اخبار داغ

رئیس مرکز مخاطرات وضع هوا خبر داد؛

گمانه افزایش دمای هوا در برخی شهرها تا 50درجه سانتیگراد/ پیش‌بینی وقوع طوفان و تندباد در پایتخت؛ خیزش گردوغبار در برخی استان ها

گمانه افزایش دمای هوا در برخی شهرها تا 50درجه سانتیگراد/ پیش‌بینی وقوع طوفان و تندباد در پایتخت؛ خیزش گردوغبار در برخی استان ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور، استمرار خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و تجربه دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در اهواز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز یکشنبه (۲۹ خردادماه) در دامنه‌های شمالی البرز واقع در گیلان، مازندران، در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد. فردا دوشنبه (۳۰ خردادماه) هم در دامنه‌های البرز واقع در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان استان خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و شمال هرمزگان رگبار موقتی انتظار می‌رود. چهارشنبه (اول تیرماه) هم در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
 
,
امسال تابستان خنکی نداریم/ دمای ۴۲ درجه‌ای در انتظار تهرانی‌ها
, امسال تابستان خنکی نداریم/ دمای ۴۲ درجه‌ای در انتظار تهرانی‌ها,
 
,
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: همچنین پنجشنبه (۲ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در غرب گیلان رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و در مناطقی از غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.
,
 
,
ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۹ خردادماه) در نوار شرقی به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک استمرار خواهد داشت. روز دوشنبه (۳۰ خردادماه) این وضعیت در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.
,
 
,
وی افزود: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان‌های ایلام خوزستان و بوشهر افزایش می‌یابد و احتمال خیزش گرد و خاک در این استان‌ها دور از انتظار نیست. همچنین در این مدت افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.
,
 
,
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ خردادماه) صاف و وزش باد، از بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ درجه و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
ضیاییان در پایان درباره گرم‌ترین و سردترین شهرهای کشور طی اموز و فردا گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد) اهواز با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
,
 
,
 
,
افزایش دما در راه است
, افزایش دما در راه است,
 
,
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی به باشگاه خبرنگاران جوان هم گفت: از اواسط هفته جاری، افزایش دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
ضیاییان گفت: از اواسط این هفته شاهد افزایش دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در استان های نوار غربی کشور پدیده گردوخاک خواهیم داشت.
,
 
,
به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات غربی و سمنان و ارتفاعات شرقی استان تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر وزش باد شدید موقت و رگبار ورعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
طبق اعلام سازمان هواشناسی، از فردا بادهای ۱۲۰ روزه را نیز در نوار شرقی کشور شاهد خواهیم بود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: ایسنا
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه