخلی جلوگیری کنند، درباره مهریه نیز می‌توانند ساز و کار مشابهی مهیا کنند.
,
 
,
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته فرهنگ‌سازی در کاهش میزان مهریه بسیار موثر است و مسئولان مرتبط با این موضوع باید بدون دخالت در مسائل خصوصی زوج و زوجه میزان مهریه را کاهش دهند.
,
 
,
فیروزی افزود: البته این راهکار به صورت قطعی اثرگذار نیست و زوج و زوجه که موظف به پرداخت حق ثبت هستند شاید نتوانند آن را پرداخت کنند و دولت باید با ساز و کار مشخص حقوقی برای آنان در نظر بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه