اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اخذ پول برای ثبت نام دانش آموزان غیر قانونی است/ افزایش قدمت مدارس در اصفهان و نیاز به مدارس نوساز

اخذ پول برای ثبت نام دانش آموزان غیر قانونی است/ افزایش قدمت مدارس در اصفهان و نیاز به مدارس نوساز
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص نظارت بر ثبت نام دانش آموزان گفت: ما شیوه نامه های مربوطه را ارسال کردیم و در جلسات مختلفی که داشتیم این شیوه نامه ها گفته شد، مشارکت در امر مدرسه توسط اولیا پسندیده است اما اینکه برای ثبت نام شرطی بنام پول گرفتن وجود داشته باشد را نمی پذیریم و قانونی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با صاحب نیوز در رابطه با وضعیت کمبود معلم در استان اظهار کرد: آموزش و پرورش بصورت کلی در حوزه آموزش، کمبود نیرو دارد، این کمبود در برخی از استان ها مانند استان اصفهان شدید تر است و ما نیز در رایزنی هستیم تا به روش های مختلف این کمبود معلم تامین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: تامین این کمبود بصورت بلند مدت ممکن است طول بکشد اما در کوتاه مدت، حق التدریس دادن به نیروهای آموزشی از طریق خرید خدمات و مشابه این موارد بوده که تا کنون تامین شده است، برای بلند مدت ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را باید افزایش دهند تا نیروی با کیفیت برای آموزش و پرورش تامین شود.

,

ابراهیمی در رابطه با وضعیت سرانه آموزشی در استان عنوان کرد: استان اصفهان و مخصوصا شهرهای اصفهان و شهرهای بزرگ، رشد جمعیتی ناشی از مهاجرت را دارند و تعداد جمعیتشان مرتبا رو به افزایش است، از طرفی فضای آموزشی اینگونه شهرها و خصوصا شهر اصفهان قدمتش زیاد است و بعضی از این فضاها در حال خارج شدن از گردونه استفاده هستند.

,

وی افزود: تعداد مدارسی که ساخته می شود نسبت به نیاز، کافی نیست خیران مدارس زیادی ساختند و هنوز نیز در حال ساخت مدارس هستند و با رایزنی هایی که انجام شده است تفاهم نامه مربوط به ساخت مدارس را نیز در بخشی از آنها انجام دادیم و کارها به صورت دولتی و خیر ساز پیش می رود تا مشکل کم شود.

,

محمدرضا ابراهیمی اذعان کرد: نکنه دیگر اینکه خشکسالی های چند سال اخیر باعث شده تعدادی از مدارس دچار فرونشست شود و از گردونه استفاده خارج شود به همین منظور فضای آموزشی ما نسبت به نیازمان کمتر است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای مدارسی که نیاز به بازسازی دارند دولت باید بودجه تخصیص دهد که مقداری تخصیص داده است، البته مانند گذشته نقش آفرینی خیران نیز تاثیر گذار است.

,

ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص نظارت بر ثبت نام دانش آموزان ادامه داد: ما شیوه نامه های مربوطه را ارسال کردیم و در جلسات مختلفی که داشتیم این شیوه نامه ها گفته شد، مشارکت در امر مدرسه توسط اولیا پسندیده است اما اینکه برای ثبت نام شرطی بنام پول گرفتن وجود داشته باشد را نمی پذیریم و قانونی نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه موردی وجود داشته باشد برخورد می شود، نظارت در این زمینه زیاد است و بسیاری از نظارت هایی که رخ می دهد با موضوع رسیدگی به شیوه نامه ثبت نامی است که متوجه شویم این شیوه نامه ها خوب اجرا شده یا خیر.

,

محمدرضا ابراهیمی در پایان متذکر شد: تلاش ما این است که از راه های مختلف تامین نیرو داشته باشیم، شهروندان نگرانی برای تامین نیرو نداشته باشند گرچه ما باید تلاشمان را مضاعف تر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه