اخبار داغ

رئیس سابق موسسه عالی بانکداری:

قانون فانتزی بانکداری بدون ربا بانک‌ها را به این روز انداخت

قانون فانتزی بانکداری بدون ربا بانک‌ها را به این روز انداخت
رئیس سابق موسسه عالی بانکداری با بیان اینکه قانون فانتزی بانکداری بدون ربا بانک‌ها را به این روز انداخت، گفت: تا زمانی که روابط ظالمانه مالی در برخی بانک‌ها وجود داشته باشد به اهداف افق ۱۴۰۴ نخواهیم رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد طبیبیان، رئیس سابق موسسه عالی بانکداری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر بانکداری اسلامی در راستای دستیابی به ایده‌آل‌ها در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: سال‌هاست در زمینه بانکداری اسلامی مطالعه می‌کنم و علاقه داشتم در این راستا کمک کنم، اما به این نتیجه رسیدم که ربا (مربوط به روابط ظالمانه پول) و ارتباط مالی و پرداخت‌های ظالمانه تحقق بانکداری اسلامی را به تأخیر می‌اندازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی اضافه کرد: بهره نیز پاداش پس‌انداز بوده و در سوره بقره آمده که نباید ربا وجود داشته باشد و ربا ظلم به فرد است.
,
 
,
رئیس سابق موسسه عالی بانکداری عنوان کرد: در صورتی که بانک پس‌انداز مردم را تحویل بگیرد و با آن تورم بالا برود، این ظلم به مردم است و برعکس اگر فردی ربا بگیرد باز هم ظلم به مملکت و مردم خود انجام داده است.
,
 
,
طبیبیان یادآور شد: در قالب فعلی قانون بانکداری اسلامی و قانون بانکداری بدون ربا معنا پیدا نمی‌کند و در سال ۱۳۶۴ که این قانون تصویب شد تاکنون گام جدی برای تحقق این قانون برداشته نشده است.
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه قانون بانکداری بدون ربا قانون فانتزی بود، توضیح داد: بسیاری از مشکلات سیستم بانکی کشور ناشی از عدم تحقق قانون بانکداری بدون ربا ایجاد شده و اگر به فکر ایجاد بانکداری اسلامی هستیم باید روابط پولی ظالمانه را از برخی بانک‌ها بزداییم.
,
 
,
رئیس سابق موسسه عالی بانکداری با بیان اینکه در حوزه بانکداری اسلامی به افق ۱۴۰۴ نزدیک هم نشده‌ایم، مطرح کرد: این صحبت‌ها جنبه سیاسی دارد و سوال این است که آیا شرایط بانکداری در ایران بهبود پیدا کرده است؟ من می‌گویم خیر.
,
 
,
طبیبیان متذکر شد: تا زمانی که روابط ظالمانه مالی در برخی بانک‌ها وجود داشته باشد به بهبود نخواهیم رسید و باید از وقاع رانت و سوءاسفاده مالی در بانک‌ها جلوگیری شود تا بتوان به بانکداری اسلامی امیدوار بود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه