اخبار داغ

دادستان بجنورد:

پرونده ۸ مدیر در دادسراهای خراسان شمالی رسیدگی می‌شود

پرونده ۸ مدیر در دادسراهای خراسان شمالی رسیدگی می‌شود
سیدجواد ایلالی گفت: هم اکنون پرونده کیفری 8 مدیر استانی در دادسراهای خراسان شمالی، پیگیری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید جواد ایلالی، دادستان بجنورد ظهر امروز در نشست خبری  با بیان اینکه تا زمانی که احکام قطعی نشود، مجاز به بیان جزئیات پرونده‌ها نیستیم، اظهارکرد: در حال حاضر ۲ پرونده به اجرای احکام ارسال شده که رسانه‌ای خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

وی تاکید کرد: ماده 36 قانون مجازات اسلامی، انتشار احکام در جرایم مالی بیش از صد میلیون تومان را الزامی دانسته است، که اخیرا پرونده هایی در اجرای احکام داریم که در روز نامه های کثیرالانتشار اقدام برای رسانه ای شدن شده است.

,

ایلالی اظهارکرد: 76 هزار و 165 پرونده در سال 1400 به محاکم قضایی خراسان شمالی وارد شده است.

وی ادامه داد: در استان 12 حوزه قضایی در 8 شهرستان و 4 دادگاه در بخش ها وجود دارد که رسیدگی به پرونده های وارده را بر عهده دارند.

داستان بجنورد با بیان اینکه سرقت عنوان اول جرائم استان را به خود اختصاص داده است، افزود: 10 هزار و 646 پرونده تشکیل شده در استان مربوط به سرقت است.

ایلالی، ضرب و جرح عمدی ، توهین به اشخاص، صدمات غیر عمدی در اثر حوادث رانندگی و تهدید را به ترتیب بیشترین عامل تشکیل پرونده ها برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه منشا جرم سرقت، مشکلات اقتصادی است، گفت: در چند سال اخیر که جامعه دچار مشکلات اقتصادی است سرقت از جایگاه سوم به رتبه اول جرائم استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دادستان ها آموزش ضابطین قضایی است که سال گذشته 19 دوره آموزشی و 141 مورد بازرسی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارجاع پرونده های کیفری به شوراهای حل اختلاف گفت: سال گذشته 11 هزار و 390 پرونده به شوراهای حل اختلاف ارسال شد که 52 درصد منجر به سازش شد.

وی یکی از موضوعات مهم استان را تعیین تکلیف پرونده های معوق برشمرد و افزود: سال گذشته 263 پرونده در استان تعین تکلیف شدند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه