اخبار داغ

دبیر انجمن پاسداشت زبان فارسی مطرح کرد:

هدایت زبان فارسی به سمت مقابله با جنگ نرم دشمنان

هدایت زبان فارسی به سمت مقابله با جنگ نرم دشمنان
دبیر انجمن پاسداشت زبان فارسی گفت: این انجمن تلاش می‌کند زبان فارسی را به سمت مقابله با جنگ نرم دشمنان هدایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود توسلیان در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به فعالیت‌های انجمن پاسداشت زبان فارسی اظهار کرد: این انجمن رهبری آن دسته از موضوعات زبان فارسی را برعهده دارد که متولی خاصی ندارد، به عنوان مثال فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزه واژه‌گزینی و زبان مادری فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی اضافه کرد: براین اساس، نهادی نباید با ورود به واژه‌گزینی و زبان مادری با فرهنگستان زبان و ادب فارسی موازی‌کاری کند یا بنیاد سعدی در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در حال فعالیت است.
,
 
,
دبیر انجمن پاسداشت زبان فارسی عنوان کرد: در این انجمن نیز آن دسته از موضوعات زبان فارسی را ترویج می‌کند که در حوزه‌های سیاستگذاری، آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی فعال هستند.
,
 
,
توسلیان متذکر شد: با این اقدام شأن زبان فارسی حفظ می‌شود و در نهایت زبان فارسی باید در حوزه جنگ نرم کارکرد داشته باشد و انجمن پاسداشت زبان فارسی با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی، زبان‌پژوهشی و زبان‌شناسی به وظیفه خود در این راستا عمل می‌کند.
,
 
,
وی با اعلام برگزاری چهارمین برنامه از سلسله نشست‌های زبان‌شناسی یادآور شد: این نشست با حضور پویا امامی، علیرضا نادری و مهدی صالحی برگزار شد و با عنوان «زبان چگونه جهان ما را می‌سازد» با حضور مخاطبان برپا شد.
,
 
,
دبیر انجمن پاسداشت زبان فارسی تأکید کرد: در نشست زبان‌شناسی فرآیند مدل‌سازی در حوزه‌های مختلف در قابل برنامه‌های زبان‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت، به عنوان مثال روش اندیشه یک صاحب‌نظر استخراج و با استفاده از این روش اثر هنری خلق می‌شود.
,
 
,
توسلیان بیان کرد: همچنین پویا امامی مدرس زبان‌شناسی که لغت «موران» سهروردی را مورد بررسی قرار داده و روش داستان‌گویی و فکری سهروردی را استخراج کرده بود، براساس آن برای کودکان شرح داستان نگاشته بود.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: این روش چیزی در حد «معجزه» بود که روش فکری یک اندیشمند استخراج شده و به صورت داستان شرح داده شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه