اخبار داغ

امام جمعه سرپل ذهاب مطرح کرد؛

ضرورت پیگیری جدی دولت برای بازگشایی مرزهای کرمانشاه/ بازگشایی مرز خسروی دائمی شود

ضرورت پیگیری جدی دولت برای بازگشایی مرزهای کرمانشاه/ بازگشایی مرز خسروی دائمی شود
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب گفت: دولت محترم به صورت ویژه به موضوع بازگشایی مرزهای خسروی و سومار ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، اظهار داشت: این ایام شاهد هستیم مسئولین استانی در راس آنها، استاندار محترم به طور جدی پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستند که اتفاقی مبارک و آرزوی مردم استان کرمانشاه به ویژه شهرستانهای غربی استان از جمله قصرشیرین و سرپلذهاب است.

وی افزود: امیدواریم همان گونه که در طول سال‌های گذشته، استان کرمانشاه محل گذر زوار امام حسین(ع) بوده این توفیق در این ایام هم نصیب مردم استان کرمانشاه شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: کشور عراق شرایط خاص خود را دارد و در راستای بازگشایی مرز خسروی مشکلاتی وجود داشت اما با پیگیری های مسئولین کشوری و استانی تفاهم هایی صورت گرفته و جلساتی برای فراهم آوردن مقدمات بازگشایی این مرز  با حضور مسئولین استانی و  شهرستانی به صورت رسمی در قصرشیرین برگزار شده است‌.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تدابیر مسئولان و عنایت امام حسین(ع) شاهد بازگشایی این مرز باشیم که ظرفیت بزرگی برای اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و شناخت مردم نسبت به فرهنگ ائمه اطهار(ع) به ویژه مکتب امام حسین(ع) محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه امیدواریم مردم ما بتوانند نهایت بهره برداری معنوی را از بازگشایی مرز خسروی، داشته باشند، خاطرنشان کرد: مرز خسروی از قدیمی ترین مرزها و نزدیک ترین مسیر برای تردد زوار عتبات عالیات است.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: مدتها بود همه چشم انداز وقوع  رخداد و گشایشی در راستای بازگشایی مرز خسروی بودند که امیدواریم این بازگشایی نه به صورت مقطعی بلکه به صورت مستمر ایجاد شود و زوار بتوانند از این مسیر به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی با بیان اینکه معتقد هستیم هرجا زائر امام حسین(ع) قدم بگذارد به برکت ایشان، محل قدوم شان، محل نزول برکات الهی خواهد شد، افزود: اگر مرز خسروی دوباره به صورت مستمر بازگشایی شود، اتفاقات خوب و مبارکی رخ می دهد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: امروز آحاد مردم می پرسند آیا مسئولان به صورت ویژه پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستند آیا برای اربعین امسال این مرز بازگشایی خواهد شد که با وعده های مسئولان امیدوار به بازگشایی آن هستیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات مربوط به بازگشایی مرز خسروی در داخل ایران انجام می شود که مقدمات آن توسط مردم و مسئولان فراهم خواهد شد اما بخش مهمتر رایزنی با طرف عراقی و اخذ قول مساعد از آنها است که در این راستا باید به صورت محکم در سطح وزارت خانه ها پیگیری هایی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید به صورت خاص و ویژه شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم تا زوار بدون دغدغه از این مرز عبور کنند، افزود: اگر بخواهیم تنها به صحبت های برخی از مسئولان محلی کشور عراقی دلخوش کنیم ممکن است آن اتفاق مهم در بحث بازگشایی مرز خسروی رخ ندهد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: ما خاطرات تلخی از گذشته داریم که لازم است مسئولان به آن توجه کنند چه اینکه قبلا عده ای به نیت زیارت قبر امام حسین(ع) از اقصی نقاط کشور به این مرز می آمدند، آنجا معطل می شدند اما در نهایت بازگردانده می شدند اکنون ما نمی خواهیم آن اتفاقات تلخ و نگرانی های زوار دوباره تکرار شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: باید به طور جدی رایزنی با طرف عراقی انجام شود و مقدمات بازگشایی همیشگی مرز خسروی در هردو طرف فراهم شود زیرا در مرز بین المللی خسروی به عنوان نزدیک ترین مسیر به حرم امام حسین(ع) همه زیرساختها فراهم است برهمین مبنا می طلبد دولت محترم به صورت ویژه به این موضوع ورود کند تا در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مرزهای خسروی و سومار باشیم که انتظار دیرینه مردم به پایان رسد.

وی عنوان کرد: همان گونه که در سالهای گذشته مرز خسروی محل تردد زوار امام حسین(ع) بوده امیدواریم این آب و خاک دوباره به قدوم زائران حرم امام حسین(ع) متبرک شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه