اخبار داغ

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد :

۹۸درصد درآمد مالیاتی استان یزد متعلق به ۴شرکت است

۹۸درصد درآمد مالیاتی استان یزد متعلق به ۴شرکت است
خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: حدود ۹۸درصد درآمد مالیاتی استان متعلق به ۴شرکت استان است که این شرکت ها تقریبا جنبه ملی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،علی خورشیدی در  نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه حدود ۸۵درصد درآمد مالیاتی استان متعلق به چهار شرکت بزرگ استان است اظهار داشت:این چهار شرکت تقریبا جنبه ملی دارند و در حوزه اصناف هم۵۶هزار پرونده مالیاتی وجود دارد که سهم درآمد مالیاتی استان از این قشر تنها ۲.۶درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد درآمدهای عمومی استان از حوزه مالیات است گفت: در آمدهای عمومی بین دستگاه هایی نظیر شهرداری ها، دهیاری ها و در زمینه های ورزشی و … توزیع می شود که در سال ۹۸ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۹ مبلغ ۶۳۰میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان فقط در حوزه شهرداری ها و دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری توزیع شده و در سه ماهه پایانی سال گذشته نیز.مبلغ ۴۳میلیارد تومان به مناطق حاشیه نشین اختصاص داده شده است.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان در مورد میزان وصول مالیات در استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه میزان وصول مالیات در سالهای اخیر رشد چند برابری داشته و موضوع برگشت مالیات به استان که در سالهای گذشته دلنگرانی عده ای از مسئولان استان بود به شکل قابل توجهی حل و مرتفع شده است.

,

خورشیدی  با اشاره به اینکه در سطح استان تاکنون حدود۲۸هزار اظهار نامه مالیاتی ثبت شده تصریح کرد: تاکنون مبلغ مالیات ۱۷هزار اظهار نامه مالیاتی «صفر» لحاظ شده و همچنین برای ۷هزارو۸۰۰نفر نیز مبلغ زیر ۳میلیون تومان اعمال شده و تنها برای حدود۳۰۰نفر مبلغ بالای۱۰میلیون تومان لحاظ شده است.

,

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه با تخلفات احتمالی و فرارهای مالیاتی به شدت برخورد می شود گفت: با راه اندازی سامانه سوت زنی در ماه حدود ۵۰شکایت مالیاتی در استان ثبت که ماموران این اداره تشکیل پرونده و با متخلفین برخورد می کنند.

,

خورشیدی در مورد برخی مشکلات در بازار یزد نیز تصریح کرد: مسائل به وجود آمده تنها ناشی از سوء برداشت بوده و خوشبختانه با حضور کارشناسان مالیاتی در محل اتحادیه طلافروشان و همچنین محل اتاق اصناف موضوع در حال رسیدگی است ولی این اطمینان را به بازاریان می دهیم که حامی آنها هستیم و از این لحاظ هیچ نگرانی نداشته باشند.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه بازاریان استان هوشیار هستند گفت: این اطمینان را به اصناف استان می دهیم که به تمام اعتراضات و نکات آنها رسیدگی و هیچ گونه اتفاق عجیب و خارج از عرفی نسبت به سالهای قبل به وقوع نخواهد پیوست و کارشناسان و شخص بنده در این ایام به صورت کامل آماده پاسخگویی و تعامل با مودیان استان هستیم تا دل نگرانی های آنها برطرف شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه