اخبار داغ

رنجی که پایان ندارد؛

چشم‌انتظاری ۶ ماهه برای دریافت حقوق/ قصه هزار و یک درد کارگران شهرداری خرم‌آباد

چشم‌انتظاری ۶ ماهه برای دریافت حقوق/ قصه هزار و یک درد کارگران شهرداری خرم‌آباد
کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد خواستار دریافت معوقات ۶ ماهه خود هستند ولی مسئولان ذی‌ربط بی‌توجه از کنار این مسئله عبور کرده و پاسخی نداده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، قشر کارگری از محروم‌ترین افراد جامعه به شمار رفته و با عدم حقوق مکفی، نداشتن امنیت شغلی و عدم توجه مطلوب به آنان در وضعیتی به سر می‌برند که گذراندن زندگی را سخت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

رنج تمام‌نشدنی کارگران شهرداری در راستای مطالبات به حقشان مبنی بر رعایت پرداخت به‌موقع حقوق ماهیانه و بیمه نمودن آنان توسط پیمانکاران ذی‌ربط، به بحرانی تبدیل‌شده که هر بار که این قشر زحمتکش اگر اعتراضی نیز داشته باشند، صدایشان کمتر شنیده می‌شود.

,

این کارگران حوزه خدماتی در تمام ایام کرونا حتی یک روز تعطیلی هم نداشته‌اند بلکه در دوران اوج این بیماری، علی‌رغم میل باطنی برای گذراندن زندگی، مجبور به فعالیت بوده‌اند.

,

, ,

وضعیت پرداخت حقوق‌ها مطلوب نیست

, وضعیت پرداخت حقوق‌ها مطلوب نیست, وضعیت پرداخت حقوق‌ها مطلوب نیست,

محمد مهدوی از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: وضعیت پرداخت حقوق در این اوضاع اقتصادی، مطلوب نیست و متأسفانه شهرداری هر دو سه ماه یک‌بار حقوق را پرداخت می‌کند، درحالی‌که بنده مستأجر هستم و به‌جز این کار شغل دیگری ندارم و تنها زندگی خود را با یارانه می‌گذرانیم که آن‌هم جوابگو نیست.

,

وی افزود: متأسفانه وضعیت پرداخت بیمه‌ها نیز مناسب نیست و هرچند ماه یک‌بار آن‌ها را پرداخت می‌کنند؛ وقتی از مسئولان ذی‌ربط می‌پرسیم که چرا بیمه‌ها را پرداخت نمی‌کنید، به حرف ما توجهی نکرده و پاسخی هم نمی‌دهند.

,

این کارگر شهرداری عنوان کرد: حقوق ما کارگری و به میزان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و چیزی به اسم حق اولاد، خانواده، مسکن و… را نیز دریافت نمی‌کنیم ولی بااین‌حال این مبلغ ناچیز را نیز هرچند ماه یک‌بار پرداخت می‌کنند.

,
,
, ,

رنج تمام‌نشدنی کارگران شهرداری برای دریافت معوقات

, رنج تمام‌نشدنی کارگران شهرداری برای دریافت معوقات, رنج تمام‌نشدنی کارگران شهرداری برای دریافت معوقات,

علیرضا میبدی از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای امسال، تنها حقوق یک ماه ما را پرداخت کرده‌اند، از طرفی هم فقط این کار را داریم و جای دیگر مشغول نیستیم و از طرفی دیگر نیز به دلیل کهولت سن نمی‌توانیم در جای دیگر کار کنیم.

,

وی افزود: در این وضعیت اقتصادی که قیمت‌ها لحظه‌ای افزایش می‌یابند نه‌تنها حقوق ما را پرداخت نکرده‌اند بلکه حتی نمی‌دانیم این ماه نیز حقوقمان را پرداخت می‌کنند یا خیر!

,

این کارگر شهرداری عنوان کرد: متأسفانه سه سال است که شهرداری لباس و دستکش نیز برای ما تهیه نکرده‌اند و حتی این چکمه‌ها را نیز خودمان خریداری کرده‌ایم، از طرفی وقتی اعتراض می‌کنیم حتی پاسخمان را نمی‌دهند.

,

وی تصریح کرد: ما یک خانواده هفت نفره هستیم که تنها حقوق ما همین مقدار اندک است که آن را نیز پرداخت نمی‌کنند و از طرفی هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، یک‌بار به وضع موجود اعتراض کردیم ولی مارا اخراج کردند و بعد مجدد مشغول شدیم.

,
,
, ,

نگرانی کارگران شهرداری از عدم افزایش حقوق

, نگرانی کارگران شهرداری از عدم افزایش حقوق, نگرانی کارگران شهرداری از عدم افزایش حقوق,

اکبر امیدی از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: از ابتدای سال تنها دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت نموده‌ام و متأسفانه به ما اعلام نکرده‌اند که امسال حقوق چقدر افزایش یافته و در سال جدید به چه مبلغی رسیده است.

,

وی افزود: برخی سازمان‌ها اعلام می‌کنند ما باید حداقل شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه دریافت کنیم ولی متأسفانه شهرداری و پیمانکارها هیچ‌کدام اقدامی در این راستا ندارند.

,

این کارگر شهرداری عنوان کرد: مقصر اصلی وضعیت کنونی شهرداری، به شورای شهر برمی‌گردد؛ شورای شهر وضعیت نامناسبی را فراهم کرده است، در گذشته پارکی که ۲۰ کارگر داشت، در حال حاضر تنها ۴-۵ نفر در آن کار می‌کنند چون شهرداری می‌خواهد هزینه‌های خود را کاهش دهد و سود آن در جیب خودشان برود؛ حتی در گذشته تپه شهدای خرم‌آباد ۶-۷ کارگر شهرداری داشت اما در حال حاضر تنها سرکارگر آن‌ها در آنجا کار می‌کند و همه آن‌ها را اخراج کرده‌اند؛ ما دو شیفته کار می‌کنیم ولی بااین‌حال اصلاً نمی‌توانیم هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنیم.

,

, ,

وضعیت سخت و طاقت‌فرسای کارگری

, وضعیت سخت و طاقت‌فرسای کارگری, وضعیت سخت و طاقت‌فرسای کارگری,

محمدرضا دهقان از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: من بیمه‌شده‌ام و تنها به خاطر بیمه در اینجا کار می‌کنم؛ حقوق ما تقریباً هر ۳ تا ۶ ماه یک‌بار پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر من با پدر و مادرم زندگی می‌کنم و هزینه‌ زندگی آنچنانی ندارم ولی اگر خانواده تشکیل بدهم با این وضعیت، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوم.

,

وی افزود: از ۵ صبح کار ما شروع می‌شود و تا ۶ عصر ادامه دارد وضعیت بسیار سخت است، ولی تحمل آن فقط به خاطر بیمه‌مان است.

,

لباس و کفش مخصوص کار نداریم

, لباس و کفش مخصوص کار نداریم, لباس و کفش مخصوص کار نداریم,

احمدرضا احمدی یکی دیگر از کارگران شهرداری و فضای سبز خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متأسفانه شهرداری حقوق ما را به‌صورت منظم پرداخت نمی‌کند و در حال حاضر حقوق اردیبهشت نیز پرداخت‌نشده است؛ در این وضعیت اقتصادی که هر لحظه قیمت‌ها افزایش می‌یابد، حتی نمی‌توانیم خریدهای روزانه را انجام دهیم.

,

وی افزود: ما از صبح زود تا غروب کار می‌کنیم ولی بااین‌حال تنها حقوق ما ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که آن را نیز پرداخت نمی‌کنند؛ الآن سه سال است که حتی لباس، دستکش یا کفشی برای کار ما تهیه نکرده‌اند و بالباس‌های کهنه و رنگ و رو رفته‌ سه سال قبل کار می‌کنیم.

,

, ,

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به اینکه کارگران شهرداری از اقشار ضعیف جامعه هستند و زندگی را به‌سختی می‌گذرانند، می‌طلبد پیمانکاران و مسئولان ذی‌ربط در این راستا اهتمام ویژه‌ای برای پرداخت به‌موقع حقوق و رعایت حقوق بیمه‌ای آنان را داشته باشند و به احوالاتشان رسیدگی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه