اخبار داغ

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت خبر داد:

مشاهده موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در فریدونشهر

مشاهده موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در فریدونشهر
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر ابتلای چند نفر در این شهرستان به تب کریمه کنگو را تأیید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر در گفتگو با صاحب نیوز از ابتلای چند مورد انسانی به تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

صادق کارگریان با اشاره به این که همه این موارد از عشایر یک نقطه از شهرستان هستند که در صدد انجام اقدامات لازم برای عدم انتقال ویروس به دیگران از این نقطه هستیم، گفت: همه موارد مبتلا شده این شهرستان به تب کریمه کنگو به موقع شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

,

 

,

این اپیدمیولوژیست اظهار کرد: «تب کریمه کنگو» یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش کنه حامل ویروس یا تماس نقاط باز پوست بدن با خون دام گزیده شده توسط این کنه به عنوان مثال هنگام ذبح یا خرد کردن گوشت دام آلوده و یا از طریق ترشحات انسان آلوده منتقل می‌شود.

,

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت فریدونشهر با اشاره به این که دوره پنهان این ویروس در انسان دو روز است، بیان کرد: انسان آلوده در روز سوم دچار تب شده و خونریزی‌های زیرجلدی در نقطه‌ای که ویروس از آن نقطه وارد بدن شده است مانند محل گزش کنه یا زخمی که با خون دام آلوده تماس داشته است مشاهده می‌کند.

,

 

,

, ,

کارگریان عنوان کرد: با اقداماتی ساده همچون ذبح دام با دستکش و سپس گذاشتن گوشت به مدت ۲۴ ساعت بعد از ذبح در یخچال و سپس به فروش رساندن آن توسط قصابان و همچنین نگه داشتن گوشت خریداری شده توسط مشتریان به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و سپس خرد کردن آن، می‌توان اطمینان حاصل کرد که اگر هم دام ذبح شده مبتلا به تب کریمه کنگو بوده در این مدت ویروس دام غیرفعال شده و گوشت سالم بوده و قابلیت مصرف دارد.

,

وی افزود: افرادی که مبتلا به تب کریمه کنگو می‌شوند در صورت مراجعه به موقع به پزشک، درمان می‌شوند و در غیراین صورت خطر مرگ با احتمال 50-50 جان ایشان را تهدید می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه