اخبار داغ

مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد:

اکثر مطب‌ها، خوابگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی بجنورد در ساختمان‌های مسکونی فعالیت دارند

اکثر مطب‌ها، خوابگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی بجنورد در ساختمان‌های مسکونی فعالیت دارند
جواد منفردی گفت: در مرکز خراسان شمالی اکثر مطب های پزشکان، آموزشگاه های غیرانتفاعی، خوابگاه های دانشجویی، به صورت مسکونی مجوز گرفته شده اند، اما با کاربری دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد منفردی، مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه با تغییر کاربری ساختمان ها، میزان استقامت در بار آن کمتر خواهد شد، اظهار داشت: تصرف در ساختمان های مسکونی به ازای هر نفرغیرمفید 18 متر و 60 سانتی متر و برای ساختمان های تجاری به ازای هر نفر پنج متر و 60 سانتی متر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: براین اساس اگر یک ساختمان مسکونی، کاربری تجاری پیدا کند، سه برابر بار زنده آن افزایش پیدا کرده و اگر این ساختمان برای اداری مورد استفاده باشد، میزان افزایش بار زنده آن دوبرابر خواهد بود.

,

مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه متاسفانه تغییر کاربری ها برای ساختمان به روال عادی تبدیل شده است، اضافه کرد: در مرکز خراسان شمالی اکثر مطب های پزشکان، آموزشگاه های غیرانتفاعی، خوابگاه های دانشجویی، به صورت مسکونی مجوز گرفته شده اند، اما با کاربری دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

,

وی یادآور شد: در زمانی که تغییر کاربری برای یک ساختمان لحاظ می شود، باید بررسی شود که این ساختمان شرایط ایمنی، بار تصرف در آن دیده شده باشد. منفردی خاطرنشان کرد: اگر ساختمان اداری به مسکونی تغییر کاربری دهد، ایرادی ندارد، اما بالعکس باتوجه به اینکه استقامت سازه کمتر می شود، مشکل زا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه