اخبار داغ

عضو هیئت عامل سازمان بنادر:

قرارداد بلندمدت اپراتوری بندر چابهار با هندیها تعیین تکلیف می شود

قرارداد بلندمدت اپراتوری بندر چابهار با هندیها تعیین تکلیف می شود
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی از پیگیری برای رفع موانع امضای قرارداد ۱۰ ساله واگذاری اپراتوری بندر چابهار با طرف هندی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن بیک محمدلو در گفت وگویی درباره همکاری ایران با کشورهای منطقه در خصوص بندر چابهار اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم تعامل با همسایگان است. یکی از کارهایی که در دوره جدید سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری می‌شود، پیگیری ارتباطات با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت‌های آنها در ایجاد ترافیک بار و بهره مندی از این مجموعه‌ها در کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سازمان بنادر درصد زیادی از آن را با هماهنگی دستگاه سیاست خارجی بر عهده خواهد داشت؛ ما کلیه ظرفیت‌هایی که می‌توانند کشورهای CIS برای سرمایه گذاری و مشارکت د ر این کریدور را فراهم کنند، آماده کرده‌ایم؛ طبعاً باید هم ویژگی قیمت و سرعت مورد توجه واقع شود؛ قراردادی با هندی‌ها داریم که پیگیری‌های زیادی برای فعال شدن این قرارداد داریم.

,

معاون مدیریت و برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از حضور کشورهای دیگر هم برای مشارکت در توسعه کشور به هر نحوی استقبال می‌کنیم و زمینه آن را با قوانین و مقررات موجود، فراهم خواهیم کرد.

,

وی درباره قرارداد موقت اپراتوری بندر چابهار با هندی‌ها اظهار کرد: این قرارداد یک بحث حقوقی دارد و در حال رسیدگی حقوقی به آن هستیم؛ موضوع آن، تعیین مرجع رسیدگی به اختلافات احتمالی ایران و هند در خصوص قرارداد واگذاری اپراتوری بندر چابهار به شرکت هندی است.

,

بیک محمدلو یادآور شد: بحث بر روی متن قرارداد است و از آنجایی که یک قرارداد بین المللی است، در مجلس در دست بررسی است.

,

وی در خصوص انتقال بار روسیه به هند از طریق ایران گفت: در سفر آقای نوواک معاون نخست وزیر روسیه به تهران، تقاضای عبور بارهای خود از مسیر ایران را داشتند؛ اما نکته مهم این است که به سرعت تمهیداتی بیندیشیم که اتصال بنادر شمالی به خط آهن با تکمیل مسیر رشت-آستارا را فراهم کنیم؛ همچنین اجرای راه آهن چابهار-زاهدان تسریع شود.

,

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه از ورود سایر سرمایه گذاران در توسعه بندر چابهار استقبال می‌کنیم، ادامه داد: ولی این مسأله به معنی حذف هندی‌ها از بندر چابهار نیست.

,

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است چینی‌ها جایگزین هند در توسعه بندر چابهار شوند؟ گفت: چنین بحثی وجود ندارد.

,

بیک محمدلو درباره تجهیزاتی که قرار بود هندی‌ها به بندر چابهار بیاورند بیان کرد: هندی جرثقیل‌هایی را به این بندر منتقل کرده‌اند ولی باید به مرحله سوار شدن این تجهیزات در محل خود برسد؛ باید به این سمت برویم که قرارداد ۱۰ ساله ایران با هند به امضا برسد تا این تجهیزات قابل استفاده شود.

انتهای پیام/
منبع: مهر

,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه