اخبار داغ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مرکز "نفس" برای حفظ "نفس" در زنجان ایجاد شد

مرکز "نفس" برای حفظ "نفس" در زنجان ایجاد شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح نفس به تازگی با همت بسیج جامعه پزشکی در زنجان راه‌اندازی شده است، گفت: در این طرح با همکاری پزشکان متخصص زنان و ماما، مادران باردار که قصد سقط جنین دارند شناسایی می‌شوند تا فرزندان خود را حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح نفس برای نخستین بار در سال گذشته توسط بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می‌کنند، ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این طرح، طرح نجات فرزندان سقط است گفت: با مشاوره‌های تخصصی به مادرانی که تصمیم به سقط جنین خود دارند ارائه می‌شود و در صورت عدم وجود ضرورت علمی به سقط، مادر از این کار منصرف می‌شود.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح نفس به تازگی با همت بسیج جامعه پزشکی در زنجان نیز راه‌اندازی شده است، گفت: در این طرح با همکاری پزشکان متخصص زنان، ماما مادران باردار که قصد سقط جنین دارند شناسایی می‌شوند تا فرزندان خود را حفظ کنند.

,

وی با بیان اینکه در این مرکز مادران باردار تحت حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: با اینکه این طرح تازه آغاز شده بنابراین برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد است.

,

تقی‌لو عنوان کرد: بیشتر سقط‌های زود هنگام به دلیل ناهنجاری‌های جنین مثل ناهنجاری‌های کروموزومی اتفاق می‌افتد. سن بالای پدر و مادر، وجود سابقۀ سقط جنین، بیماری‌های مزمن، مشکلات رحم یا دهانۀ رحم، سابقۀ نقص‌های مادرزادی یا مشکلات ژنتیکی، عفونت، مصرف دخانیات، مواد مخدر یا نوشیدنی‌های الکلی، مصرف برخی داروها، سموم محیطی، چاقی و وزن زیاد، آزمایش‌های غربالگری تشخیصی تهاجمی خطر سقط خودبخود جنین را افزایش می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه