اخبار داغ

منطقه مورد نظر در دسترس نیست؛

از روستاهای محروم جنوب کرمان به وزیر ارتباطات: سیگنال‌ها در خارج از شهر به مقصد نمی‌رسد!

از روستاهای محروم جنوب کرمان به وزیر ارتباطات: سیگنال‌ها در خارج از شهر به مقصد نمی‌رسد!
در خواست محرومان جنوب کرمان از وزیر ارتباطات این است اگر برایتان مقدور است، نبود اینترنت و سیگنال روستاهای محروم رودبارجنوب را در اولویت کاری خود قرار دهید تا دعای محرومان این منطقه همیشه بدرقه راه و کارتان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ علی‌رغم شعارهای مسئولان متولی برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم، اما هنوز اهالی روستاهای «کوهستان نمدادجازموریان» همچنان با مشکلات ابتدایی و نیازهای اولیه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بارها از وضعیت نامناسب آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای شهرستان گزارش کار شد اما به نظر می‌رسد گوش هیچ مسؤولی به این مشکل بدهکار نیست و همچنان سیگنال‌ها در خارج از شهر به مقصد نمی‌رسد.

عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت نه تنها در کوهستان نمداد بلکه روستاهای شهرستان رودبارجنوب را نیز درگیر و در کارهای روزمره مردم اختلال ایجاد کرده است.

فرامرزی یکی از ساکنان این مناطق در این باره به خبرنگار ما گفت: می‌خواهم از مسئولان بپرسم آیا آنها حاضرند برای یافتن شبکه های تلفن همراه فرزندانشان به بالای کوه‌ها بروند یا یک روز شرایط ما را تحمل کنند.

وی افزود: به دلیل نبود اینترنت و مجازی شدن کلاس های درس در دوران کرونا و فاصله زیاد  مدارس با محل زندگی فرزندانمان از تحصیل جاماندند. و بعضی از آنها برای حضور در کلاس مجازی باید کیلومترها راه را طی می کردند و ساعت‌ها در گرما، سرما، باد و باران، در بلندترین نقطه روستا روی یک کوه می رفتند، که کار بسیار سختی بود.

سنجری یکی از اهالی در این رابطه اظهار کرد: قطعی مکرر اینترنت سهم همیشگی مردم روستاهای محروم است،در حالی که اینترنت یکی از ملزومات زندگی امروزی است، اما این مهم در روستاهای محروم رودبارجنوب در دسترس نیست و خطوط تلفن همراه هم در این منطقه به خوبی پوشش داده نمی‌شود.

در این راستا عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «وقتی در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان مردم قول دادم که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور (البته روستاهای بالای ۲۰ خانوار) به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد، تصورم این بود که بر اساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰۰۰ روستا از میان بیش از ۴۰ هزار روستا هنوز فاقد ارتباط هستند یا ارتباط بی‌کیفیت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

اما با بررسی دقیق‌تر روشن شد که حدود ۷۶۰۰ روستا (۴۰۰۰ روستای فاقد هرگونه ارتباطات و ۳۶۰۰ روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستاها هم عمدتاً در مناطق دور و صعب‌العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آنها چند برابر حالت عادی است. با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستاهای کشورمان تا پایان ۱۴۰۱ مصمم هستیم و پیشرفت این پروژه را به صورت دوره‌ای به اطلاع مردم عزیزمان می‌رسانیم.»

در حالی که از روستاهای سایر نقاط کشور خبرهای تغییر نسل‌ها و بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت به گوش می‌رسد در روستاهای بزرگ رودبارجنوب که در چند کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، هنوز برای برقراری یک ارتباط تلفنی باید منتظر منجی باشند.

 حال در خواست محرومان جنوب کرمان از وزیر این است اگر برایتان مقدور است،جنوب کرمان را در اولویت کاری خود قرار دهید تا دعای محرومان این منطقه همیشه بدرقه راه و کارتان باشد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه