اخبار داغ

آماده‌اند بسازند تا ساخته شوند؛

جهاد محرومیت‌زدایی با هجرت دانشجو پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) به تربت حیدریه

جهاد محرومیت‌زدایی با هجرت دانشجو پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) به تربت حیدریه
این روزها جهاد و خدمت بعنوان شالوده مکتب انقلاب اسلامی و تبلور جهاد و فداکاری برای محرومیت‌زدایی، گسترش عدالت اجتماعی و تبیین گفتمان انقلاب در مناطق محروم و کم‌برخوردار تربت حیدریه به منصه ظهور رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به‌منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی و توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستاها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

این طرح با اهدافی چون بهره‌گیری از اوقات فراغت جوانان و فراهم کردن زمینه و عرصه مناسب جهت فعالیت آنان، تسریع در اجرای فعالیت‌های بخش کشاورزی ، آموزش و افزایش مهارت جوانان و دانش آموختگان این بخش و در نهایت افزایش تولید و درآمد روستائیان برنامه ریزی شده که اثرات اقتصادی و اجتماعی بسیاری حاصل این حرکت است.

,

اجرای طرح، از بعد اجتماعی سبب تقویت فرهنگ مشارکت، برقراری ارتباط شغلی و تحصیلی، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری، تقویت انگیزه‌های معنوی، ایجاد محیطی سالم برای گذراندن اوقات فراغت و ایجاد حس اعتماد به نفس در بین جوانان می گردد.

,

این روزها جهاد و خدمت بعنوان شالوده مکتب انقلاب اسلامی و تبلور جهاد و فداکاری برای محرومیت‌زدایی، گسترش عدالت اجتماعی و تبیین گفتمان انقلاب در مناطق محروم و کم برخوردار تربت حیدریه به منصه ظهور رسیده است.

,

, ,

جمعی از دانشجو پاسداران دانشکده تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین علیه السلام در نخستین مرحله اجرای اردوهای جهادی سال ۱۴۰۱ وارد منطقه تربت حیدریه شدند و در چهار بخش روستایی کدکن، رخ، نسر و بایگ مستقر شدند.

,

برهمین اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه تربت حیدریه با هماهنگی بسیج سازندگی شهرستان تور خبری و رسانه ای را در منطقه رخ اجرا کردند که در این گزارش به گوشه ای از فعالیت های جهادی اشاره می شود.

,

۵۰ عرصه عمرانی در حوزه های مرمت و بهسازی و تحویل قطعی

, ۵۰ عرصه عمرانی در حوزه های مرمت و بهسازی و تحویل قطعی,

, ,

سروان محسن فتوحیان مسوول بسیج سازندگی تربت حیدریه  در حاشیه  این تور رسانه ای به خبرنگاران گفت: این نخستین مرحله اعزام دانشجو پاسداران دانشکده تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام در سال‌جاری است که به استعداد ۲۵۰ نفر بمدت ۱۰ روز در مناطق کم برخوردار و محروم روستایی تربت حیدریه حضور خواهند یافت.

,

وی از عرصه های عمران و آبادانی، آموزشی، فرهنگی اجتماعی، بهداشت، بعنوان مهمترین عرصه فعالیت این گروههای جهادی یاد کرد و گفت: مرحله نخست این اردوها در روستاهای محروم سرهنگ، علاقه، عسکرد، نسر، سربالا، احمد آباد خراعی، محمودآباد، قشر رباط، دافی رزگ، بابگ، و فدیهه برگزار می شود.

,

فتوحیان خاطر نشان کرد: در این مرحله ۵۰ عرصه عمرانی در حوزه های مرمت و بهسازی و ساخت از پایه تحویل نیازمندان و معسرین مناطق محروم روستایی می شود.

,

وی مرحله دوم این اردوها را به استعداد 250 نفر در ۱۳ تیرماه عنوان کرد و افزود: ادامه این اردوها و عرصه ها توسط گروههای جهادی دانشکده تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام در مناطق محروم اجرا می شود.

,

لزوم شبکه سازی نهادهای خدمت رسان برای رفع محرومیت زدایی/نگاه سازمانی اگر با رویکرد جهادی باشد موفق عمل می کند

, لزوم شبکه سازی نهادهای خدمت رسان برای رفع محرومیت زدایی/نگاه سازمانی اگر با رویکرد جهادی باشد موفق عمل می کند,

, ,

حجت الاسلام سید جواد علیزاده رییس شورای جهادی استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این اردوها به خبرنگاران گفت: دانشجویانی که فضای محرومیت را می چشند قاعدتاً نگاهشان در هنگام خدمت رفع محرومیت و خدمت رسانی خواهد بود و قسمت دوم کار نیز کمک به نهادهای حاکمیتی خدمت رسان است.

,

وی تصریح کرد: گاهی مصالح و منابع وجود دارد، اما نیروی انسانی لازم نیست، لذا ظرفیت نیروی انسانی با عنوان جهادگران را پای کار می آوریم.

,

علیزاده افزود: بانک اطلاعاتی قوی از عرصه های خدمتی و بانک اطلاعاتی از گروههای جهادی یک امر ضروری است و از سویی دیگر تا زمانی که نهادهای خدمت رسان و محرومیت زدایی با هم شبکه نشوند کار چندانی پیش نخواهد رفت، لذا بایستی همه نهادها و گروهها با هم شبکه بشوند که با شورای جهادی که در دولت جدید شکل گرفته امیدواریم این مشکل رفع شود.

,

رییس شورای جهادی خراسان رضوی افزود: متاسفانه گاهی اوقات یک مددجو از چند نهاد خدمت‌رسان خدمات دریافت می‌کند و ممکن است مددجوی دیگر از هیچ جای این خدمات دریافت نکند و این شیوه به کار جهادگران ضربه می زند، از طرفی کار بصورت تخصصی دنبال نمی شود.

,

وی اضافه کرد: بر همین اساس نهادهای خدمات رسان باید مشکلات را تبدیل به مسئله و سپس آن را به گروه‌های جهادی منتقل کنند تا این گروه ها جهادی با اطلاعات اولیه و با امکاناتی که افراد خیر یا بسیج سازندگی یا بنیاد علوی و بنیاد برکت در اختیارشان می‌گذارند، نسبت به فکر مشکلات محرومان اقدام کنند.

,

رییس شورای جهادی خراسان رضوی گفت: نگاه جهادی در حوزه سازمانی یک ضرورت است و این نگاه جهادی باید در ابعاد مختلف و عرصه های متعدد با تمام توان ظاهر شود.

,

سید جمال یوسف زاده رییس شورای جهادی تربت حیدریه در این خصوص گفت: از سال ۱۳۹۶ این چهارمین مرحله از اعزام دانشجو پاسداران دانشگاه امام حسین علیه السلام به مناطق محروم تربت حیدریه است که در عرصه های مختلف برای افراد نیازمند خدمت رسانی می کنند.

,

وی تصریح کرد: در سال‌جاری ۱۳۰۰ دانشجو در چندین مرحله در تربت حیدریه برای محرومیت خدمت رسانی می کنند که در حال حاضر ۲۵۰ دانشجو در کدکن، بابگ، رخ و نسر در عرصه های مرمت، ساخت و بازسازی فعالیت می کنند.

,

13 عرصه عمرانی در منطقه نسر به اتمام می رسد

, 13 عرصه عمرانی در منطقه نسر به اتمام می رسد,

, ,

مسئول گروه جهادی دانشکده تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام مستقر در منطقه نسر گفت: پنجمین روز حضور ما در این شهرستان است و مشغول سقف زنی و دیوارچینی هستیم.

,

حجت علی نقی افزود: ۱۳ عرصه را ما تحویل دادند که تاکنون کار چهار عرصه به اتمام رسیده و ۹ عرصه دیگر در حال انجام است.

,

وی گفت: بنای کار به این شکل است که 6 روزه دیوارکشی یک باب خانه را تمام کرده و سپس اقدام به سقف زنی می‌کنیم.

,

علی نقی افزود: در حوزه فرهنگی نیز با کمک چهار نفر ورحانی مستقر اقدام به برپایی دوره‌های آموزش قرائت و درک قرآن، اقامه اذان و آشنایی با شبکه های مجازی می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه