اخبار داغ

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

شفافیت در پرونده‌های قضایی/ در کنار تولیدکنندگان هستیم

شفافیت در پرونده‌های قضایی/ در کنار تولیدکنندگان هستیم
خلیل‌الهی گفت: از تولیدکنندگان واقعی حمایت می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، موسی خلیل الهی صبح امروز در نشست خبری بمناسبت هفته قوه قضائیه گفت: مدیران قضایی در دسترس عموم مردم قرار دارند تا مردم بتوانند جواب خودشان را از آنها بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

وی با اشاره به ملاقات مردمی مدیران قضایی استان گفت: سال گذشته، ۵۰ هزار نفر با مدیران قضایی و دادستان ملاقات مردمی داشتند.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تصریح کرد: تلاش بر این داریم مردم بر دستگاه قضایی نظارت داشته باشند و سیستم سمپ راه اندازی شده است و مردم از این طریق تمامی مراحل پرونده را می بینند و زمینه سازی برای شفافیت می باشد.

,

وی افزود: برای اولین بار جشنواره نقد برتر برگزار شده و تمام آحاد مردم ایران می توانند دستگاه قضایی را نقد کنند و امروز آخرین فرصت ارسال آثار می باشد و به نقد های برتر جوایز اهدا خواهد شد.

,

خلیل الهی به ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرده و اظهار داشت: سال گذشته ۴۱۰ فقره درخواست از سوی واحدهای تولیدی داده شد که مشکل ۲۴۰ واحد تولیدی را حل کرده ایم.

,

وی تاکید کرد: از تولیدکنندگان واقعی حمایت می کنیم و برای آنها هم زمین فراهم کرده ایم.

,

رئیس تشکیلات قضایی استان خاطر نشان کرد: مشکل واحد هایی که چندین سال با تعطیلی مواجه شده بودند را حل کرده ایم و الان به کشور های خارجی صادرات دارند.

,

وی به مساله اراضی ملی اشاره کرده و گفت: در استان ۲۷۴۲۲۵۶ هکتار مساحت اراضی ملی تثبیت شده و برای ۹۷ درصد سند صادر شده و موجب کاهش اختلافات گردیده است.

,

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در حوزه چاه های غیرمجاز ۸۳۰ چاه غیر مجاز شناسایی و مسدود شده اند.

,

وی ضمن هشدار با اخلالگران امنیت عمومی گفت: افرادی که امنیت جامعه را مخدوش کرده و جرایم خشن مرتکب می شوند بدون اغماض با آنان برخورد می شود.

,

خلیل اللهی بیان داشت: افرادی که جرایم آنان سبک می باشد سعی می کنیم در حکم آنان ارفاق قائل شویم تا وارد زندان نشوند.

,

وی به ابتکار ملاقات مجازی زندانیان با خانواده های خود اشاره داشته و تشریح کرد: دستگاه قضایی برای ملاقات با زندانیان ملاقات های مجازی فراهم کرده است تا دیگر افراد حضوری مراجعه نکنند و برای این کار باید فرهنگ سازی شود و این موضوع قطعا به نفع خانواده های زندانیان می باشد.

,

رئیس تشکیلات قضایی استان در ادامه گفت:زندانیانی وجود دارد که حافظ کل قرآن هستند و در مجازات آنان تخفیف داده می شود.

,

وی همچنین گفت: سال گذشته برای ۲۰ مورد از زندانیان که حکم آنان اعدام بود توانستیم رضایت بگیریم. سال گذشته ۵۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد توسط کمک های مردمی و ستاد دیه آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند که مبلغ کمک ها ۱۷ میلیارد تومان بوده است.

,

خلیل اللهی اظهار داشت: سال پیش ۲۳ نفر از افراد کلاهبرداری را که از اعتماد مردم سو استفاده کرده و ادعا کرده اند در دادگستری آشنا داریم و با فلان قاضی ارتباط داریم و مشکل شما را حل می کنیم، دستگیر کرده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه