اخبار داغ

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران مطرح کرد:

«فردگرایی» عامل مهم عدم جامعه‌پذیری جوانان

«فردگرایی» عامل مهم عدم جامعه‌پذیری جوانان
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به نقش عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در فردگرایی، گفت: با کاهش تعداد خانواده‌های گسترده، به مرور جامعه رو به فردگرایی رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل چرایی آسیب‌ اجتماعی با موضوع فردگرایی جوانان اظهار کرد: مسائل اجتماعی و فردی دو مقوله متفاوت هستند و نمی‌توان این دو مقوله را در یک راستا بررسی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: به عنوان مثال فردی که رفتارهای نامتعارف دارد، می‌توان با دانش‌های روانشناسانه او را مداوا کرد، اما در صورتی که این حرکات از حد خود بگذرد تبدیل به مسئله اجتماعی خواهد شد و در بلندمدت جامعه را با مشکل مواجه خواهد کرد.
,
 
,
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران بیان کرد: مسئله اجتماعی معلولی از علت‌ها است و فرد و اجتماع در رسیدن جامعه به سمت آسیب نقش دارند.
,
 
,
این آسیب‌شناس اجتماعی یادآور شد: دلایل زیادی وجود دارد که فرد به سمت فردگرایی هدایت می‌شود، البته پیش از انقلاب فردگرایی در ایران زیاد بود و این مسئله اجتماعی شد.
,
 
,
اقلیما در پاسخ این سوال که چه عواملی موجب می‌شود که یک فرد به سمت فردگرایی سوق پیدا کند؟ بیان کرد: نخستین عامل آن است که جامعه از سنتی به سمت صنعتی سوق پیدا کرده است و قائدتاً باید خانواده‌ها به سمت گروه شدن حرکت کنند، در حالی که اینگونه نیست و خانواده‌های تکی بیشتر مشاهده می‌شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موجب می‌شود یک فرد به سمت فردگرایی حرکت کند، افزود: با کاهش تعداد خانواده‌های گسترده به مرور جامعه رو به فردگرایی رفت؛ علت آن بود که موضوعات مالی و اقتصادی جای موضوعات خانوادگی را گرفته است.
,
 
,
این آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه احترام به فرد در واقع احترام به خانواده است، تبیین کرد: در شهرهای کوچک نظارت‌های اجتماعی وجود داشت و شخص به راحتی قادر نبود تخلفی انجام دهد، اما وقتی شهرها بزرگ‌تر شدند این نظارت‌ها نیز کاهش پیدا کرد.
,
 
,
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران عنوان کرد: فقر، تورم، بیکاری و ... موجب شده تا هر فرد به فکر مشکلات خود باشد و برای رفع مشکلات تلاش کند و این جامعه‌پذیری را به شدت کاهش داده است.
,
 
,
اقلیما ادامه داد: با زندگی فردی (به جای زندگی گروهی) فرد حتی ارتباط عاطفی خوبی با خانواده و اطرافیانش ندارد و این آسیب بزرگی برای یک جامعه به شمار می‌رود.
,
 
,
وی عنوان کرد: نبود امنیت شغلی، اجتماعی و اقتصادی افراد را از یکدیگر سرد کرده و این موجب شده فرد تمایلی به همنوعان خود نداشته باشد.
,
 
,
این آسیب‌شناس اجتماعی متذکر شد: نکته دیگر اطمینان نداشتن فرد به فرد دیگر و جامعه است و این عدم اطمینان خطر بزرگی است که جامعه را دچار آسیب می‌کند.
,
 
,
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در ادامه توضیح داد: نبود اعتماد فرد به خانواده، دوستان، اطرافیان و همکاران جامعه را با خطر فردگرایی مواجه کرده و برای مقابله با این خطر بالقوه دولت، مسئولان و مردم باید پای کار باشند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه