اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:b

اتفاقات به وقوع پیوسته در بازار ناشی از سوء برداشت ها بود / حامی اصناف و بازاریان هستیم

اتفاقات به وقوع پیوسته در بازار ناشی از سوء برداشت ها بود / حامی اصناف و بازاریان هستیم
خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت:صحبتهای چند روز اخیر مبنی بر قصد دولت برای دریافت مالیات های کلان از اصناف و بازاریان به هیچ عنوان صحت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه صحبتهای مطرح شده در چندروز اخیر مبنی بر دریافت مالیات های کلان از اصناف، به هیچ عنوان صحت ندارد اظهار داشت: تا امروز قریب ۲۷هزار اظهار نامه مالیاتی در استان ثبت شده که مالیات ۱۶هزار نفر از آنها« صفر» محاسبه شده و برای حدود ۷هزار نفر نیز مالیات وصل شده زیر ۳میلیون تومان بوده است که این عدد و ارقام خود گواهی بر رد ادعاهای مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

**پرداخت مالیات بیشتر به علت تراکنش بیشتر صحت ندارد

, **پرداخت مالیات بیشتر به علت تراکنش بیشتر صحت ندارد, **پرداخت مالیات بیشتر به علت تراکنش بیشتر صحت ندارد,

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره ماده ۱۰۰قانون مالیات های مستقیم افرادی که درآمد زیر ۴میلیارد و۸۰۰میلیون تومان داشته باشند می توانند از مزایای این ماده استفاده کنند تصریح کرد:باتوجه به اتصال دستگاههای کارت خوان اصناف به پرونده مالیاتی آنها، این تصور برای عده ای ایجاد شده که به علت افزایش تراکنش ها قرار است مالیات بیشتری پرداخت کنند که این موضوع دقیق نیست.

,

خورشیدی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور این اختیار را به ادارات کل مالیاتی استانها داده تا در این زمینه با مودیان تفاهم کند که این تفویض اختیار از سوی استان نیز به ادارات شهرستانی نیز صورت گرفته و طی آن افرادی که به درآمدهای خود اعتراض دارند براساس صحبت با یکدیگر در زمینه درآمد خود به تفاهم می رسند که در این صحبت ها صاحبان مشاغل می توانند نکاتی که در زمینه پرداخت های دستگاه کارت خوان خود دارند طرح  کنند.

,

, ,

**اعتراضات صاحبان دستگاه های کارت خوان رسیدگی خواهد شد

, **اعتراضات صاحبان دستگاه های کارت خوان رسیدگی خواهد شد, **اعتراضات صاحبان دستگاه های کارت خوان رسیدگی خواهد شد,

مدیر کل امور مالیاتی استان در مورد جداسازی حساب های شخص و تجاری نیز گفت: طبق قانون مصوب مجلس باید حسابهای تجاری و شخصی جدا شود و به همین دلیل تمامی دستگاه های کارت خوان متصل به پرونده مالیاتی افراد شده است.

,

وی ادامه داد: قانونگذار به این دلیل که هنوز عده ای آشنایی دقیق با این قانون ندارند پیش بینی کرده است که در سال ۹۹ تنها حدود ۷۰درصد از میزان تراکنش های دستگاه های کارت خوان ملاک محاسبه میزان مالیات قرار گیرد و بابت سال ۱۴۰۰ هم اصناف محترم با توجه به درآمد مورد قبول نسبت به تسلیم اظهارنامه خود اقدام نمایند و مامورین مالیاتی هم ملزم به قبول درآمد ابرازی مودی خواهند بود مگر اینکه خلاف آن توسط مامور مالیاتی به اثبات برسد.

,

خورشیدی با بیان اینکه این افراد نیز مشمول استفاده از ضریب اینتا کد بارگذاری شده در سامانه خواهند شد ، می توانند به صورت کامل از آن خدمات بهره ببرند و تنها تفاوت تاخیر چندماهی است که در زمینه پرداخت مالیات آنها صورت خواهد گرفت.

,

**استقرار کارشناسان امور مالیاتی در محل اتحادیه طلافروشان در جهت رسیدگی به اعتراضات آنها

, **استقرار کارشناسان امور مالیاتی در محل اتحادیه طلافروشان در جهت رسیدگی به اعتراضات آنها, **استقرار کارشناسان امور مالیاتی در محل اتحادیه طلافروشان در جهت رسیدگی به اعتراضات آنها,

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بندهای قانون مالیاتی سال۱۴۰۱ که منجر به رفع نگرانی اصناف خواهد شد در زمینه مشخص کردن سقف مالیات است، تصریح کرد: سامانه تعیین مالیات به نحوی مشخص گردیده که سقف پرداخت مالیات بیش از ۳برابر میزان مالیات سال قبل آنها نباشد.

,

**شرایط سخت طلافروشان را به علت شرایط کرونا درک و به صورت کامل از آنها حمایت می کنیم

, **شرایط سخت طلافروشان را به علت شرایط کرونا درک و به صورت کامل از آنها حمایت می کنیم, **شرایط سخت طلافروشان را به علت شرایط کرونا درک و به صورت کامل از آنها حمایت می کنیم,

وی در مورد نگرانی طلافروشان و زرگرهای یزدی نیز گفت: در حالی که تقریبا تمامی اصناف در زمان کرونا دچار مشکل شده اند اما باید اذعان کرد که آسیب هایی که به طلافروشان و زرگرها وارد شده بیش از دیگران است ، زیرا یکی از اصلی ترین محل های کسب درآمد این افراد به واسطه شادی مردم است که متاسفانه در چندسال اخیر به علت کرونا با محدودیتهایی همراه بوده است.

,

خورشیدی ادامه داد: طلافروشان و زرگرهای یزدی مطمئن باشند که دولت قصد حمایت و کمک به آنها را دارد و به همین دلیل تمامی نکات مدنظر آنها را لحاظ خواهد کرد و در حال حاضر نیز کارشناسان این اداره کل در محل اتحادیه طلافروشان یزدی حاضر و در حال بررسی اعتراضات این افراد هستند.

,

**اصناف و بازاریان نگران میزان پرداخت مالیات خود نباشند

, **اصناف و بازاریان نگران میزان پرداخت مالیات خود نباشند, **اصناف و بازاریان نگران میزان پرداخت مالیات خود نباشند,

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در پایان با اشاره به اینکه این اطمینان را به اصناف استان می دهیم که به تمام اعتراضات و نکات آنها رسیدگی و هیچ گونه اتفاق عجیب و خارج از عرفی نسبت به سالهای قبل به وقوع نخواهد پیوست تصریح کرد: کارشناسان و شخص بنده در این ایام به صورت کامل آماده پاسخگویی و تعامل با مودیان استان هستیم تا دل نگرانی های آنها برطرف شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه