اخبار داغ

سازمان هلال احمر اعلام کرد؛

انتشار فراخوان ثبت نام کادر درمان برای خدمت به زائران ایرانی در اربعین حسینی

انتشار فراخوان ثبت نام کادر درمان برای خدمت به زائران ایرانی در اربعین حسینی
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: باتوجه به ضرورت استفاده از کادر درمانی مجرب برای خدمت رسانی به زائرین ایرانی در اربعین حسینی، فراخوان دعوت از کادر درمان و پزشکی ازطریق سایت مرکز پزشکی حج و زیارت به نشانی اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جمعیت هلال احمر اخرین حضور میلیونی زائران ایرانی به عتبات عالیات در اربعین حسینی به سال ۹۸ برمی گردد که حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کشور ایران به عراق سفر کردند. با بروز و شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ هیچ زائر ایرانی به کشور عراق برای زیارت اربعین مشرف نشد اما در سال ۱۴۰۰ بنا بر مصوبه ستاد اربعین حسینی ۶۰ هزار نیرو از هیات ها و مواکب از طریق مرز هوایی و تعدادی از هم وطنان نیز برای پیاده روی اربعین از طریق مرز زمینی به عراق سفر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بنابراین گزارش در صورت مذاکره و توافق بین ایران و عراق، اربعین حسینی امسال شاهد حضور میلیونی زائر ایرانی به در کربلای معلی خواهیم بود و در این بین ارائه خدمات بهداشت و درمان زائران ایرانی، موضوع بسیار مهمی است که مسئولیت آن بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است.  
,
 
,
دکتر حسین فضلی معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر می گوید: اقدامات و برنامه ریزی های اولیه را براساس ظرفیت‌ها، تجربیات سال‌های گذشته و توافقات با مسئولان عراقی انجام داده ایم تا زائران ایرانی در اربعین با کمترین دغدغه در حوزه بهداشت و درمان روبرو باشند.  
,
 
,
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر می گوید: با توجه به حضور میلیونی زائران ایرانی و در صورت مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی درمانگاه های جمعیت هلال احمر در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و هم چنین مسیر پیاده روی نجف به کربلای معلی دایر و آماده ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی است.
,
 
,
فضلی گفت: در سال های گذشته زائران ایرانی از طریق مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه در ایام اربعین عازم کشور عراق بودند اما امسال با توافق ۲ کشور ایران و عراق احتمال خروج و ورود ایرانیان از مرز خسروی و سومار نیز فراهم خواهد شد.
,
 
,
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد : تزریق ۲ دوز واکسن کرونا از شرایط الزامی ورود به عراق است و زائران ایرانی باید هنگام خروج از مرز (زمینی- هوایی) کارت واکسن به زبان لاتین(بین المللی) همراه داشته باشند.  
,
 
,
مدت زمان حضور تیم درمان در عراق حداقل ۱۵ روز است
, مدت زمان حضور تیم درمان در عراق حداقل ۱۵ روز است,
 
,
با توجه به ضرورت استفاده از کادر درمانی مجرب برای خدمت رسانی به زائرین ایرانی در اربعین حسینی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر طبق سنوات گذشته فراخوان دعوت از کادر درمان و پزشکی را از طریق سایت این مرکز www.hmc.ir  اعلام کرده است.
,
 
,
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: کادر درمان پزشکی پس از تکمیل فرم فراخوان وارد مرحله آزمون و مصاحبه خواهند شد و در نهایت اسامی پذیرفته شدگان در سایت مرکز پزشکی اعلام می شود.
,
 
,
به گفته فضلی مدت زمان حضور تیم درمان در عراق حداقل ۱۵ روز خواهد بود و بنا به درخواست ستاد مرکزی اربعین معمولا از ۱۰ لغایت ۲۲ ماه صفر خدمت رسانی درمانی به زائران ایرانی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کشور عراق انجام خواهد شد.  
,
 
,
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر افزود: تمامی پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، قلب و عروق، طب اورژانس، کودکان، زنان، ارتوپد، جراح عمومی، پزشک روانپزشک، تکنسین فوریت های پزشکی، تکنسین آزمایشگاه، پرستار، کارشناسان مبارزه با بیماری ها، کارشناس بهداشت عمومی و محیط و مترجمان مسلط به زبان عربی جهت حضور در کشور عراق به سایت مرکز پزشکی مراجعه و فرم ویژه جهت اربعین حسینی را تکمیل کنند.
,
 
,
مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر پیش بینی کرده است با توجه به تغییر فصل برگزاری مراسم اربعین حسینی و ضرورت توجه زائران به موضوعات بهداشتی متناسب با شرایط جوی، نکات آموزشی- بهداشتی قبل، حین و بعد از سفر آماده و به شکل گسترده اطلاع رسانی شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه