اخبار داغ

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد؛

تکمیل ۱۸۰ پروژه ناتمام در خراسان شمالی/ تصویب اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق عدالت و پیشرفت به استان

تکمیل ۱۸۰ پروژه ناتمام در خراسان شمالی/ تصویب اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق عدالت و پیشرفت به استان
پارسی پور گفت: در سال مالی ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عمرانی استانی، ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۸۰ پروژه ناتمام استان صرف شد که این پروژه ها تکمیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک با اشاره به اعتبارات مصوب سال مالی 1400 ( سی و یکم تیر ماه 1400- سی و یکم تیر ماه 1401) اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استانی مصوب خراسان شمالی در بودجه سال مالی 1400، مبلغ یک هزار و 750 میلیارد تومان بود که تا به کنون از این اعتبار مصوب 961 میلیارد تومان آن ابلاغ شده و اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پارسی پور همچنین افزود: در بودجه سال مالی 1400 اختصاص 343 میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای پروژه های عمرانی ملی در استان نیز مصوب شده بود که باید از سوی وزارتخانه های ذی ربط هزینه می شدند.

,


وجود یک هزار و 800 پروژه ناتمام در استان

,
, وجود یک هزار و 800 پروژه ناتمام در استان, وجود یک هزار و 800 پروژه ناتمام در استان,

وی در ادامه با اشاره به وجود یک هزار و 800 پروژه ناتمام در استان، اعلام کرد: در سال مالی 1400 تصمیم بر این شد که از محل اعتبارات عمرانی استانی اختصاص یافته به خراسان شمالی برای یک هزار و 86 پروژه ناتمام تامین اعتبار انجام شود که در همین راستا، در سال مالی جاری 180 پروژه ناتمام با صرف 255 میلیارد تومان اعتبار عمرانی، تکمیل و بهره برداری شدند.

,

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد اصلی این پروژه ها، زیرساختی و اقتصادی بوده اند که بیشتر در فصول حمل و نقل، کشاورزی و آب روستایی قرار دارند.

,

وی در ادامه درباره بودجه مصوب سال مالی 1401 خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در بودجه مصوب سال مالی 1401 خراسان شمالی، مبلغ دو هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ( اعتبارات عمرانی) مد نظر قرار گرفته است که صرف خواهد شد.

,

پارسی پور افزود: از این اعتبار مصوب، یک هزار و 225 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی استانی تعریف شده است که هزینه می شود.

,

 

,

ابلاغ یک هزار و 225 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای

, ابلاغ یک هزار و 225 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای, ابلاغ یک هزار و 225 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای,

وی خاطرنشان کرد: ابلاغ یک هزار و 225 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به استان به عنوان بودجه عمرانی استانی در سال مالی 1401 در مقایسه با سال مالی 1400 تا 31 درصد رشد داشته است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی عنوان کرد: از یک هزار و 225 میلیارد تومان اعتبارات بودجه عمرانی استانی خراسان شمالی فعلا 938 میلیارد تومان آن به عنوان سهم شهرستان ها در سال مالی 1401 اختصاص خواهد یافت.

,

وی افزود: از این اعتبار مصوب، سهم شهرستان اسفراین 14.5 درصد، سهم شهرستان بجنورد 25.5 درصد، سهم شهرستان شیروان 15 درصد، سهم شهرستان جاجرم 6.5 درصد، سهم شهرستان راز و جرگلان 10.5 درصد، سهم شهرستان فاروج 9 درصد، سهم شهرستان گرمه پنج درصد و سهم شهرستان مانه و سملقان نیز 14 درصد هستند.

,

پارسی پور بیان کرد: سهم فصول دستگاه های اجرایی استان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان در سال مالی 1401 به ترتیب فصل حمل و نقل 22.5 درصد، سهم کشاورزی 12 درصد، سهم آب و فاضلاب 12 درصد، سهم توسعه و خدمات شهری و روستایی 10 درصد، سهم منابع آب هشت درصد، سهم صنعت و معدن پنج درصد، سهم آموزش و پرورش پنج درصد، سهم اداره عمومی سه درصد، سهم فرهنگ عمومی سه درصد، سهم ورزش 2.4 درصد، سهم انرژی 2.3 درصد، سهم بهداشت دو درصد، سهم دین و مذهب دو درصد، سهم گردشگری دو درصد همچنین سهم نظم و امنیت عمومی، بازرگانی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه ای هر کدام یک درصد هستند.

,

وی یادآور شد: در بودجه مصوب سال مالی 1401 خراسان شمالی مبلغ 325 میلیارد تومان به عنوان بودجه توازن ملی برای صرف در پروژه های ملی تعریف شده، دارد که هنوز به استان ابلاغ نشده است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین افزود: در بودجه مصوب سال مالی 1401 خراسان شمالی، سهم اعتبارات استان از محل سه درصد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی مبلغ 219 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال مالی 1400 تا 113 درصد رشد داشته است.

,


اختصاص دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی در سال 1401

,
, اختصاص دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی در سال 1401, اختصاص دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی در سال 1401,

وی همچنین به فعالیت صندوق عدالت و پیشرفت نیز اشاره کرد و گفت: در سال مالی 1401، اختصاص دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی با هدف هزینه کرد برای تامین زیرساخت ها، تقویت شبکه اقتصادی شامل تکمیل حلقه های زنجیره های تولیدی در بخش های کشاورزی و صنعتی همچنین تقویت بخش خصوصی مصوب شده است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز دستورالعمل نحوه بهره گیری از اعتبارات این صندوق ابلاغ نشده، عنوان کرد: خراسان شمالی پیشنهاد داده است که اعتبارات این صندوق در قالب تسهیلات همچنین کمک های فنی و اعتباری اختصاص داده شوند تا بتوان برای تقویت بهره وری در تولید و حمایت از بخش خصوصی صرف کرد.

,

وی در ادامه درباره اعتبارات هزینه ای مصوب خراسان شمالی در قانون بودجه سال مالی 1401 نیز اظهار کرد: اعتبار هزینه ای مصوب استان در سال مالی 1401 مبلغ 513 میلیارد تومان است درحالیکه این اعتبار مصوب در سال مالی 1400 مبلغ 417 میلیارد تومان بود.

,

پارسی پور افزود: از اعتبار هزینه ای مصوب 513 میلیارد تومان برای استان مبلغ 375 میلیارد تومان آن برای حقوق، مزایا و عیدی پرسنل اداری استان هزینه خواهد شد.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره علل جابجایی اعتبارات مصوب استان ها در هر سال مالی نیز اظهار کرد: کمبود زمان از جمله علل بسیار مهم در جابجایی اعتبارات اختصاص یافته در هر سال مالی است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: زمانیکه اعتبارات مصوب در طول یک سال مالی دیر به استان ها اختصاص داده می شوند، در عین حال، هزینه کرد آن نیز مشمول انجام فرآیند های برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می شود که احتمال برگشت اعتبار اختصاص یافته بوجود می آید، بنابراین برای حفظ این اعتبار دیر اختصاص یافته، طی هماهنگی های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به سوی صرف در پروژه های دیگر هدایت و جابجا می شود.

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که استان ها انتظار دارند در هر سال مالی اعتبارات مصوب زودتر به استان ها و به ویژه استان های کم برخوردار اختصاص داده شوند و یا اینکه تمدید هزینه کرد سال مالی در دستور کار قرار گیرد.

,

پارسی پور خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در برخی از مواقع علل اجتماعی، فنی و حقوقی نیز مانع جذب به موقع اعتبارات اختصاص یافته می شوند که جابجایی اعتبار در دستور کار قرار می گیرد.

,

 

,

تا پایان سال مالی 1399 هیچ اعتبار استانی اختصاص یافته به خراسان شمالی به خزانه برگشت نخورده اند

, تا پایان سال مالی 1399 هیچ اعتبار استانی اختصاص یافته به خراسان شمالی به خزانه برگشت نخورده اند, تا پایان سال مالی 1399 هیچ اعتبار استانی اختصاص یافته به خراسان شمالی به خزانه برگشت نخورده اند,

وی در ادامه اظهار کرد: با این وجود، تا پایان سال مالی 1399 هیچ اعتبار استانی اختصاص یافته به خراسان شمالی به خزانه برگشت نخورده اند و اعتبارات دیر اختصاص یافته را نیز با جابجایی در سایر پروژه ها مدیریت کردیم.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: البته شاید مبالغی از اعتبارات ملی ابلاغ شده برای صرف در پروژه های عمرانی ملی خراسان شمالی برگشت خورده باشند که هزینه کرد آنها در دستور کار وزارتخانه های ذی ربط است.

,

وی در ادامه اظهار کرد: در سال مالی 1400 به تمامی دستگاه های اجرایی استان اعلام شد برای جلوگیری از برگشت اعتبارات اختصاص یافته، پروژه های جایگزین دارای صورت وضعیت مالی آماده را به منظور جابجایی اعتبارات آماده کنند.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین یادآور شد: دستگاه های اجرایی مکلف شده اند که برای اجرای پروژه هایی که دیر تامین اعتبار شده اند، ابتدا عوارض شهرداری را با دریافت اعتبارات بپردازند.

,

پارسی پور در خاتمه اعلام کرد: دولت همچنین اعلام کرده است که در سال مالی 1401 جابجایی اعتبارات در پروژه ها باید فقط درون دستگاهی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه