اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی؛ نسخه علاج اقتصاد بیمار

جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی؛ نسخه علاج اقتصاد بیمار
یک کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی راه بهبود اقتصاد بیمار کشور است، گفت: دولت گذشته در مدیریت هزینه‌ها و جذب سرمایه‌گذار نمره مردودی آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا کُردزنگنه، کارشناس اقتصادی و رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز درباره وضعیت اقتصادی کشور بعد از ابلاغ چشم‌انداز ۱۴۰۴ از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در حال حاضر بیکاری، تورم، گرانی، نقدینگی در کشور وجود دو سرمایه‌گذاری تنها راه مقابله با شرایط نامناسب اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند اقتصاد کشور را از حالت یکنواختی دربیاورد، اضافه کرد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن در حال تلاش بوده و سعی کرده شرایط نامناسب اقتصادی که از دولت گذشته برجای مانده بود را بهبود بخشد.
,
 
,
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در کشور باید از سوی دولت پیگیری شود و بخش خصوصی نیز فعلاً معتقد به سرمایه‌گذاری نیست و برخی شرکت‌های خارجی نیز تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، اما تحریم مانع شده است.
,
 
,
کُردزنگنه بیان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توان به تحقق افق ۱۴۰۴ در حوزه اقتصادی امیدوار بود و دولت سیزدهم در این زمینه اقدامات مثبتی انجام داده و می‌تواند راهگشا باشد.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: دو عامل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی می‌تواند اقتصادی بیمار کشور را نجات دهد، آمریکا همه دنیا نیست و کشورهایی هستند که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، بنابراین باید در این زمینه اقدام کرد.
,
 
,
رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: دولت‌های گذشته از جمله دولت «تدبیر و امید» موفق به مدیریت هزینه‌ها نشد و از سوی دیگر در جذب سرمایه‌گذاری ناموفق بود، به همین دلیل در راستای بهبود شرایط اقتصادی اقدامات مثبتی نداشتیم.
,
 
,
کُردزنگنه، فعالیت‌های عمرانی را زیربنای اقتصاد هر کشور برشمرد و تبیین کرد: در این زمینه دولت فعلی گام‌های مثبتی برداشته، امیدواریم تا سرمنزل مقصود به ثمر برساند.
,
 
,
وی درباره اینکه براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۴ تنها ۶۶ درصد از مالیات مورد انتظا دولت وصول می‌شود، نظر شما در این باره چیست؟ تشریح کرد: موضوع وصول مالیات از مواردی است که در همه کشورها از جمله ایران اجرا می‌شود و از سوی دیگر اخذ مالیات بستگی به رشد تولید ناخالص ملی و اقتصاد هرکشوری دارد.
,
 
,
رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی با طرح این سوال که با کدام رشد دنبال اخذ مالیات هستیم؟ گفت: افرادی که حقوق‌بگیر هستند کماکان مالیات می‌پردازند، البته در زمینه فرار مالیاتی باید قوه قضائیه و دولت وارد میدان شده و با مسببان برخورد کنند، چراکه مردم مالیات می‌دهند و برخی نیز دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند.
,
 
,
کُردزنگنه درباره سیاست اصل ۴۴ عنوان کرد: هدف از اصل ۴۴ این بود که ساختار دولت اصلاح شود، به طوری که دولت در ریل کوچک‌سازی حرکت کند، در حالی که نگرش به دولت همانند گذشته است و قرار نیست تغییری در بدنه دولت شکل بگیرد.
,
 
,
وی تأکید کرد که نگرش در خصوصی‌سازی باید تغییر یابد و نباید مالکیت‌ها از مردم باشد و مدیریت در دست دولت و تا زمانی که این نگرش تغییر نباید مشکلات کماکان وجود خواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه